Skip to content

מירי סיבוני וחושך על פני תהום

סיבוני לא סתם יוצאת בהצהרה כזאת מפוצצת. היא לא רק פונה לבסיס הליכודניקי המזרחי, היא גם פונה לשאר המזרחים שהם לא חברי ליכוד או תומכי ליכוד - המטרה: הקמת מפלגה עדתית נוסח ש"ס בתוך הליכוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול זעקו הכותרות בכל העיתונים, מהדורות החדשות וברשתות על הדברים שצוטטה בהם מירי סיבוני בכתבה שתתפרסם היום ב7 ימים בידיעות אחרונות אמרה רגב: "אם הליכודניקים ימשיכו לבחור מנהיגים של DNA לבן – יקום ליכוד מזרחי אמתי". הכתבה הזאת לא יוצאת סתם בתזמון הזה. תאמינו לי שלפני שהכתבה הזאת זומנה לידי העיתון ע"י אנשי היח"צ של סיבוני, נערכו קודם לכן סקרים בכל צורה וגודל, סקרי עומק רוחב כגודל עבודות הרכבת הקלה בתל אביב. הגברת סיבוני לא סתם יוצאת בהצהרה כזאת מפוצצת.  בעיני היא לא רק פונה לבסיס הליכודניקי המזרחי, היא גם פונה לשאר המזרחים שהם לא חברי ליכוד או תומכי ליכוד. היא ויועציה רוצים להכניס את השיח הזה לחלל שייווצר אחרי לכתו של נתניהו מהפוליטיקה ולחולל את ההפיכה בתוך הליכוד עם האג'נדה שתמיד עבדה בישראל רבת הגלויות.

פרומו לכתבת יח"צ של סיבוני (צילום עמוד ידיעות אחרונות)

סיבוני רוצה לייצר ש"ס משל עצמה

כמו שש"ס הוקמה בשעתו בגלל הצורך לייצג את הנדכאים בני עדות המזרח הדתיים, ככה סיבוני רוצה להקים ולהיות בראש התנועה המזרחית המסורתית  העממית הכי גדולה ותנועת הליכוד היא פלטפורמה נוחה לזה. כל השיח שסיבוני ויועציה רוצים לייצר הוא שאין תוכן למהות של בן אדם ומה שהוא השיג במהלך שנותיו ( לימודים , קריירה תפקידים), אלה רק זווית אחת מכשירה אותך לתפקיד – השיוך העדתי, האם אתה או את אשכנזי/ת או ספרדי/ת – זה הקריטריון היחיד  למי שמבחינת סיבוני אמור או אמורה ברבות הימים להנהיג את המדינה או להיות בתפקידים משפיעים אחרים כמו ראש המוסד, השב"כ, בית המשפט העליון נגיד בנק ישראל ועוד תפקידים בכירים אחרים. המהות העיקרית היא לא מה הרזומה שלך אומר אלה מהי תעודת הזהות העדתית שלך. סיבוני ממשיכה בכתבה לבנות את הנרטיב שילווה אותה בשנים הבאות, וכך שוב מילים כמו תקשורת, דיכוי הנדסת תודעה וקליקה אשכנזית יחזרו בכל ראיון מעתה והלאה.
"אני חושבת שהם גם מושפעים מהתקשורת, מהדיכוי, מהנדסת התודעה הזאת. הם עדיין לא בשלים לעניין הזה. ב־77' בגין עשה את המהפך. וב-21' בעצם נחשפה הקליקה האשכנזית בממשלת הקומבינה, ממשלת המעמדות, שרוצה להחזיר אותנו למפא"י ולעצור את התנופה של העשור האחרון שביבי הוביל. וב-22'-23' אני מתכוונת להוביל את האליטה המזרחית", אמרה סיבוני.
כן, מירי סיבוני רוצה להיות ז'אן דרק של המזרחים והמזרחיות בשנים הקרובות. לא הייתי מזלזל בה כמו שבזמנו  זלזלו במפלגת ש"ס. היא רחוקה מלהיות טיפשה, היא מבינה בתקשורת, היא גם יודעת איך בקלות מדליקים את השטח והיא רוצה לנפץ את תקרת הזכוכית שלה כספרדייה. הכתבה הזאת לא יוצאת במקרה בתקופה הזאת של ממשלה חדשה. היא בזה לממשלה בראשות לפיד ובנט ולא מקבלת אותם לא בגלל התפקוד, לא בגלל המהות  אלה רק בגלל העובדה האחת שהם לטעמה מ D.N.A  הלבן .

ישראל 21 נמצאת עמוק במשבר זהות

ישראל 2021 עדיין נמצאת עמוק במשבר הזהות שלה שלצערי ממשלות נתניהו לאורך השנים רק העמיקו את הפערים ואת השיסוי ואנשים כמו סיבוני ואחרים רק עוזרים לשבר הזה להיפתח עוד ועוד ולדמם עד שיהיה מאוחר מידי.
הייתי מציע לה לפני כל הקמפיין המתוזמן הזה שתעשה בדיקת DNA פשוטה והיא יכולה לגלות שאולי בכלל המקור של המשפחה הוא בכלל מפולין. תנו לה להוביל , היא רוצה להיות הפנתרה השחורה של 2021.
היא תגלה לשמחתי שכמו במשפחה שלה הDNA התערבב בין שחור ולבן ויצר ישראליות חדשה הטועמת מהכל ומנסה להכיל את כולם. היא תגלה אולי טיפה באיחור שאת שריטות העבר שלה בתור ילדה בקריית מלאכי, היא יכלה למנף לעשייה של קירוב, לא לשיסוי והפרדה.
אבל זאת הבחירה שלה.
בתחילת שנות ה70 סבתי העירקית עליזה  וסבתי היוגוסלבית חנה  היו יושבות ביחד ומסתכלות עלי בלול בזמן שאני מביט על העולם. עליזה ז"ל כמעט ולא ידעה עברית והייתה מדברת בערבית עירקית וסבתי חנה בכלל הייתה אילמת  חרשת – אבל הן היו מחייכות וצוחקות ולרגע אחד אף אחת מהן לא הרגישה שהיא יותר מהשנייה. הן דיברו באהבה, בכבוד לאחר ובעיקר הסתכלו על הנכד שלהם שגדל בלול  שהוא שילוב של מזרח ומערב ושלא מפסיק להביט על העולם לחייך ולצחוק .
אהבה מביאה אהבה – שנהיה טובים אחד לשני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן