Skip to content

אוהדת נתניהו ופעילת ליכוד הואשמה במשלוח מכתבי איום עם קליע לראש הממשלה

מכתב האישום עולה כי אילנה ספורטה איימה במכתב על בנט: "זה הכדור שיפגע בבטן הרכה שלך נפתלי בנט ויפגע היישר ביוני בנט אם לא תתפטר". ובמכתב נוסף כתבה: "זה הכדור שיפגע וינטר את גילת שלך הנוכלת או אותך נפתלי בנט נוכל תתפטר עצה לך"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום בגין סחיטה באיומים של ראש הממשלה ומשפחתו הוגש היום (שישי) בבית המשפט השלום בכפר סבא כנגד אילנה ספורטה (64) תושבת אשקלון. הפרקליטות בקשה את הארכת מעצרה עד תום הליכים.
פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר כתב אישום לבית משפט השלום בכפר סבא נכתב אישום כנגד אילנה ספורטה, תושבת אשקלון בגין סחיטה באיומים של ראש הממשלה, נפתלי בנט, והחזקת ונשיאת נשק (תחמושת).

צילום פורטרט מדף הפייסבוק של ספורטה (לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

מכתב האישום עולה כי ספורטה, פעילה ואוהדת ח"כ ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו, הרבתה לפרסם ברשתות החברתיות פרסומים פוליטיים, להשתתף בהפגנות כנגד ראש הממשלה נפתלי בנט וממשלתו ובמחאות פוליטיות אחרות. "במהלך תקופה זו, הרבתה הנאשמת לפרסם ברשתות החברתיות פרסומים בגנות ראש הממשלה, לרבות קללות, הכפשות בוטות, האשמות קשות, ואיחולי ומשאלות מוות.
בכתב האישום נטען כי על רקע זה, במועד שאינו ידוע במדויק, החליטה ספורטה, להפנות לראש הממשלה איומים, לרצוח אותו, את אשתו, גילת בנט, ואת בנו, אם לא יתפטר מתפקידו. בהתאם לכך, החל מיום 3.4.22 ועד ליום 11.4.22,  מעת לעת, בשלבים, הכינה הנאשמת שני מכתבי סחיטה באיומים: מעטפה הממוענת בכתב ידה לגילת, במכללה ברעננה בה היא עובדת מעת לעת, בתוכה שמרדף בו כדור חי 5.56 מ"מ (כדור רובה), ודף נייר בו המלל המודפס הבא: "זה הכדור שיפגע בבטן הרכה שלך נפתלי בנט ויפגע היישר ביוני בנט אם לא תתפטר",  ומעטפה הממוענת בכתב ידה ליוני, בנו של בנט בבית ראש הממשלה ומשפחתו ברעננה, כבתוכה שמרדף בו כדור חי 5.56 מ"מ (כדור רובה), ודף נייר בו המלל המודפס הבא: ""זה הכדור שיפגע וינטר את גילת שלך הנוכלת או אותך נפתלי בנט נוכל תתפטר עצה לך".

SAPORTA  לקריאת כתב האישום

למרות הכחשותיה של הנאשמת המשטרה שחקרה את הנושא מצאה התאמה  בין כתב היד במכתבי האיום לכתב ידה של ספורטה, למרות שהיא עשתה כל שחשבה שיכול לנוע את זיהוי מקור המכתבים- אותה.  "במהלך הכנת שני המכתבים הקפידה הנאשמת לגעת בכל הפריטים שהרכיבו אותם רק באמצעות כפפות או שקית שחבשה על ידיה כדי לא להותיר עקבות שיובילו לזיהויה. זמן מה לאחר סיום הכנת המכתבים שלחה הנאשמת את שני המכתבים לנמעניהם". נכתב בכתב האישום. ב- 25.4.22 התקבל המכתב הראשון במזכירות מכללת רעננה. תכולת המכתב נבדקה על ידי מאבטח אישים והמכתב הועבר לטיפול המשטרה, וב- 28.4.22 התקבל המכתב השני ביחידת הבידוק במרכז המיון הארצי של דואר ישראל במודיעין. באותו היום נבדקה תכולת המכתב על ידי עובד היחידה והמכתב הועבר לטיפול המשטרה. כתוצאה מהגעת שני המכתבים, הוגברה האבטחה שניתנה לבני משפחת ראש הממשלה. הפרקליטות ציינה כי מדובר ב"רמת ההתאמה והוודאות הגבוהה ביותר בתחום מומחיות זה". כמו כן, צוין בכתב האישום שישנן עדויות שלפיהן ספורטה חניה פנתה לאנשים שונים כדי לברר את כתובת מקום עבודתה של גילת בנט לפני שליחת המכתבים.

בקשת מעצר אילנה ספורטה

ביום שני שעבר קיבל בית המשפט המחוזי בלוד את ערעור המשטרה על החלטת בית משפט השלום בראשון לציון לשחרר למעצר בית את ספורטה חניה והאריך את מעצרה פעם נוספת. בדיון שהתקיים בבית משפט השלום בראשון לציון עלה שלא כל חומר החקירה הוצג בפני ספורטה חניה. במשטרה אישרו כי בחקירתה האחרונה הראו לה דו"ח גרפולוג מטעם המטה הארצי של המשטרה ובו השוואת כתבי יד. עורך הדין עדי כרמלי שמייצג את ספורטה חניה ציין שהמידע על קיום הדו"ח הגיע למהדורות החדשות יום לפני החקירה, והשופט ארז מלמד דרש מהמשטרה הבהרה על כך. בנוסף, השופט הציע לעורך הדין המייצג את החשודה להגיש תלונה. "איך דבר כזה יוצא החוצה? איך זה קרה? מר כרמלי, תגיש תלונה למח"ש".  ספורטה חניה היא אחות לשעבר וגמלאית בחמש השנים האחרונות, המוכרת כפעילה למען יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. בעלה, שמואל ספורטה, נעצר גם הוא לפני כשבועיים, נחקר ושוחרר למעצר בית. שמה התפרסם בעבר כמי שגידפה את ח"כ בני בגין (תקווה חדשה) בעת שהגיע לביקור באשקלון. היא מרבה להתבטא ברשתות החברתיות נגד בנט, וכינתה אותו כמה פעמים "רוצח", "בוגד" ו"נוכל". על אחד הפוסטים אף נחקרה בעבר.  בסוף שבוע שלאחר מעצרה של ספורטה התבטא נתניהו למעצרה ואמר: "אני מגנה כל סוג של אלימות – נגד ראש ממשלה או כל אדם אחר. אם יוכח שהחשודה אכן ביצעה את המיוחס לה – חברותה בליכוד תופ בבקשת הארכת המעצר כתבה פרקליטות מחוז מרכז כי:"…נגד המשיבה קמה עילת מעצר…. שכן לאור חומרת, טיב ואופי מעשיה, והלהט הפוליטי-אידיאולוגי בגינו בוצעו, קיים יסוד סביר לחשש שתסכן את בטחון הציבור, ראש הממשלה וסביבתו….מדובר בסחיטה/איומים ממניע פוליטי-אידיאולוגי, כלפי ראש ממשלה מכהן, לרצוח (בירי) לא רק אותו- אלא גם את אשתו ובנו הקטין- אם לא יתפטר מתפקידו; …. הסחיטה/איומים הקשים הופנו באופן ישיר, מוחשי ופיזי, הן לכתובת מקום עבודה, והן לכתובת מגורים…. בוצעו בתכנון מוקדם מוקפד ומחושב… בוצעו באופן עקבי בשני מכתבים נפרדים, להבדיל ממעשה חד פעמי; מטבע הדברים …..בנסיבות אלה, יש כדי לפגוע מעבר לראש הממשלה ומשפחתו, גם בציבור כולו וביסודות המשטר הדמוקרטי."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן