Skip to content

איש התקשורת ניהל קשרים אינטרנטיים וחשוד בבעילה במרמה ובמעשים מגונים

איש התקשורת חשוד בהתחזות לאדם אחר, בעילה במירמה ובמעשה מגונה במרמה. הוא ביצע את כל זאת כשהוא מתחזה לאשה. הסנגור התקשה להבין איך. נראה שגם השופטת לא ממש הסכימה עם זה. בבית המשפט התברר כי החקירה נמשכת כבר חודשים ורק כעת נעצר האיש. החשוד התעניין מה יעשו השוטרים אחרי שיהרסו לו את החיים. "נוציא הודעה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איש התקשורת חשוד בהתחזות לאדם אחר, בעילה במירמה ובמעשה מגונה במרמה. הוא ביצע את כל זאת כשהוא מתחזה לאשה. הסנגור התקשה להבין איך. נראה שגם השופטת לא ממש הסכימה עם זה. בבית המשפט התברר כי החקירה נמשכת כבר חודשים ורק כעת נעצר האיש. החשוד התעניין מה יעשו השוטרים אחרי שיהרסו לו את החיים. "נוציא הודעה שנייה", השיב השוטר

מאת אבירם זינו ונורית קרטן

איש תקשורת, בן שלושים, ממרכז הארץ, נעצר ביום ג' השבוע, בעקבות תלונה שהגישה נגדו אמו של קטין, עמו יצר קשר דרך האינטרנט, בפרופיל בדוי, כאשה בשם אנה כהן. לטענת המשטרה, האיש בעל את הצעיר במרמה וביצע בו מעשים מגונים. החשוד, באמצעות עורך דינו, טוען שלא היו כל מפגשים אלא שיחות ארוטיות באינטרנט, שהדברים נעשו בהסכמה ומבחינת החוק, הצעיר אינו נחשב לקטין.

שופטת בית המשפט השלום בת"א, מעין בן ארי האריכה בערב (ג, 20.3.2012) ביומיים את מעצרו של איש תקשורת בכיר, החשוד בעבירות של התחזות לאדם אחר, בעילה במרמה ומעשה מגונה במרמה. כל זאת, סביב פרופיל הפייסבוק המיוחס לחשוד. על שמו של איש התקשורת הוטל צו איסור פרסום.

 עורך דינו של החשוד, עו"ד ששי גז, אמר במהלך הדיון, "אני מתקשה להבין מדוע נתבקשה הבקשה. יש נתק מוחלט, לדעתי, המשטרה נכנסה למין בעיה בטעויות שהוביל אותה לבקשה זו. אם המשטרה הייתה יודעת את כל העובדות, לא הייתה בקשה כזו. החשוד נחקר כבר. לא מדובר על מפגש עם אף אדם. בבקשה כתוב "שיחות", לא היה שום מפגש. כל מה שהוא עשה זה לשוחח עם אנשים".

המשטרה ביקשה את הארכת המעצר לצורך ביצוע צעדי חקירה נוספים וכדי למנוע מהחשוד לשבש את החקירה. עורך דינו של החשוד, ששי גז התקשה להבין מהיכן לקחה המשטרה את עבירת בעילה במרמה והוא הקשה על נציג המשטרה דרור בוזגלו.

ש.         איך אתה מגיע לעבירה של בעילה?

ת.         מפנה את בית המשפט.

ש.         אתה אומר שזה שהוא גרם לאנשים לאונן דרך המחשב – זה מה שאתה אומר בעילה?

ת.         לא אוכל להשיב.

ש.         האם אתה מאשים שהוא בעל מישהי או מישהו?

ת.         אתה מסתובב סביב אותה שאלה. החומר בפני בית המשפט.

ש.         אתה מאשים אותו שהוא בעל מישהו? או שמבחינה משפטית אתה מתרגם לעבירות את מה שכתוב בבקשה?

ת.         לא אוכל להשיב. זה בפני בית המשפט."

עו"ד גז לא הרפה והמשיך להתעקש:

ש.         האם אתה חושד בו שהוא בעל מישהו? או כל הסעיפים שאתה כותב בבקשה זה כשלעצמו עבירה של בעילה?

ת.         אם זה מה שכתבנו, זה מה שאנו חושבים.

ש.         אין בעובדות שכתובות בבקשה, אין בהן לא בעילה ולא מעשה מגונה במרמה.

ת.         העובדות שכתובות בבקשה.

ש.         לגבי מעשה מגונה במרמה – אינך טוען שהוא נגע במישהו, אלא אתה טוען שהוא גרם למישהו לנגוע בעצמו, נכון?

ת.         לא אוכל לדבר על זה עכשיו.

בא כוח החשוד טען כי לנציג המשטרה אין מושג במה דברים אמורים ולכן לא היו לו תשובות. אין כל שחר לטענות המיוחסות למרשו וכל עבירה לא בוצעה. " כל מה שהוא עשה זה לשוחח עם אנשים. לא סתם לא ביקשו צו משופט, אף שופט לא היה מאפשר להם. אם המשטרה הייתה יודעת מה גיל הקטינים. בעבירות מין קטין הוא מתחת 16.  אין פה קטינים בעצם. נשארנו עם: אין מפגשים, אין קטינים, נשארנו עם שיחות אינטרנט. לגבי התחזות – איני גם בטוח שזו עבירת התחזות. איני  מכיר אדם אפילו אחד שמציג עצמו בשמו האמיתי. איני בטוח שגם אם זה נכון, זה רחוק מלהיות התחזות. נשארנו עם שיחות ארוטיות. לא ראיתי שום עבירות, החשוד לא הואשם בנגיעה באחר, לא יצא לאף מפגש, לא יצא לאף מפגש. הוא מואשם רק בשיחות ארוטיות. אלה לא עבירות. אם יש עבירה, היא בטח לא מחייבת מעצר".

לדעתו של עורך דין גז המשטרה טעתה בתום לב בגילאי הקטין אבל לא מדובר בקטין על פי חוק ולכן אין עילה למעצר. הוא ביקש לשלוח את מרשו למעצר בית, אך השופטת החליטה להשאירו במעצר עדיין.

 בהחלטתה, כתבה השופטת בן ארי "לפני בקשה למעצרו של החשוד למשך שבעה ימים, וזאת לצורך ביצוע פעולות המופיעות במסמך שהוגש לעיוני. עיינתי בתיק החקירה ואני מפנה בעיקר למסמכים שסומנו וסבורה כי לעת הזו קיים חשד סביר".

אולם, נראה כי גם לה עצמה ספקות לגבי הוראות החיקוק שבהן  בחרה המשטרה לציין בבקשת המעצר. והיא  אמרה למעשה למשטרה, תחשבו שוב.  "יחד עם זאת,, על המשטרה לבחון את הוראות החיקוק בהן היא מאשימה את החשוד, ולעת הזו לא אפרט מעבר לכך. אשר לעילת המעצר – קיים בשלב זה חשש לשיבוש הליכי משפט וכן חלק מן הפעולות המבוקשות לביצוע יכולות להתבצע רק בעוד החשוד מצוי במעצר", כתבה והוסיפה בהחלטתה, "ראיתי לקצר במספר הימים המבוקש על ידי המשטרה, זאת על מנת שיהא פיקוח שיפוטי על התקדמות החקירה וכן על העבירות המיוחסות לחשוד."

השופטת בן ארי האריכה כאמור את מעצרו של איש התקשורת החשוד עד ליום שישי ה- 23.3.12 בשעה 11:00, שאז יובא בפני שופט תורן.

ובזמן המעבר , שאל חשוד את השוטר המלווה מה יהיה כעת, כשיתברר שאין כלום והמשטרה הרסה את חייו. השוטר, בנימה מבודחת השיב לו: "נוציא הודעה שנייה". וכאיש תקשורת החשוד יודע שאיש לא מתייחס להודעות האלה, אם וכאשר הן יוצאות. והוא הגיב שוב באמירה שהחיים שלו נהרסו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן