Skip to content

נגנז תיק החקירה בעניין השוטרים שהרגו נער פלסטיני בן 15

היועץ המשפטי לממשלה הודיע למשפחת הנער ולארגון עדאלה המייצג את המשפחה כי לאחר בדיקת החומרים והירי בפלסטיני שזוהה כמחבל על ידי השוטרים, אין מקום להמשך חקירה. עדאלה: "ישראל מוכיחה פעם אחר פעם שאינה מסוגלת או מעוניינת לקיים חקירות אפקטיביות של פשעים המתבצעים בידי שוטרים וחיילים כלפי פלסטינים בשטחים הכבושים ובישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה הודיע היום (שישי) כי החליט לסגור את תיק החקירה כנגד השוטרים שירו בפאדי עלון, נער בן 15 למוות. לדברי היועץ "לא הונחה תשתית המלמדת על חשד סביר לביצוע עבירה על ידי השוטרים שנחקרו באזהרה", ועל כן הורה לגנוז את תיק החקירה.

מדובר באירוע שאירע  ביום 4.10.2015, אז לדברי השוטרים רדף פאדי אחר קבוצת צעירים בסמוך לשער שכם, אלימות בה נדקר נער כבן 15 מספר דקירות באמצעות סכין ונפתע.  בהמשך הוא המשיך להתקדם במהירות מצד לצד על פסי הרכבת הקלה בירושלים, כשהוא מניף את הסכין שבידו. בשלב מסוים בעודו מתקדם על פסי הרכבת כשהסכין כאמור בידו, נורה על ידי כוח משטרתי.  לצד גופתו של עלון נמצאו סכין ומיכל גז מדמיע.

כאמור, מחלקת העררים בפרקליטות המדינה מסרה הערב לארגון "עדאלה" המייצג את בני משפחתו של פאדי עלון, אשר נהרג מירי שוטרים בסמוך לשער שכם לאחר שזוהה כמחבל, כי היועץ המשפטי לממשלה הורה לגנוז את התיק בעניינם של השוטרים היורים. הודעה נמסרה גם לשוטרים המעורבים.

עוד עלה מחומר הראיות שהוצג בפני הפרקליטות, כי בפוסט שפרסם הנער בפייסבוק קודם לאירוע, העיד על עצמו עלון כי הוא מבקש להיות "שאהיד".

בעקבות האירוע הוגשה תלונה מטעם "עדאלה" למחלקה לחקירות שוטרים בבקשה לפתיחה בחקירת האירוע בטענה כי הירי בוצע ללא הצדקה ובניגוד לפקודות בעניין שימוש בכלי ירייה. מח"ש הגיבו לתלונה כי אין מקום לפתוח בחקירה. לאחר בדיקת החומר ולאור עמדת ממלא מקום פרקליט המדינה ומח"ש, החליט היועץ לגנוז את התיק.
כאן המקום לציין כי לאחר האירוע פורסם סרטון המעיד באופן ברור כי לא נשקפה כל סכנת חיים לאף אדם או שוטר אשר מצדיקה את הירי ואת ההרג.

פאדי עלון (צילום: סוכנות מען)


הסרטון לפיו נטען כי הנער לא היווה סכנה (מוגבל בגיל צפייה)

בתגובה לכך נמסר מעדאלה כי ״ישראל מוכיחה פעם אחר פעם שאינה מסוגלת או מעוניינת לקיים חקירות אפקטיביות של פשעים המתבצעים בידי שוטרים וחיילים כלפי פלסטינים בשטחים הכבושים ובישראל. ההשתהות ארוכת השנים בעצם פתיחת החקירה המדומה הזו רק כדי לסגור אותה לעד, מהווה ראיה חותכת לזילות בחייהם של פלסטינים ולגיבוי המערכתי הכולל וההכשר שניתן למדיניות של יד קלה על ההדק. סגירת תיק זה כמו רבים לפניו, ממשיכה להנציח מציאות של אפס אחריותיות של הרשויות הישראליות, ורק מחזקת את ההבנה שאת רשויות האכיפה בישראל ואת התנהלותן יש לחקור באופן מקצועי ובלתי תלוי.״

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן