Skip to content

להיות שלמה עם הגוף שלך

הדוגמנית מעין קרת הרצתה בבית החולים הלל יפה והציגה את עמדותיה לגבי אנורקסיה, דימוי גוף ו"חוק הדוגמניות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הדוגמנית מעין קרת הרצתה בבית החולים הלל יפה והציגה את עמדותיה לגבי אנורקסיה ודימוי גוף על חוק דוגמניות אמרה: יש דוגמניות שהן בהחלט רזות מאוד מטבען, וצריך לדעת לעשות את ההפרדה. עם זאת, החוק שמחייב רישום "במודעה זו נעשה שימוש בפוטושופ" הוא נכון וחיוני

מאת עמית קרטס בנין

הדוגמנית מעין קרת הרצתה בנושא "דימוי הגוף" בשבוע שעבר במרכז הרפואי הלל יפה, לרגל יום האישה הבינלאומי. בהרצאה הציגה קרת את סיפורה האישי על מחלת האנורקסיה, ממנה סבלה בימים בהם הייתה דוגמנית צעירה. המשתתפות הציגו שאלות רבות על משך המחלה, הדרך בה התגברה עליה, וכן על דעותיה עתה בסוגיות של רזון ופוטושופ, שממשיכות לנהל את עולם הדוגמנות כיום.

מעין קרת עם צוות הנהלת סיעוד ונשים נוספות מצוות המרכז הרפואי הלל יפה
מעין קרת עם הצוות מהלל יפה (צילום: ציון יחזקאל)

קרת ענתה לשאלות בסבלנות והמסר העיקרי שלה היה: "להיות שלמה עם מי שאת ועם הגוף שלך", מסר שזכה להנהונים נמרצים מכל הנוכחות באולם. ההרצאה התמקדה בנושא דימוי הגוף. קרת סיפרה כיצד מקצוע הדוגמנות גרם לה לפתח הפרעות אכילה, ואיך, בעזרת זוגיות טובה, והרבה כוח רצון, נחלצה מהאנורקסיה.

אחת הנשים שאלה אותה: "איפה היו ההורים שלך בכל הסיפור והאם כעסת עליהם?

קרת, שהייתה רק בת 16 כשנסעה לדגמן  לבד באירופה, השיבה שהיא אכן כעסה עליהם במשך תקופה מסוימת, אבל היום היא השלימה עם העניין והבינה שאי אפשר להאשים את ההורים בכול מה שקרה. ברור לה עתה, שאם הייתה לה בת היא לא הייתה שולחת אותה למסע שהיא עשתה. למרות זאת, היא אינה חשה צער על התקופה שעברה.

קרת נשאלה לדעתה על חוק "הפוטו- שופ" והשיבה על כך שלדעתה נכון יותר לחנך למודעות לגוף ולתדמית גוף טובה. יש דוגמניות שהן בהחלט רזות מאוד מטבען, וצריך לדעת לעשות את ההפרדה. עם זאת, לחלוטין מקובל בעיניה החוק שמחייב רישום "במודעה זו נעשה שימוש בפוטושופ" על מודעות פרסום. הוא נכון וחיוני והוא נמצא בספר החוקים של מדינות שונות באירופה.

קרת הדגישה את החשיבות ביצירת מודעות לדימוי הגוף ולעובדה שאנחנו אחראים על גופנו. לדבריה: "אם אנחנו אוכלות, אז לאכול בכיף ובלי רגשות אשם".

אסתר כהן, מנהלת הסיעוד של המרכז הרפואי, ציינה כי יש חשיבות לסוגיה של האמון העצמי של נשים בכוחן וביכולותיהן על מנת לאפשר להן ליצור אפשרויות של קידום והעצמה. לעניין זה הצטרפה גם ענת ברעם, הממונה על מעמד האישה, ומי שארגנה את היום כולו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן