Skip to content

העליון החמיר בעונשו של שי ארביב, שהורשע במחוזי בניצול קטינים ובהדחתם לזנות

על ארביב נגזרו שמונה שנות מאסר, במקום חמש שנים, בשל חומרת העבירות אותן ביצע לפחות בשלוש קטינות אותן הדיח לזנות, ובנוספות - להן סיפק סמים. השופטים הדגישו, כי רף הענישה צריך להיות גבוה יותר בעתיד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על ארביב נגזרו שמונה שנות מאסר, במקום חמש שנים, בשל חומרת העבירות אותן ביצע לפחות בשלוש קטינות אותן הדיח לזנות, ובנוספות – להן סיפק סמים. השופטים הדגישו, כי רף הענישה צריך להיות גבוה יותר בעתיד

מאת אבירם זינו

בית המשפט העליון החמיר היום (יום ה') ל-8 שנות מאסר בפועל את עונשו של שי ארביב, שהורשע במחוזי ת"א בשנה שעברה בניצול קטינים והדחתם לזנות. המחוזי גזר על ארביב חמש שנות מאסר בפועל. הערעור הוגש על ידי המדינה, שערערה על קולת העונש שהוטל על ארביב במחוזי.

על פי כתב האישום, לפיו הורשע ארביב, קטינה בשם ד.ג, ילידת 1993, התגוררה בשכנות לדירתו של ארביב ומתחילת שנת 2010 הוא החל להציע לה לעסוק במתן שירותי מין סאדו-מזוכיסטיים, כשהקטינה תשמש בתפקיד ה"מלכה" והלקוחות יהיו ה"עבדים". על פי הצעתו של ארביב, השניים יתקשרו עם גברים המעוניינים ברכישת שירותי מין סאדו-מזוכיסטיים, באמצעות רשת האינטרנט. שירותי המין יכללו מכות, השפלות מילוליות, יריקות והצלפות שוט בגופם של העבדים, שכל אלה יינתנו על ידי ה"מלכה" בעוד ש"העבדים" יגיעו לפורקן מיני.

בתמורה לשירותי המין הללו נדרשו הגברים לשלם סך של 300-500 ש"ח. ד.ג הסכימה, והחלה לספק שירותי מין סאדו-מזוכיסטיים. שירותי המין סופקו במספר הזדמנויות בדירתו של ארביב, על ידי ד.ג בעצמה, או בנוכחות של קטינה אחרת, כאשר המשיב משגיח מחוץ לחדר בו ניתנו שירותי המין. לאחר "מתן השירות", התחלקו המשיב והקטינה בכספים ששולמו, כשארביב נוטל לעצמו כ-100-200 ש"ח בכל פעם.

אישום נוסף בו הורשע ארביב מתייחס למעשים דומים, עם קטינה חוסה ממעון "מסילה" במושב אורה, א.ת. ילידת 1994. הקטינה ברחה מהמעון בו שהתה מכוח צו בית משפט לבקשת הוריה, והסתתרה בדירתו של ארביב ועסקה בזמן שהותה אצלו במתן שירותי מין. מעשים דומים מיוחסים לו ביחס לקטינה נוספת, י.מ. ילידת 1994, וכן אספקת סמים לשבע קטינות, ובכללן אלו אשר העסיק במתן שירותי מין.

המדינה הצביעה בערעורה על תופעת הזנות אצל קטינים הקיימת בישראל ועל החובה למגר תופעה זו. נטען כי "נוכח אחוזי החשיפה הזעומים של עבירות אלו, על בתי המשפט הדנים בעבירות אלו להטיל עונשים כבדים, כדי ליצור הרתעה חמורה מפני ביצוען."

השופטת מרים נאור כתבה בהחלטתה, אליה הצטרפו עדנה ארבל וניל הנדל, "הנאשם שלפנינו הורשע בעבירות הקשורות בשניים מהנגעים החמורים ביותר בחברתנו – נגע הסמים ונגע הזנות. קורבנות עבירות אלו היו כולן קטינות בזמן ביצוע העבירות, עובדה המחריפה את חומרתן ומעצימה את נזקן. מרבית קורבנות הזנות מתחילים (ובעיקר, מתחילות) לעסוק בזנות בגיל צעיר. קטינים וקטינות, ההופכים לקורבנות זנות, הגיעו לכך במקרים רבים בשל נסיבות חיים קשות, ההופכות את הזנות למוצאם האחרון, לפחות בעיניהם. אופיין וחומרתן של העבירות בהן עסקינן מחייבים ענישה מחמירה."

על ארביב נגזרו שלוש שנות מאסר שנוספו לחמש השנים שנגזרו עליו במחוזי. השופטים הדגישו, כי רף הענישה צריך להיות גבוה יותר בעתיד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן