Skip to content

הפגנות אחרונות כנגד נתניהו בבלפור

תנועות הדגלים השחורים, קריים מינסטר, קומי ישראל ואחרות הפגינו הערב בבלפור ובנקודות שונות ברחבי המדינה. בנהרייה חלף רכב על פני המפגינים כשאחד מנוסעיו נופף באקדח, נוסעי הרכב נעצרו וברכב נמצא אקדח איירסופט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפגנת מחאה אחרונה במהותה  המחאה החלה הערב (שבת) בבלפור. למעלה מאלפיים איש צעדו הערב מהכנסת ועד למעון ראש הממשלה בירושלים. לאחר מעל ל 50 שבועות של הפגנה מדי כל מוצאי שבת מקווים בתנועות המחאה בבלפור כי תהיה זו השבת האחרונה, אך בארגוני המחאה וביניהן תנועות אין מצב, קריים מיניסטר, קומי ישראל ועוד, שומרים על דריכות ומדגישים כי המאבק בעיצומו. בעקבות מחאה שהחלה סמוך לכיכר פריז בירושלים, משטרת ישראל חסמה לתנועה את הרחובות: בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד.
קודם לכך הפגינו מפגיני הדגלים השחורים ברחבי המדינה. בנהרייה תיעדו המפגינים רכב פרטי שחלף על פניהם כשהנוסע לי הנהג נופף באקדח. תלונה הוגשה למשטרה ובעקבותיה בתום ביצוע סריקות, המשטרה עכבה את החשוד ואת הנוסע שהיה עמו ברכב, שניהם תושבי הכפר ג׳דיידה מכר בשנות ה- 20 לחייהם. השניים נלקחו לתחנת המשטרה בנהריה בחשד לביצוע המעשה והמשטרה תפסה ברכבו של נהג הרכב אקדח מסוג אייר סופט.

צעדה מהכנסת (צילום: בן כהן)
צעדה מהכנסת (צילום: בן כהן)
גשר ההלכה (צילום: הדגלים השחורים)
כיכר פריז (צילום: ציפי מנשה)
בלפור (צילום: ציפי מנשה)
בלפור – המסך השחור ושוטרים חסרי מעש (צילום: ציפי מנשה)

מטעם הדגלים השחורים נמסר: "מדינת ישראל נמצאת צעד אחד לפני כיוון חדש שעבורו נאבקנו למעלה משנה. הממשלה החדשה לא הייתה מתאפשרת ללא מאות האלפים שיצאו ונלחמו כל שבוע עבור הדמוקרטיה הישראלית. זהי עת לאחדות, זהי עת לחיבור מחדש של החברה הישראלית".
מתנועת 'קריים מיניסטר' נמסר: " אלה ימים היסטוריים. אנו על סף הצלת ישראל משלטונו הכושל והמושחת של נתניהו ותחילתו של עידן חדש, אך אסור להיות שאננים. נתייצב מחר בבלפור ונדליק אור גדול מול ההסתה החשוכה והניסיונות האחרונים של הנאשם לחבל בהקמת הממשלה. אנחנו בישורת האחרונה וזה הזמן לקרוא בקול גדול כן לממשלת האחדות המשקפת את רצון הרוב. ישראל משוועת לממשלה שתפעל למען האינטרס הציבורי ותאחד את העם ולא לממשלה משותקת בשירות נאשם שעסוק בהסתה ופילוג".
מתנועת אין מצב נמסר כי "הקמת ממשלת התקווה היא הצעד הראשון באיחוי הסדקים והקרעים שנוצרו בחברה הישראלית. החזרה להתנהלות מכובדת והחלפת השלטון כפי שהחוק והמסורת קובעים היא השלב הראשון בחזרה למדינה דמוקרטית שמתנהלת מתוך כבוד לאחר וכיבוד החוק.
מחר ב-16:00, במקביל לשעה בה צפויה להיערך השבעת ההמשלה החדשה, תתקיים מחוץ לכנסת הפגנת תמיכה נוספת, אותה ארגנו פעילי "קריים מיניסטר" וארגוני מחאה נוספים. המארגנים עוד מסרו כי לאחר מכן הם מתכננים לקיים "חגיגות המוניות" בכיכר רבין בתל אביב, כולל מסך ענק שיקרין את השבעת הממשלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן