Skip to content

מהצד הימני: "לייהד את כל ירושלים". מהצד הפלסטיני: לא נפסיק עד שתהיה לנו מדינה משלנו

כמה עשרות בהפגנת הימין הקיצוני שאורגנה הערב בשיח ג'ראח. ממול התייצבו כמאה פלסטינים. לא נרשמו עימותים אלימים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למרות קריאות חבר הכנסת איתמר בן גביר, וארגוני הימין הריצוני כמו להב"ה, אם תרצו ואחרים, להגיע להפגנה סוערת בשיח ג'ראח, הגיעו הערב (רביעי) כמה עשרות בודדות של מפגיני הימין להאזין לנאומיהם של בן גביר ושל חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג ואחרים. מארגני ההפגנה 'רכבו' על בקבוק התבערה שהושלך לפני כחודש לעבר בית המתנחל טל יושביוב, וניסו להצית את האש מחדש. אלא שהערב האש לא הצליחה לבעור. להבדיל מבן גביר שטוען לאוזלת יד המשטרה לאבטח את בית המתנחל, אמר קינג בגלוי כי הכוונה של כלל המאבק הימני היא לייהד את כל ירושלים על חלקיה הפלסטינים (הערבים לדבריו).

מימין לחבר הכנסת בן גביר, טל יושביוב (צילום: שי קנדלר)
אריה קינג: לייהד את כל ירושלים (צילום: שי קנדלר)

מנהיג ארגון הימין להב"ה, ברוך מרזל שנכח בהפגנה האשים את בית המשפט העליון בעושק הבתים היהודים לטובת הפלסטינים. "פתאום (שופטי) בג"צ בלחץ המשפחות שלהם (של הפלסטינים) ומפגיני השמאל החליטו ש"גם רצחת וגם ירשת", בג"צ הוא תמיד בצד של הערבים ולא של היהודים", אמר מרזל כשהוא מתייחס לפסיקת העליון שקבעה כי אין לפנות  ארבע משפחות מבתיהן בטענה לבעלות של חברת נחלת שמעון, אבל עד שיקבע עניין הבעלות, הליך שעלול לקחת שנים רבות, המשפחות הגרות בהן מזה עשרות שנים הן דייר מוגן ויהיה עליהן לשלם סך של 200 ₪ לחודש. בן גביר הסביר את מיעוט המשתתפים בכך ש"המשטרה הגבילה את מספר המפגינים".


ברוך מרזל מאשים את שופטי העליון כי התיישרו לשמאל (ראיין וצילם: שי קנדלר)

אבו חומוס מול הפגנת הימין (צילום: שי קנדלר)


חבר ועד השכונה חלאק דיאב: ניאבק עד שתהיה לנו מדינה משלנו (ראיין וצילם: שי קנדלר)

ממול מפגיני הימין התייצבו כמאה מפגינים פלסטינים ובהם גם מחמוד אבו חומוס פעיל שכונתי וחבר וועד השכונה חלאק דיאב שהסביר כי גם הוא איננו מרוצה מפסק הדין שקבע כי הם דיירים מוגנים, אבל הוסיף כי בכל זאת לראשונה בית המשפט הבין כי גרים כאן אנשים יותר  70 שנה והשופטת דפנה ברק ארז הייתה חכמה  וקבעה כי לא ניתן להוציא אותם מבתיהם. "אבל אנחנו נמשיך להיאבק"  אמר דיאב והוסיף: עד שתהיה לנו מדינה משלנו". לקראת 20:40 פיזרה המשטרה את המפגינים הפלסטינים.

המשטרה פזרה את ההפגנה (צילום: שי קנדלר)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן