Skip to content

פלגי האופוזיציה החמושה בסוריה הודיעו על איחוד

בזמן שפיתרון דיפלומטי הולך ומתרחק, הודיעו היום הפלגים החמושים הלוחמים באסד על איחוד השורות, במאמץ להשיג תמיכה לוגיסטית מבחוץ להתמודדות עם צבא המדינה. מנהיג צבא סוריה החופשי: "יש לנו יכולת להפיל את המשטר, אבל אנחנו זקוקים לתחמושת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בזמן שפיתרון דיפלומטי הולך ומתרחק, הודיעו היום הפלגים החמושים הלוחמים באסד על איחוד שורות, במאמץ להשיג תמיכה לוגיסטית מבחוץ להתמודדות עם צבא המדינה. מנהיג צבא סוריה החופשי: "יש לנו יכולת להפיל את המשטר, אבל אנחנו זקוקים לתחמושת"

מאת נועה גרבר

אחדות למען המולדת. הגנרל מוסטפא א-שייח' (מימין) וקולונל ריאד אל-אסעד
אחדות למען המולדת. הגנרל מוסטפא א-שייח' (מימין) וקולונל ריאד אל-אסעד

מנהיג צבא סוריה החופשי, ריאד אל-אסעד, הודיע אתמול (ש') כי כוחות האופוזיציה החמושים הלוחמים בצבא אסד הקימו מועצה צבאית מאוחדת לתיאום פעולות הלוחמה. מועצה זו תאחד תחת הנהגה משותפת את כל כוחות המורדים ברחבי המדינה. אל-אסעד אמר לסוכנות AFP  כי הקמת המועצה היא "צעד למען הבטחת אחדות השורות ואחדות הכוחות הלוחמים (של האופוזיציה) בתוך סוריה".

בסרטון שפורסם היום, ובו הופיע אל-אסעד כשלצידו העריק הבכיר ביותר מצבא סוריה, גנרל מוסטפא א-שייח' העומד בראש "המועצה הצבאית העליונה", הכריזו השניים  כי כל המועצות הצבאיות והיחידות החמושות הפועלות בסוריה יפעלו תחת הנהגת "צבא סוריה החופשי" ומנהיגו, קולונל אל-אסעד. א-שיח' ציין כי "כל קבוצה שתפעל צבאית שלא במסגרת "צבא סוריה החופשי" תצטרך לשאת באחריות המלאה על מעשיה". כמו כן קרא א-שיח' לחיילים מצבא המדינה "שאין להם דם על הידיים" להצטרף אל האופוזיציה ולסייע בהפלת המשטר.

ההופעה המשותפת של אל-אסעד וא-שייח'  שמה קץ למחלוקת בין שני הגופים האופוזיציונים החמושים העיקריים בסוריה. המועצה הצבאית העליונה הכריזה בפברואר על א-שייח' כמנהיגה, אולם אל-אסעד סירב לשתף עימו פעולה. ריאד אחמד, בכיר ב"צבא סוריה החופשי", אמר אמש כי "כל מחלוקת שהייתה נותרה בעבר. כל הגופים המעורבים במהפכה השקיעו מאמצים על מנת ליצור חזית מאוחדת על מנת להגן טוב יותר על העם הסורי".

כינון הנהגה משותפת הוא צעד חשוב של כוחות המורדים במאמצים להשגת סיוע ותחמושת מבחוץ, שכן אחד מן החששות העיקריים של מדינות המערב והליגה הערבית בשאלת  חימוש האופוזיציה הסורית היא העובדה שלא מדובר בצבא סדיר והייררכי. "צבא סוריה החופשי", סיעת המורדים החשובה ביותר, מורכב בעיקר מעריקים מצבא המדינה שהשתלבו בתוך כוחות המורדים תוך כדי לחימה.

הבעיה העיקרית העומדת מול המורדים היא הא-סימטריה הלוגיסטית במלחמה אל מול צבא ממוסד, הנתמך על-ידי פטרוניות כרוסיה ואיראן. בריאיון למגזין הסעודי "אל מג'לה" בתחילת החודש, אמר אל-אסעד כי עיקר הארסנל של המורדים מורכב מנשקם האישי של העריקים, מסיוע המתקבל מאזרחים סורים, ומסחר מצומצם עם גורמים בשורות צבא סוריה. עד לעת זו, אף מדינה לא הסכימה, באופן רשמי, לחמש את המורדים. אל אסעד אמר כי "אנחנו קוראים למערב לסייע, אך איננו מעוניינים בהתערבות צבאית כמו בעיראק. יש לנו יכולת להפיל את משטר אסד בעצמנו, אבל אנחנו זקוקים לתחמושת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן