Skip to content

נשיאת העליון תוקפת: מי שמנסה לתקוף ולעשות הון פוליטי על גבינו, מוטב שיציץ קודם לביתו

חיות: "למרות הניסיונות החוזרים ונשנים להרעיד את האדמה תחת רגלינו, הרשות השופטת מהווה אי של יציבות ומרחב לשיח ראוי, ממלכתי ומכבד. ולכל מי שמתעקש לעשות הון פוליטי על גבנו, הייתי מציעה להביט תחילה אל תוך ביתו פנימה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות  אמרה היום (חמישי) בטקס השבעת שופטים שנערך בבית נשיא המדינה בירושלים כי "הניסיונות לגרור את מערכת בתי המשפט לתוך המגרש הפוליטי – שנותיהם כשנות המדינה, והם נדונו לכישלון כאז כן היום".  בטקס בירכה הנשיאה 18 שופטים מתוך 72 שופטות ושופטים, רשמות ורשמים "לכל ערכאות השיפוט ברחבי הארץ. זאת לאחר שעברו תהליך ארוך של מיון קפדני וממצה", ציינה הנשיאה. יתרת 54 השופטים יושבעו בחודש הבא.

נשיאת העליון אסתר חיות (צילום: הרשות השופטת)

"יש מי שבוחרים להעלות את בתי המשפט על ראש שמחתם ולטעון בלהט כי הם אחד הנושאים המרכזיים הטעונים "טיפול", אמרה חיות והוסיפה כי "אך אילו נשאל אורח לרגע בארצנו מיהי ואיזו היא הרשות הטעונה תיקון וטיפול דחופים במיוחד, אינני בטוחה כלל וכלל שהיה מצביע על הרשות השופטת", "אדרבה, בתוך הכאוס הפוליטי וחוסר היציבות השלטונית המלווים את חיינו כבר עת ארוכה, אני מרשה לעצמי לומר כי למרות הניסיונות החוזרים ונשנים להרעיד את האדמה תחת רגלינו, הרשות השופטת מהווה אי של יציבות ומרחב לשיח ראוי, ממלכתי ומכבד. ולכל מי שמתעקש לעשות הון פוליטי על גבנו, הייתי מציעה להביט תחילה אל תוך ביתו פנימה", הזהירה חיות.
בדבריה אלו מתחה חיות חיות ביקורת ישירה על ניסיונות נציגי הימין בוועדה – השרה מירי רגב, וחברי הכנסת אסנת מארק (הליכוד) וצבי האוזר (דרך ארץ) – למנוע את כינוסה. זאת, בשל חוסר הסכמה עם שר המשפטים אבי ניסנקורן, נציגי בית המשפט העליון ונציגי לשכת עורכי הדין.
"נבחרתם לתפקיד בשל איכות מקצועית ואישית, אף שהיו מי שניסו להכשיל את עבודת הוועדה ולהשליט שיקולים אחרים לבחירת שופטים", אמרה חיות לשופטים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן