Skip to content

מזראטי גרקאלה, ה-SUV היוקרתי החדש נחשף

המאזרטי SUV החדש זמין בגרסת GT, מצויד במנוע היברידי בעל 4 צילינדרים המגיע ל-300 כ"ס, בגרסת מודנה, עם מנוע היברידי בעל 4 צילינדרים המגיע ל-330 כ"ס ובגרסת הטרופאו, עם מנוע V6 המגיע ל-530 כ"ס. מהירות מקסימלית: 285 קמ"ש האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות (לגרסת טרופאו). מפרט טכני חדשני הכולל כאופציה את מערכת המולטימדיה מזראטי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הדגם החדש קרוי על שם סוג של רוח. הגרקאלה היא רוח צפון מזרחית ים תיכונית וכעת גם SUV שצפויה למלא תפקיד חשוב בהיצע של מזראטי. למותג מסורת להעניק למכוניות שלו שמות של רוחות, זה התחיל ב-1963 עם המיסטראל האגדי. גיבלי, בורה וחמסין היו הבאות בתור. בשנת 2016, הושקה המזראטי לבנטה, ה-SUV הראשון בהיסטוריית המותג. הגרקאלה תושק בקרוב עם מגוון רחב של קווי הינע: מנוע בעירה פנימי קונבנציונלית, מנוע היברידי וכן, בעתיד, מנוע 100% חשמלי.

מזארטי גרקאלה רכב פנאי שטח יוקרתי (צילום באדיבות היצרן)
מזארטי גרקאלה רכב פנאי שטח יוקרתי (צילום באדיבות היצרן)

הגרקאלה היא SUV שמתבלטת במובנים של מרחב פנימי ונוחות תוך שהיא מציעה מגוון מרשים של תכונות הטובות בתחום. היא מובילה בתחום במונחים של המרחב הפנימי, נוחות הנהיגה, השליטה, ההאצה (0-100 קמ"ש ב-3.8 שניות – בטרופאו), מהירות מרבית (285 קמ"ש – שוב, בטרופאו), איכות הסאונד, שימוש נרחב בחומרים שונים דוגמת עץ, סיב פחמני, עור ומפרט סטנדרטי מעולה.

הגרקאלה מגיעה בשלוש גרסאות: GT, עם מנוע היברידי מתון בעל 4 צילינדרים המגיע ל-300 כ"ס; מודנה עם מנוע היברידי מתון בעל 4 צילינדרים המגיע ל-330 כ"ס וטרופאו, עם מנוע דלק V6 המגיע ל-530 כ"ס. בעתיד היצע הגרקאלה עתיד להתרחב עם השקת הגרסה חשמלית המלאה בשימוש בטכנולוגיית 400V.

במועד ההשקה, ניתן יהיה להשיג את הגרקאלה בגרסת PrimaSerie Launch, מהדורה מוגבלת המציגה עיצוב פנים ותוכן טכנולוגי בלעדי. התכונות הייחודיות שלה באות לידי ביטוי בפרטים הקטנים ביותר, לרבות צבעי התפרים המנוגדים במשענת הראש הפנימית.  הגרקאלה החדשה, אשר פותחה על ידי מעבדת החדשנות של מזראטי במודנה, מיוצרת במפעל קאסינו שבאיטליה וצפויה להיות דגם מוביל עבור מזראטי.

ה-GT באורך 4,846 מ"מ עם בסיס גלגלים של 2,901 מ"מ, גובה של 1,670 מ"מ ורוחב של 2,163 מ"מ (כולל מראות הצד). עם מפשק גלגלים אחורי של 1,948 מ"מ (שהוא אף גדול יותר בטרופאו), ה-SUV מציג מראה ספורטיבי ברור, מבלי לוותר על הנוחות, שמגיעה אף היא לרמות מרשימות של מרחב אחורי.

דגם הטרופאו העוצמתי (צילום באדיבות היצרן)
דגם הטרופאו העוצמתי (צילום באדיבות היצרן)

מנוע ה-twin turbo של גרקאלה בעל 6 צילינדרים ו-3000 סמ"ק מבוסס על טכנולוגיית Maserati Twin Combustion (MTC) אשר הופיעה לראשונה במנוע נטונו, הכוח המניע מאחורי ה-MC20 עם טכנולוגיה שהועברה מעולם ה-Formula One. הגרקאלה מגיעה עם חמישה מצבי נהיגה שונים: COMFORT, GT, SPORT, RACE ו-OFF-ROAD (נוחות, GT, ספורט, מירוץ ושטח). מצב COMFORT: מצב הנהיגה האידיאלי לשימוש יומיומי אשר מבטיח שימוש ונוחות מקסימליים. תנופת המנוע מוגבלת לשיפור יעילות שיא תוך שהעברת ההילוכים היא הדרגתית. נוקשות המתלה מופחתת והגה הכוח החשמלי מבטיח הנאה מקסימלית ונטולת מאמץ. מצב GT: מפת הדוושות מאפשרת האצה מובנית מבלי להתפשר על יעילות. העברת הילוכים רגילה וחלקה. כוח מנוע רגיל. קיקדאון ורגישות דוושות בינוניות. מצב ספורט: רגישות הדוושה והעברת ההילוכים מוגדרת להשגת ביצועי שיא. שסתומי האגזוז תמיד פתוחים. תנופת מנוע מקסימלית. תנוחת הנהיגה נמוכה ב-15 מ"מ במצב "Aero" וההגה יותר נוקשה ותגובתי כאשר המכונית מופעלת במצב ספורט. מצב קורסה (בדגם טרופאו בלבד): מציע לנהג את החוויה המרגשת ביותר ואפשרות ליהנות מהתגלמות הגרקאלה ללא פשרות. הדוושות מאוד רגישות ותגובתיות. העברת ההילוכים מהירה מתמיד. הקיקדאון עוצמתי ומספק הנאה מקסימלית. בקרת האחיזה הרבה פחות פעילה ו-Launch Control מופע. מצב שטח: לשיפור ביצועי השטח והשליטה בנהיגה, היעילות מעט מופחתת בהשוואה למצב ה-COMFORT ו-GT. העברת הילוכים הדרגתית. מגביל הסל"ד מופעל וגובה הנהיגה מכוון ל-High 20+ מ"מ.

תא הנהג במזארטי גרקאלה (צילום באדיבות היצרן)
תא הנהג במזארטי גרקאלה (צילום באדיבות היצרן)

לראשונה בתוך תא הנהג, לוח השעונים הוא דיגיטלי ומעניק חווית נוחות ושירות מקסימלית הכוללת בקרה קולית. הטכנולוגיה נשלטת מהמסך המרכזי והגדול, "12.3, הגדול ביותר שהותקן במזראטי, ובאמצעות מסך נוסף של "8.8 לבקרות נוספות. בנוסף, ישנו מסך שלישי עבור הנוסעים במושבים האחוריים. כל חווית המולטימדיה נתמכת על ידי מערכת Maserati Intelligent Assistant (MIA) מערכת הבידור המתקדמת מבית מזראטי ומערכת מזראטי קונקט.

הגרקאלה מגיעה בשלוש רמות גימור: GT – בעלת מנוע היברידי מתון בעל 4 צילינדרים המגיע ל-300 כ"ס. Modena- בעלת מנוע היברידי מתון בעל 4 צילינדרים המגיע ל-330 כ"ס. Trofeo- בעלת מנוע דלק V6 עוצמתי המגיע ל-530 כ"ס. מזראטי גרקאלה תושק במחצית השנייה של 2022.

דגם ה GT (צילום באדיבות היצרן)
דגם ה GT (צילום באדיבות היצרן)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן