Skip to content

אנסמבל המאה ה-21 בקונצרט חגיגי ומפתיע בהיכל התרבות

שילוב מרתק בין מוסיקה לציור בבכורה הישראלית ליצירתו החדשה של סטיב רייך והצייר גרהארד ריכטר, וביצועים ליצירות של יאניס קסנאקיס וג'ורג' לואיס בקונצרט פתיחת העונה של אנסמבל המאה ה-21 בהיכל התרבות בתל אביב.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אנסמבל המאה ה-21 מעלה את קונצרט פתיחת העונה בביצוע בכורה ישראלי ליצירתו החדשה של סטיב רייך והצייר גרהארד ריכטר וכן ביצועים ליצירות של יאניס קסנאקיס וג'ורג' לואיס. הקונצרט החגיגי ייערך ביום שלישי, 2.11 אולם צוקר, בהיכל התרבות ת"א. על הקונצרט ינצח אילן וולקוב. 

כשציור ומוסיקה מתחברים: בכורה ישראלית ליצירה משותפת של סטיב רייך וגרהרד ריכטר

בתוכנית: 

ג'ורג' לואיס The Will to Adorn :  George Lewis
יאניס קסנאקיס Thallein  :Iannis Xenakis
סטיב רייך Reich/Richter (2019)  Steve Reich – יצירתם המשותפת של סטיב רייך והאמן גרהארד ריכטר

החלק הראשון של הקונצרט יתחיל עם יצירתו הקלאסית של יאניס קסנאקיס Thallein, הנחשבת לאחת הטובות שביצירותיו לאנסמבל. ביצוע היצירה הינה מחווה להשתתפות בחגיגות הבינלאומיות להולדת 100 שנה להולדתו של המלחין. (בהמשך העונה תבוצע יצירה נוספת שלו).
היצירה השניה בקונצרט היא של המלחין האמריקאי ג'ורג' לואיס, התופס מקום חשוב בסצנת המוסיקה החדשה בארה"ב, מפורצי הדרך של המוסיקה האלקטרונית והאילתור. לואיס מבסס את יצירתו על תכונה או דרך הבעה של האפרו-אמריקאים המתבטאת ברצון לעטר ולקשט והוא מצליח להעביר זאת היטב ביצירתו.

אנסמבל המאה ה-21 . צילום: קובי דימנט

בחלק השני תבוצע על ידי האנסמבל היצירה האחרונה של המלחין סטיב רייך (2019) שהינה שיתוף פעולה עם האמן גרהארד ריכטר. זהו שיתוף הפעולה הראשון שלהם יחד עם אמנית הוידאו קורינה בלץ, שיצרה סרט, בו הצורות הרפטיטיביות המאפיינות את רייך יוצרות דיאלוג עם אחד מציורי ריכטר (946-3). רייך עבד באופן צמוד עם ריכטר וביחד יצרו יצירת אמנות, בה השילוב בין הוויזואלי לבין הצלילים יוצר יצירה חדשה. גם יצירתו של ריכטר וגם של רייך ניתנות לביצוע בנפרד, אך השילוב בין השתיים יוצר יצירה חדשה.
יצירה זאת היא מהאחרונות של סטיב רייך (2019) וכתובה בסגנונו הידוע, אולם היא שונה במקצת מיצירותיו הקודמות הן בצבעוניות שלה והן בצורתה, המותאמת למהלך יצירת הוידאו.

https://www.boosey.com/cr/news/Critical-acclaim-for-Steve-Reich-s-film-project-_Reich-Richter_/101384&LangID=1

כמה מילים על המנצח אילן וולקוב

אילן וולקוב מנצח בקביעות על תזמורות ואנסמבלים חשובים ברחבי העולם, שולט ברפרטואר מגוון ומופיע ברבים מהפסטיבלים היוקרתיים ביותר, בהם זלצבורג, אדינבורו, הפרומס, לוצרן וברלין. בין היתר ניצח על התזמורת הסימפונית של הבי'בי'סי', הסימפונית של ברמינגהם, הסימפונית של רדיו בווריה, הפילהרמונית של סאול, אנסמבל אינטרקונטמפורן, הפילהרמונית של אוסלו, הפילהרמונית של ניו יורק והתזמורת הפילהרמונית הישראלית. על הפקות אופרה ניצח באופרה של שטוטגארט, באופרה של סן פרנציסקו, באופרה הלאומית של וושינגטון, בקפיטול בטולוז, באופרה הישראלית ובפסטיבל גליינבורן.

המנצח אילן וולקוב,    צילום: ג'ימס מילסון

אילן וולקוב הוא חסיד נלהב של "מוזיקה חדישה" ולכן יזם את טקטוניקס ברייקיאוויק שבאיסלנד. התוכניות הרבגוניות של טקטוניקס, המשקפות את התעניינותו במוזיקה ניסיונית, אילתור חופשי, מוזיקה אלקטרונית, מוזיקה עממית, מוזיקת עולם והיפ-הופ, הוצגו עד כה 21 פעמים בפסטיבלים באדלאיד, באוסלו, בניו יורק, בתל אביב, בקרקוב, באתונה, בגלזגו וברייקיאוויק. הקלטותיו הרבות זיכוהו בפרסים יוקרתיים.

אילן וולקוב, שנולד בישראל ב-1976, החל את הקריירה שלו בגיל 19 כמנצחה הראשי של תזמורת הנוער הפילהרמונית של לונדון וכעוזר למנצח בתזמורת הסימפונית של בוסטון. ב-2003 מונה למנצח ראשי של התזמורת הסימפונית הסקוטית של הבי'בי'סי' וב-2009 מונה למנצח-אורח ראשי של תזמורת זו. בשנים 2011-14 כיהן במנהל מוזיקלי וכמנצח ראשי של התזמורת הסימפונית של איסלנד.

נגני אנסמבל המאה-21:
דנה יצחקי – חליל, רותי רון -חליל, הילה צברי – פלג – אבוב, ליאור חלילי – אבוב, טיבי צייגר – קלרינט, ליאור יואכימיק – קלרינט, ריצ'רד פלאי – בסון, איתמר לשם – קרן, יובל שפירא – חצוצרה, אלון סטולר – טרומבון, עודד גייצהלס – כלי הקשה, אמיר לביא – כלי הקשה, נדב לב – גיטרה, עדו עקוב – פסנתר, תומר ווסטמן – פסנתר, יעל ברולסקי – כינור, אנדראה האלם – כינור, עמית לנדאו – ויולה, לינור כץ – צ'לו, ערן בורוביץ'- קונטרבס

George Lewis: The Will to Adorn
Iannis Xenakis Thallein
Steve Reich Reich/Richter (2019)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן