Skip to content

משרד התיירות פתח לשכה במעבר הגבול אלנבי

לאחר כ- 25 שנה, בהם לא היתה נציגות של משרד התיירות במעבר הגבול היבשתי אלנבי, נפתחה היום הלשכה החדשה במקום. תגבור כוח האדם במעברים על ידי משרד התיירות, נעשה נוכח העלייה בתנועת התיירות לישראל ובמטרה לקצר את זמני ההמתנה ולשדרג את השירות הניתן היום למבקר בכניסתו לארץ.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

הלשכה נפתחה היום ותפעל לשיפור אופן קבלת פני התייר במעברי הגבול

מאת עירית רוזנבלום

לאחר כ- 25 שנה, בהם לא היתה נציגות של משרד התיירות במעבר הגבול היבשתי אלנבי, נפתחה היום הלשכה החדשה במקום. תגבור כוח האדם במעברים על ידי משרד התיירות, נעשה נוכח העלייה בתנועת התיירות לישראל ובמטרה לקצר את זמני ההמתנה ולשדרג את השירות הניתן היום למבקר בכניסתו לארץ.
כיום, סמכות ביקורת הגבולות במעברי הגבול היבשתיים והאוויריים נמצאת בידי רשות האוכלוסין במשרד הפנים. מסקרי משרד התיירות אשר נערכו אשתקד, נראה, כי הבידוק הביטחוני אותו עובר התייר נתפס לעתים כלא מסביר פנים בעת הכניסה והיציאה מהארץ על ידי תיירים זרים.

 

המעבר כנקודה אסטרטגית

במשרד התיירות ציינו כי המשרד רואה חשיבות רבה בקיצור זמני ההמתנה במעברים בכניסה וביציאה מישראל ובהענקת שירות אדיב ומידע למבקרים. לפיכך הוחלט לפתוח מחדש, לאחר 25 שנה, את הלשכה במעבר אלנבי בשיתוף נציגי רשות שדות התעופה, האוכלוסין והמנהל האזרחי. הלשכה תנהל את כניסת התיירים, תדאג להסרת חסמים העולים במהלך הבידוק, תעניק מידע ותסייע למעבר "חלק" יותר של קבוצות ובודדים במסוף.
מסוף אלנבי, הנמצא בסמוך לעיר יריחו, נתפס כנקודה אסטרטגית המשמשת כמעבר גבול בינלאומי בין ישראל, ירדן והרשות הפלסטינית. המעבר משרת בעיקר תיירים הטסים ישירות מיעדים רחוקים בעולם אל עמאן בירת ירדן ולאחר מכן עוברים לישראל.
מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה, כי במהלך שנת 2011 עברו כ-141 אלף תיירים במעבר אלנבי, ירידה של כ-11% בהשוואה לשנת 2010, נוכח התמורות הגיאופוליטיות באזור, ועלייה של כ-21.5% ביחס לשנת 2009. במשרד התיירות מאמינים, כי שיפור קבלת פני התייר במסוף יגדיל את תנועת התיירים לישראל, ויתרום רבות להפיכת תעשיית התיירות למשאב לאומי ולמנוע צמיחה כלכלי.

מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר: "הרושם הראשון של התייר, עם כניסתו לישראל והחוויה האחרונה, עם יציאתו מן הארץ, מהווים את אחד המפגשים החשובים ביותר של התייר עם נותני השירות בישראל. שירות מהיר, אדיב ומסביר פנים חייב להתקיים, בכדי שהתיירים המבקרים בישראל יהפכו לשגרירים של רצון טוב ויעודדו עוד רבים לבקר בישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן