Skip to content

נעצר חשוד בתקיפת צוות עובדי הדסה הר הצופים

תושב מזרח ירושלים חשוד כי השתתף בתקיפה ואלימות כלפי צוות עובדי בית החולים לאחר שבן משפחתו מת בבית החולים ככל הנראה ממנת יתר שלקח. המשטרה מחפשת אחר מעורבים נוספים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חשוד בתקיפה אלימה של הצוות הרפואי בבית החולים הדסה הר הצופים שאירעה בתחילת השבוע, נעצר היום (שישי) על ידי משטרת ישראל.  בתחילת השבוע, התקבל דיווח במשטרה על אירוע אלימות ותקיפה חמורה של אנשי צוות רפואי בבית החולים שבהר הצופים. כוחות משטרה רבים הוזעקו למקום ונפתחה חקירה בתחנת שלם במחוז ירושלים. מחקירת נסיבות האירוע עולה כי בני משפחה של תושב מזרח העיר שנפטר בבית החולים (זאת ככל הנראה עקב מנת יתר שנטל), הגיעו למקום והחלו להתפרע, גרמו נזק במקום ותקפו אנשי צוות רפואי. בפעילות חקירתית של חוקרי תחנת שלם, אותר החשוד (48) תושבי מזרח ירושלים, נעצר, הועבר לחקירה והובא לבית משפט המחוזי בירושלים לדיון בהארכת מעצרו. מהמשטרה נמסר כי חקירת המקרה עודנה נמשכת ונעשות פעולות מגוונות לאיתור מעורבים נוספים וכי המשטרה רואה בחומרה אלימות מכל סוג שהיא ובפרט כלפי צוותי רפואה הפועלים להצלת חיי אדם.

חלק מההרס שנגרם על ידי בני משפחת המטופל (צילום: דוברות הדסה)

מדובר באירוע אלימות קשה וקיצוני שהתרחש בערב יום ראשון האחרון בבית החולים הדסה הר הצופים. בני משפחתו של מטופל שפונה לבית החולים במצב קריטי, תוך כדי פעולות החייאה וניסיון הצוות להצילו, החלו להתפרע ולהשתולל עם קבלת ההודעה על מותו. עשרות בני המשפחה התפרצו אל היחידה לטיפול נמרץ והחלו להשתולל ולהתפרע, תוך שהם שוברים את הדלתות והחלונות ביחידה, פוגעים בעמדות האחיות, במחשבים ובציוד, מכים אנשי צוות ובמזל גדול לא נפגע אף חולה. בהשתלטות מאבטחי בית החולים ובסיוע משטרת ישראל הושב הסדר על כנו, אך הצוות כולו נותר מזועזע ונסער מן האלימות הקשה, ושני אנשי צוות שנפגעו באורח קל מטופלים כרגע בחדר המיון.
ד״ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים אשר הגיעה אל המקום אמרה: ״אנו בהדסה מביעים זעזוע עמוק לנוכח האירוע הקשה שאירע כאן, במקום שבו חושבים רק על הצלת חיים ופועלים להקלה על מכאובם של מטופלים. הצוות שלנו, אנשים מסורים שעושים עבודתם נאמנה בכל שעות היממה, הוכה ונחבל, ולא מאמין שלאחר המאמצים שהושקעו בטיפול בחולה, משפחתו גמלה להם בכזו אלימות קשה. אסור לנו לשקוט ולנוח עד שימוצה איתם הדין באופן המחמיר ביותר.
אני עומדת כאן הערב בצער ומחבקת כל אחד ואחת מאנשי הצוות שלנו. אחת האחיות אמרה לי: אני אחות כבר 21 שנים, זו הפעם הראשונה שבה חששתי לחיי. אנו נמשיך לעשות כל שניתן כדי למקסם את תחושת המוגנות של הצוות לנוכח אירועי אלימות״.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן