Skip to content

מנדלבליט: להקים ועדת חקירה ממלכתית

היועץ המשפטי לממשלה השיב היום לשר המשפטים כי למרות קשיים של הקמת ועדת חקירה בממשלת מעבר, האירועים חורגים חורגים על פניהם ונקשרים במידה לא מבוטלת למישור הפלילי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה הגיב היום (שני) למכתבו של ראש הממשלה החליפי ושר המשפטים בני גנץ שפנה אליו לקבל את עמדתו הנוגעת להקמת ועדת חקירה ממלכתית של אסון הר מירון וכתב כי עמדתו היא שעל אף שהקמת ועדת חקירה ממלכתית על ידי ממשלת מעבר כרוכה בקשיים משפטיים מסוימים, הרי שבנסיבות העניין קשיים אלו אינם עולים כדי מניעה משפטית לקבלת ההחלטה בעת הזו. ואף יש בהקמת ועדת חקירה ממלכתית משום יתרונות לא מבוטלים בכל הקשור לחקירת האירוע על מכלול היבטיו. היועץ, אביחי מנדלבליט כתב כי כבר בשלב הזה ברור כי מורכבות האירוע,] ריבוי המעורבים בו, ריבוי מעגלי קבלת ההחלטות ותחומי האחריות לו, והרקע להתנהלות המדינה בקשר לאתר קבר רבי שמעון בר יוחאי לאורך השנים, לרבות ביקורות ודיונים שהיו בקשר אליו, חורגים על פניהם במידה לא מבוטלת מהמישור הפלילי העומד במוקד עבודת המשטרה ומח"ש. כל אלו, לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, מצדיקים קיום בדיקה כוללת ומקיפה של התנהלות כלל הגורמים הנוגעים לעניין, אשר תתייחס למכלול ההיבטים האמורים. לפי עמדת היועץ המשפטי לממשלה הדרך המיטבית לבירור נסיבותיו של אירוע האסון ולהפקת הלקחים לשם מניעת הישנותו בעתיד, היא על ידי הפקדת החקירה על ידי גוף אחד מתכלל, ולא יצירה של ריבוי וביזור מנגנוני הבדיקה והחקירה.

מנדלבליט: (צילום מסך מנאומו)

בהתייחסו להקמת ועדת החקירה ע"י ממשלת מעבר מציין מנדלבליט את הדחיפות שקיימת בהקמתה של ועדת חקירה ממלכתית לאירוע אסון הר מירון,  דווקא בגלל תחילת עבודתן של רשויות החקירה השונות (הודעת מבקר המדינה כי יחל לבדוק את נהאירוע וחקירת מח"ש) והצורך הדוחק בגיבוש מנגנון חקירה אחד בעל ראייה כוללת ורחבה על מכלול ההיבטים של האירוע והגורמים המעורבים בו,  כזה שיזכה לאמון הציבור בעבודתו ובמסקנותיו.
לדעת היועץ קיימת הצדקה נוספת לקבל החלטה בעניין בהקדם, והיא על מנת לנסות ולתת מענה, ולו חלקי, לתחושה הקשה השוררת בציבור בעקבות האסון הכבד, הגם שמובן כי לא יהיה בכך כדי לספק נחמה אמיתית למשפחות ההרוגים והפצועים על כאבן שאינו ניתן לשיעור.

veada
קראו את מכתבו של היועץ המשפטי לממשלה

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן