Skip to content

תאונה ללא ביטוח חובה

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם לאדם שהיה מעורב בתאונה ללא ביטוח חובה מגיע פיצוי ?

על-פי החוק כל אדם שנוהג ברכב חייב להיות מבוטח בביטוח חובה. במקרה של תאונה הנהג יכול להגיש תביעה נגד חברת ביטוח החובה שביטחה את הרכב שבו נהג. אך מה קורה אם בטעות (או לא בטעות) הרכב לא היה מבוטח בביטוח חובה. האם תישלל ממנו האפשרות לקבל פיצוי ? נשיב על שאלה זאת באמצעות עורך דין תאונות דרכים.

תאונה ללא ביטוח חובה

התשובה לשאלה האם ניתן לקבל פיצוי בתאונה ללא ביטוח חובה תלויה בנסיבות. קיימים מקרים שבהם ניתן לקבל פיצוי וישנם מקרים שלא ניתן יהיה לקבל פיצוי. נרחיב על האפשרויות הקיימות.

אדם שנהג ברכב שלו ללא ביטוח שהיה מעורב בתאונה עם רכב מבוטח אחר: במקרה זה הנפגע יכול לתבוע את חברת הביטוח של הרכב המעורב אך בתנאי שנהג הרכב המעורב אשם בתאונה. התביעה תתנהל כתביעת נזיקין רגילה. הנהג הפוגע יצטרך להוכיח שהנהג השני אשם ויהיה עליו להגיש חוות דעת רפואיות על מנת להוכיח איזה נכות נגרמה לו בתאונה.

נוסעים ברכב לא מבוטח: נוסעים שנפגעו בתאונה כאשר לנהג לא היה ביטוח חובה יכולים לתבוע רק את קרנית. קרנית היא גוף ממשלתי שנועד לפצות נפגעים במקרים מסוימים שנפגעו בתאונת דרכים ללא ביטוח. דרך אגב גם אם הנוסעים ידעו שאין ביטוח חובה בתוקף עדיין הם זכאים לקבל פיצוי מקרנית.

נהג לא מבוטח בביטוח חובה שנפגע בתאונה עצמית שידע שאין ביטוח: עם כל הצער נהג שנפגע בתאונה עצמית ללא ביטוח אינו זכאי לפיצוי. אם התאונה הנה גם תאונת עבודה הוא יכול לפנות בתביעה לביטוח לאומי או בנכות כללית עם הפציעה קשה.

הולך רגל שנפגע מרכב לא מבוטח: נפגע כזה יכול לתבוע את קרנית. קרנית עשויה לחזור בתביעת שישוב נגד הנהג ובעל הרכב.

נהג שנפגע בעת שנהג ברכב אחר ולא ידע שאין ביטוח חובה:  אדם שנהג ולא ידע שאין ביטוח חובה בתוקף ובנסיבות לא היה אמור לדעת שאין ביטוח יכול לתבוע את קרנית. למשל עובד שנהג ברכב של מעסיק. העובד רשאי להסיק שהמעסיק מחזיק בביטוח חובה.
עורך דין תאונות דרכים יוכל לייעץ לכם כנגד מי ניתן להגיש תביעה בהתאם לנסיבות.

צילום: FREEPIK

גובה הפיצוי

הפיצוי בתביעה נזיקית אינו שונה מהותית מאשר תביעה נגד ביטוח החובה כאשר יש ביטוח רגיל. גובה הפיצוי ייקבע בסופו של דבר על-פי חומרת נזקי הגוף, הנכות שנותרה לכם, הנתונים האישיים שלכם כגון גיל, תחום העיסוק וכיוצ"ב. ההבדל בין תביעת נזיקין לתביעה על-פי הפלת"ד (תביעת ביטוח חובה רגילה) לעניין הפיצוי הוא בתחום כאב וסבל וגובה השכר הקובע. בתביעות ביטוח חובה רגילות קיימת הגבלה לעניין הכאב והסבל שניתן לקבל (אחוז הנכות שנקבע כפול 180,000 ₪). כמו כן, חישוב הפסדי ההכנסה לא יעשה משכר העולה על שילוש השכר הממוצע במשק. כמובן שיש להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים לגבי הפיצוי שניתן לקבל.

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן