Skip to content

הבריח 10 ליטר סם אונס ונעצר

צעיר תושב נתניה נעצר בשדה התעופה על ידי בלשי ימ"ר מרכז בשיתוף פעולה עם יחידת הבילוש 747 של מרחב נתב"ג ובכליו נחשפה כמות אדירה של סם ה-GBL המוכר כסם האונס. הסם הוסווה בבקבוקי מים מינרליים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תושב נתניה בשנות ה-20 לחייו נעצר הערב (שישי) בשדה התעופה בן גוריון כשברשותו כמות עצומה של חומר החשוד כסם האונס (GBL) אותו ניסה להבריח ארצה, כך נמסר ממשטרת ישראל. על פי מה שהותר לפרסום בתום חקירה סמויה שהוגדרה "חובקת עולם", עצרו הערב בלשי ימ"ר מרכז בשיתוף פעולה עם יחידת הבילוש 747 של מרחב נתב"ג, צעיר תושב נתניה עם נחיתתו בארץ, כשברשותו כמות עצומה של למעלה מעשרה ליטר חומר החשוד כ"סם אונס" (GBL) שניסה להבריח ארצה בכבודתו. מעצרו הגיע לאחר חקירה סמויה שהתנהל בשבועות האחרונים כשלי החשד תושב ישראל בעל אזרחות כפולה ניסה להבריח את הסם בבקבוקים שנחזו כבקבוקי מים מינרלים. תוך כדי פעילות סמויה עקבו הבלשים אחר החשוד מרגע נחיתתו בישראל לרבות תצפית אחר תנועותיו מרגע הירידה מהמטוס, דרך המעבר בביקורת הדרכונים ועד לשלב איסוף המזוודה שבה על פי החשד החשד הבריח את הסמים ארצה. בחיפוש בכבודתו חשפו השוטרים בקבוקים הנחזים להיות "מים מינרלים", ובהם חומר החשוד כסם מסוג GBL בכמות עצומה של למעלה מ – 10 ליטר, שהועברו להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל.

בקבוקי המים המכילים את סם האונס שנתפשו בכלי החשוד (צילום: משטרת ישראל)

GBL מוכר כ- סם האונס שנעשה בו שימוש לצורך ניצול מיני של אדם. הסם גורם לטשטוש, ערפול ההכרה וירידה בזיכרון; ועם זאת גורם לעוררות מנטלית, הקשורה בעוררות מינית. הדרך הנפוצה שבה נעשה שימוש בסם אונס היא החדרתו בחשאי לכוס משקה של הקורבן הפוטנציאלי. קשה להבחין בסם אונס שהוחדר למשקה, משום שהוא חסר טעם וריח. סם אונס בדרך כלל יוצא מחוץ למחזור הדם בתום 8 שעות, ולאחר 12 שעות לא ניתן לאתר שרידים של הסם בשתן, ולכן כדי לגלות את עקבות הסם, על הקורבן להגיע לבדיקה בבית חולים ללא דיחוי. החשוד הועבר לחקירה במשרדי ימ"ר מרכז, כאשר בכוונת המשטרה להביאו מחר, מוצאי השבת לדיון בבית המשפט, בבקשה  להאריך את מעצרו בהתאם לצורכי החקיּרה וממצאיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן