Skip to content

מתנחלים פורעי חוק תקפו חקלאים פלסטינים במקלות ואבנים

הגדה המערבית הפכה לאזור נטול חוק ומורא עבור נוער הגבעות ומתנחלים פורעי חוק - תקיפות הפלסטינים גברו ב 50% מאז מותו של נער הבעות סנדק שמלט עם חבריו מהמשטרה לאחר שנלכדו מיידים אבנים בפלסטינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תקיפות פלסטינים בבתיהם וברכביהם גברו עד מאוד מאז מותו של נער הגבעות אהוביה סנדק שנהרג בעת שנמלט עם 4 צעירים אחרים לאחר שפורעי החוק נלכדו מיידים אבנים לעבר מכוניות פלסטינים.

ארגון זכויות האדם יש דין דיווח היום (חמישי) כי בלילה שבין ראשון לשני השבוע ,04.01.21, נכנסה קבוצה של מתנחלים פורעי חוק  ליישוב הפלסטיני סרטה שבמחוז סלפית והשליכה שני רימוני הלם לתוך בתים של תושבים פלסטינים, בזמן שבני המשפחה, ובתוכם ילדים, ישנים בבית. כתוצאה מהשלכת רימון ההלם הראשון, נפגע דייר שישן בסמוך לחלון. הוא ספג רסיסים בפניו ופונה לטיפול רפואי. מדובר באדם נכה שעבר אירוע לב לפני מספר שבועות.

צילום: מועצת הכפר סירטה

בנוסף לזריקת הרימונים, פורעי החוק השליכו אבנים על ארבעה בתים נוספים, וכתוצאה מכך נשברו מספר חלונות בבתים. הם אף זרקו אבנים על מכוניות ביישוב. בתוך הבתים שהותקפו ישנו באותה העת בני המשפחה שהתעוררו בעקבות רעשי התקיפה ומהאבנים.
כאן המקום לציין כי מאז 21 בדצמבר 2020 , יום מותו של סנדק, דווח לתחקירני יש דין על כ-50 מקרים במהלכם מחבלים מקרב המתנחלים תקפו פלסטינים ורכושם או חסמו צמתים מרכזים ברחבי הגדה המערבית.

צילום: מועצת הכפר סירטה


המחבלים מיידים רימוני הלם ואבנים (צילום ממצלמות אבטחה)

בין השאר תיעד ארגון זכויות האדם  18 מקרים של יידוי אבנים על רכבים פלסטינים וחסימות תנועה בצמתים מרכזיים, ו-4 מקרים של פלישות ליליות של קבוצות מתנחלים לתוך יישובים פלסטינים תוך זריקת אבנים על בתי תושבים.

הבוקר הותקפו חקלאים פלסטינים שהגיעו לעבוד הבוקר באדמתם בעין סמיה, על ידי עשרה מתנחלים במקלות ואבנים. שלושה חקלאים נפצעו ופונו לקבלת טיפול בבית חולים. שני רכבים לפחות ניזוקו והשמשות שלהם נופצו. עדי ראייה שהיו במקום מסרו שג'יפ צבאי היה באזור, אך לא מנע מהמתנחלים לתקוף את החקלאים הפלסטינים.

צילום: מועצת הכפר מאלכ
צילום: מועצת הכפר מאלכ
צילום: מועצת הכפר מאלכ

ע"פ עדות שהגיע לתחקירן יש דין פורעי החוק המתנחלים הגיעו מכיוון התנחלות כוכב השחר. בשלב מסוים התפתחו זריקות אבנים הדדיות, כוח צבאי שהגיע למקום גירש דווקא את הפלסטינים.

עו"ד מיכל זיו, ראש המחלקה המשפטית ביש דין פנתה מוקדם יותר השבוע במכתב דחוף לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, מפקד משטרת ש"י ומפקד הצבא בגדה בדרישה לעצור את תקיפות המתנחלים בפלסטינים שמתרחשת כמעט ערב ערב בשבועיים האחרונים.  מכתב שטרם נענה.

קראו את מכתב עורכת הדין
yesh din letter

ליאור עמיחי, מנכ"ל יש דין גיב הערב ואמר: "מדי ערב מתנחלים מתפרעים ותוקפים פלסטינים ברחבי הגדה המערבית וירושלים, וגורמי אכיפת החוק מאפשרים זאת. מה שניכר בשבועיים האחרונים הוא המשך ישיר לתרבות של חסינות שקיימת בשטחים הכבושים עבור אזרחים ישראלים. זאת מציאות של אפרטהייד, שמייצרת קרקע למתנחלים להטיל אימה וטרור וכך לפגוע במשפחות חפות מפשע. מי ששותק מול זריקות אבנים על פלסטינים, גורם לכך שעכשיו זורקים רימון הלם. רק בנס הגל הנוכחי של הפרעות לא הסתיים בפצועים קשים יותר או אף במוות."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן