Skip to content

ארבינקא 2022 – הכווין תיירים לחניון ציבורי וגבה דמי חניה

תיירים שהגיעו לבקר בעיר העתיקה בעכו, כוונו על ידי תושב עכו לחניון הציבורי שבעיר העתיקה ונדרשו לשלם לו דמי חניה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במהלך סיור שגרתי הבחינו אתמול (שבת) שוטרי תחנת עכו בחשוד תושב עכו בן 60 שהכווין תיירים שהגיעו לעיר לחניה ציבורית בעתיקה וגבה מהם תשלום עבור החניה. כאשר ניגשו אליו השוטרים תפסו אתו גם כ-20 גרם לערך חומר חשוד כסם מסוג קריסטל. העוקץ נלקח לאחר כבוד לחקירה בתחנת המשטרה בעיר וכלל הממצאים שנתפסו הועברו להמשך מיצוי ראיות במעבדת הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל. לבקשת המשטרה בימ"ש השלום בעכו האריך אתמול את מעצרו של החשוד ביומיים, עד יום שלישי הקרוב.

סצנה מתוך "ארבינקא", (צילום ארכיון מאתר המועצה לקידום מורשת ישראלית)

ב 1967 כתב וביים הסופר והמחזאי אפרים קישון ז"ל סצנה לסרט 'ארבינקא". תסריט אודות תל אביבי (חיים טופול), שמשגע את כולם ומתאהב בשוטרת (גילה אלמגור). באחת הסצנות מגיע ארבינקא לחוף הטיילת בירקון ויושב לנוח על חבית הפוכה כשלפתע מגיע רכב וחונה לידו.
"הלו", צועק לו ארבינקא שהרכב הפריע לו, "ככה חונים?", "כמה?" שואל הנהג וארבניקא עונה לו: "לירה וחצי ותחנה שם, בצד".  מיד אחריו הוא ממשיך לגבות ולכוון רכבים ל"חניה" על החוף.
כנראה שהעכואי לא קרא או ראה את הסרט, אבל כבר אז ידע אפרים קישון שהמציאות עולה על דמיון. מסתבר כי העוקץ עקץ כבר זמן מה  ולא רק תיירים, אפילו עיתונאים. לאחר פרסום הידיעה הזו, התקשר אחד הכתבים לדוברות המשטרה ושאל: "תגידו, זו ידיעה אמתית?", "כן" ענו לו, "למה אתה שואל?", "הוא עקץ אותי לפני שבועיים ולקח 30 שקל חניה", ענה הכתב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן