Skip to content

היועצת המשפטית בהרב מיארה: "אי אפשר להתעלם מהשפעתם של אירועים חיצוניים והתקפות על מערכת המשפט ואכיפת החוק"

עורכת הדין גלי בהרב מיארה, נכנסה לתפקידה ואמרה כי תפעל להחזרת אמון הציבור וכי על הרשויות לפעול לפי חוק כערובה לשמירה על ערכי הדמוקרטיה ובראשם ההגה על זכויות אדם ומנהל תקין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עו"ד גלי בהרב מיארה נכנסה היום (שלישי) באופן רשמי לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה. זאת, לאחר שנבחרה פה אחד. בהרב היא האישה הראשונה שמונתה לתפקיד זה. בנאום שנשאה בהרב מיארה בטקס שנערך לכבוד תחילת כהונתה כי "ימים האחרונים מלמדים על ירידה מדאיגה באמון הציבור בייעוץ המשפטי הציבורי ובמערכות אכיפת החוק. ירידה זו משמעה – פגיעה בשלטון החוק. ניתן לחשוב על סיבות שונות לכך, ובכלל זאת אי אפשר להתעלם מהשפעתם של אירועים חיצוניים והתקפות על מערכת המשפט ואכיפת החוק". בהרב התייחסה לירידה של אמון הציבור במערכות המשפט ואמרה: "אמון הציבור משמעו שהציבור הרחב המתבונן על עבודתנו, יאמין כי אנו פועלים מתוך שיקולים עניינים, באופן מקצועי ונקי כפיים, וכי ביכולתנו כמערכת לזהות ליקויים בעבודתנו להודות בהם, לשפרם ולתקנם".

היועה"מ גלי בהרב מיארה (צילום: נתן ווייל, לע"מ)

היא הוסיפה והתייחסה לפרשיית 'פגסוס' ואמרה: "מטבע הדברים, אחד הנושאים הראשונים אליו אדרש עם כניסתי לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה קשור בפרסומים אודות פעילות המשטרה בהפעלת אמצעי מודיעין מסוימים". "חובתן של רשויות השלטון לפעול בהתאם לדין ובגבולות החוק היא מושכלת יסוד בשיטתנו המשפטית. היא מהווה ערובה לשמירתם על ערכי הדמוקרטיה, ובראשם -ההגנה על זכויות האדם, ושמירת המנהל התקין", אמרה היועצת המשפטית.
בהרב מיארה, פרקליטת מחוז ת"א לשעבר, שירתה למעלה מ-30 שנים בפרקליטות המדינה ובשש השנים האחרונות עבדה כעו"ד במגזר הפרטי."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן