Skip to content

ועדת המשמעת של הרכבת החליטה להשעות את אדרעי לשלושה חודשים

ההשעיה של אדרעי היא בגין "איומים נגד עובדים בחברה". כרטיסנים ברכבת לא בודקים כרטיסי נסיעה - כך החליט ועד עובדי הרכבת במחאה על השימועים שמתקיימים לעובדים שמנעו מקטרי הרכבת לצאת לדרכם בעת השביתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההשעיה של אדרעי, לדבריה, היא בגין "איומים נגד עובדים בחברה". כרטיסנים ברכבת לא בודקים כרטיסי נסיעה מהבוקר – כך החליט ועד עובדי הרכבת במחאה על השימועים שמתקיימים לעובדים, שמנעו מקטרי הרכבת לצאת לדרכם בעת השביתה

מאת אליק מאור

על תנאי. אדרעי (צילום: רפי מיכאלי)
השעיה והשעיה על תנאי. גילה אדרעי (צילום: רפי מיכאלי)

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, יצאה באמצע הדיון של ועדת המשמעת, שנערך לה ולחברי ועד נוספים. מדבריה עולה, כי הוועדה החליטה להשעותה לשלושה חודשים, בגין איומים נגד עובדים בחברה. עוד נמסר, כי אדרעי תשוב לעבודתה על תנאי, כלומר, היא תושעה שוב מעבודתה, אם מקרי אלימות נגד עובדים יישנו.

החל משש בבוקר ועד להודעה חדשה, הפסיקו פקחי הרכבת לבדוק את כרטיסי הנסיעה ברכבת ישראל. על כך החליט אמש ועד עובדי הרכבת בתגובה לשימועים שמתקיימים היום (א') לתשעה מעובדי הרכבת שמנעו בעת השביתה מקטרי הרכבת לצאת לדרכם. לגבי חלק מהם נטען, שתקפו מילולית את מנכ"ל הרכבת. לגילה אדרעי, יו"ר ועד העובדים, נקראה גם היא לשימוע.

השימועים התקיימו החל בעשר בבוקר והם היו עלולים להיות הצעד האחרון לפני פיטורי העובדים. בהנהלה חששו, שאם אדרעי תפוטר, יגרור הדבר שביתה מלאה של עובדי הרכבת. השימועים נערכו במשרדי הנהלת הרכבת. בבוקר הגיעו אל מול משרדי ההנהלה כ-30 חברי מטה המאבק נגד ההפרטה וקראו נגד הפרטת הרכבת. העובדים עודדו את אדרעי כשזו הגיעה למקום. היא חייכה ואמרה שהיא מרגישה טוב ושהיא בטוחה בצדקת התביעות.

כזכור, עובדי הרכבת נקטו בצעדי מחאה והשביתו את הרכבת לאחר החלטת הנהלת הרכבת ושר התחבורה, ישראל כץ, להפריט את שירותי הרכבת ללא הסכמת ועד עובדי הרכבת ובאופן חד צדדי.

ההחלטה הייתה לחתום על חוזה עם חברת לומברדיה, יצרנית קרונות הרכבת החדשים, שיעביר לחברה את שירותי התחזוקה לקרונות אלו. מדובר ב-130 קרונות רכבת שנרכשו על ידי רכבת ישראל. במהלך השביתה החליט כץ להפריט את שירותי הרכבת לארבע זרועות ואחת מהן היא זו שתעסוק בתחזוקה של קרונות הרכבת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן