Skip to content

הפגנת האקלים – למעלה מ 10 אלפים דרשו מהממשלה לפעול נגד זיהום האוויר והסביבה

השרה להגנת הסביבה: לחוקק חוק אקלים ולשמור על המערכות הביולוגיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ימים ספורים לפני ועידת האקלים בגלזגו שבסקוטלנד, אליה צפויים להגיע מנהיגים מכל האולם ובכללם ראש הממשלה נפתלי בנט, הפגינו הבוקר (שישי) למעלה מ – 10 אלפי מפגינים ביניהם בני נוער רבים בכיכר רבין בתל אביב והעבירו מסר לממשלה, למדינה ואזרחיה כי פגיעה באקלים תשפיע קשות על כולנו. השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג שהתקבלה בתשואות רבות אמרה על חוק האקלים לו התחייבה הממשלה ולפיו ישראל מחויבת לאפס פליטות גזי חממה עד 2050 – כי "זה קרה כי ממשלת ישראל הקשיבה לכם, היא אמרה שיש לה מחויבות לאזרחים. זה לא מספיק, זאת רק ההתחלה. בשביל שנעמוד באפס פליטות אנחנו צריכים לעמוד בזה. לחוקק חוק אקלים, לשמור על המערכות הביולוגיות. ההחלטה קרתה בגללכם. אני מחויבת שזאת רק תחילת הדרך. שאותן אפס פליטות יהיו בחוק. אנחנו נעשה הכול כדי לעמוד במחויבויות שלכם".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

ועידת האקלים ה-26 של האו"ם (COP26) תצא לדרך בשבוע הבא ונציגים מכ-200 מדינות צפויים להגיע, כולל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש הממשלה נפתלי בנט. נציג חשוב שטרם אישר את הגעתו הוא נשיא סין, שי ג'ינפינג. הוועידה שתוכננה להיערך ב-2020 ונדחתה בשנה בשל הקורונה. הצציבה לפניה מטרת על  – לוודא שהמדינות עומדות בהתחייבויות שהציבו לעצמן בהסכם פריז, שנחתם בוועדת אקלים של האו"ם שנערכה ב-2015. המטרה שהוצבה אז – לפעול יחד כדי שכדור הארץ לא יעלה ביותר משתי מעלות מאז העידן הקדם תעשייתי, עם שאיפה ל-1.5. כיום, העולם כבר התחמם ב-1.1 מעלות.

צילום: ציפי מנשה

ביום שלישי השבוע פורסם דו"ח מבקר המדינה על מוכנותה של ישראל למשבר האקלים. לדברי שירה ליברטי, רכזת תחום האקלים בחברה להגנת הטבע לא מספיקים האמצעים שננקטו עד כה: "הצעדים שנכללים הם חשובים ומשמעותיים וטובים, אבל ניכר שבחלקם מדובר בצעדים לא מספקים, למשל בנושא הפחתת פליטות, שכולל רק הקמת צוות בדיקה. הדו"ח וממצאיו חשובים, אך אין ערך בהצהרות שאין בצדן מעשים", אמרה ליברטי. בהפגנה הוצג מיצג של האמן דורון גזית – צינור המדמה את צינור נפט תת קרקעי במסגרתו משנעת חברת קצא"א כמויות נפט אדירות מאילת לאשקלון. המכליות שפורקות את הנפט באילת מסכנות של שונית האלמוגים הייחודית והצפונית ביותר בעולם, שנחשבת לפלא כיוון שעד כה ובאופן יחסי, השתמרה. פעילי המאבק בצינור הנפט ובראשם אור משה, פרוייקטור המאבק בקצא"א בחברה להגנת הטבע. פנו במהלך ההפגנה בקריאה לראש הממשלה ושר החוץ יאיר לפיד, לבטל את הסכם הנפט של קצא"א".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן