Skip to content

שתי חברות חלפנות מעזה הוכרזו כארגוני טרור

החברות "אלמרכזיה ללצראפה" ו"ערב אל צין" מסייעות בהעברת עשרות מיליוני דולרים מאיראן לחמאס; שר הביטחון בני גנץ אמר הבוקר: "נמשיך לפגוע בציר איראן-חמאס, ולקטוע את שרשרת העברת הכספים לזרוע הצבאית של ארגוני הטרור"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון, בני גנץ, הכריז היום על שתי חברות חלפנות מעזה כארגוני טרור. החברות נמצאות בבעלותו של איש העסקים זהיר יונס שמלח', וההכרזה על פעילותו העסקית כפעילות טרור נעשית בהמלצת המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (המט"ל).

חלפן הכספים מעזה, זהיר יונס שמלח'. צילום: משרד הביטחון

לפי מודיעין שנאסף ועובד על ידי אגף המודיעין בצה"ל, חברות, חלפנות "אלמרכזיה ללצראפה" (אלמותחדון" לשעבר) ו"ערב אל צין", מסייעות משנת 2019 להעברת כספים לחמאס, ובפרט לזרוע הצבאית של הארגון, בהיקפים של עשרות מיליוני דולרים.
כספים אלו שמקורם באיראן, ניתנים במסגרת התמיכה של כוח קודס בארגוני טרור, הפועלים נגד מדינת ישראל. כמו כן, הכספים מועברים בסיוע ישיר של החברות, במודעות מלאה של העומדים בראשן, תוך שימוש במנגנון ה'חוואלה', כמו גם באמצעים וקשרים נוספים העומדים לרשותן, לטובת מימון ארגון הטרור חמאס.

הכרזה זו של שר הביטחון, מכוח סמכותו בחוק המאבק בטרור, נועדה להוות נדבך נוסף במניעת התעצמות הזרוע הצבאית, ומניעת שיקומה מנזקיה הכבדים שנגרמו לה כתוצאה ממבצע "שומר החומות".
"ההכרזה נועדה להעביר מסר ברור לציבור הסוחרים ברצועת עזה, לפיה כל פעילות כלכלית שתתבצע באמצעות החברות בבעלות שמלח', תוביל לנקיטת סנקציות כלכליות תקיפות, ולמניעת סחר לרצועה וממנה. ההכרזה על חברות אלה כארגוני טרור אף יכולה להביא להגבלתן ומניעת פעילותן מבחינה פיננסית ועסקית", אומרים במשרד הביטחון.

שר הביטחון הבהיר היום כי יפעל בכל הכלים העומדים לרשותו בכדי למנוע כל פעילות כלכלית של החברות המוכרות והעומדים בראשן, במעברי הגבול ובעולם, וימנע מחברות ואנשי עסקים לממן ארגוני טרור הפועלים כנגד מדינת ישראל.

חלפנות כמסווה לטרור: אחת מחנויות החלפנות של שמלח'. צילום: משרד הביטחון

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן