Skip to content

שבועיים לאחר התקיפה הטרוריסטית בבורין, הגיעו מאות מתנדבים לשתול עצי זית באדמות הכפר

מנכ"ל רבנים לזכויות אדם: זאת התשובה הברורה לקיצוניות, למשיחיות, לרעה החולה שמכרסמת בחברה הישראלית (בהכנת הכתבה השתתפו: בן כהן, ציפי מנשה ושי קנדלר)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות מתנדבים ופעילים ובהם פעילי זכויות אדם, רבנים לשלום, מסתכלים לכיבוש בעיניים וחברי כנסת, הגיעו הבוקר (שישי) לאדמות הכפר בורין לנטיעת עצי זית מתחת להתנחלות הלא חוקית גבעת רונן. כשבועיים לאחר ששותלים יהודים וערבים הותקפו על ידי פורעי חוק שהגיעו מכיוון המאחז הלא חוקי גבעת רונן והוכו באלות עץ וידויי אבנים, הגיעו היום כ-400 מתנדבים ובהם חברי הכנסת ממרץ, ח"כ עו"ד גבי לסקי וח"כ מוסי רז וח"כ מחד"ש (הרשימה המשותפת), אחמד טיבי, אל אדמות הישוב בורין שבשומרון ונטעו מאות שתילי זית. מנחלים מהמאחז הלא חוקי ניסו לרדת ולהתעמת עם השותלים אך נבלמו על ידי כוח צה"ל ששהה במקום לאחר שהשתילה תואמה אתו מראש. יחד עם זאת צה"ל מנע כניסת רכבים לכפר ורק בחסות חברי הכנסת נכנסו מספר אוטובוסים כאשר שאר הפעילים צעדו לנטיעות רגלית. על מנת למנוע חיכוך, הכריז מפקד הכוחות במקום על השטח הסמוך לגבעת רונן כשטח צבאי סגור ובלם משני הצדדים להתעמת.

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
מימין לשמאל: חברי הכנסת, גבי לסקי, מוסי רז ואחמד טיבי צילום: בן כהן
הכפר בורין (צילום: ציפי מנשה)
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
עצי זית שנשרפו לפני שבועיים בידי טרוריסטים (צילום: שי קנדלר)
מתנחלים נבלמו בידי צה"ל (צילום: שי קנדלר)
מתנחלים צפו מרחוק (צילום: שי קנדלר)
ח"כ גבי לסקי (צילום: שי קנדלר)
ח"כ אחמד טייבי (צילום: שי קנדלר)
צילום: שי קנדלר

ח"כ לסקי אמרה: "השותפות היהודית-ערבית חזקה יותר מהטרור היהודי. לטרור היהודי מטרה אחת והיא לסלק את הפלסטינים ולגרש אותם מאדמותיהם, אבל היום הגעתי ביחד עם ח"כים ומאות פעילי שלום ביוזמת ארגון 'רבנים לזכויות אדם' וארגונים נוספים, לעמוד ביחד עם החקלאים הפלסטינים ולנטוע איתם את העצים שלא הצליחו לנטוע עקב תקיפות של מתנחלים". ח"כ רז אמר כי השתילה היום היא "תגובה מרגשת לאלימות והגזענות. מאות ישראלים וישראליות הגיעו לבורין לנטוע עצים ותקווה. את האלימות הזו הממשלה יכולה וצריכה לעצור". מנכ״ל רבנים לזכויות אדם, אבי דבוש, אמר באירוע: ״התמונה הזו של מאות ישראלים שחוזרים למקום התקיפה שבועיים אחרי, ובין השאר הפצועים עצמם, היא תמונת ניצחון אדירה". הוא ציין כי "זאת התשובה הברורה לקיצוניות, למשיחיות, לרעה החולה שמכרסמת בחברה הישראלית בדמותם של אלה שמבקשים להפוך אותה משיחית, שונאת ומתבדלת."

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן