Skip to content

"המיניונים עלייתו של גרו": מהנה, משעשע וגם לפעמים מרושע

בעוד שהסרט המונפש עדיין לא יכול להצדיק לחלוטין את קיומו, הוא מספק בילוי מהנה ומלא לב, הרבה יותר מהסרט הקודם בסדרה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אי שם בשנת 2010, נולדה סדרת הסרטים בהנהגתו של נבל-העל, גרו (סטיב קארל), שהוביל את הסרט "גנוב על העולם" של אילומיניישן. כעת, 12 שנים מאוחר יותר, גרו מקבל יותר מסיפור בריאה בסרט "המיניונים 2: עלייתו של גרו" של הבמאי קייל באלדה. הסרט משמש גם כהמשך, וכן כפריקוול לסרט הראשון של "המיניונים", שיצא לאקרנים ב-2015, הצליח באופן בלתי צפוי בקופות והפך לסרט האנימציה הרווחי אז בכל הזמנים. עיכובים בשל מגפת הקורונה דחקו את "המיניונים 2: עלייתו של גרו" במידה ניכרת, ועכשיו הוא סוף סוף מגיע. האם היה שווה לחכות בסופו של דבר? הקהל הצעיר בחליפות ובשמלות ערב אכן מגיע בהמוניו לאולמות הקולנוע, כנראה בגלל שמדובר בסרט המשך שכן מצליח להתעלות על המקור. בעוד שהסרט המונפש עדיין לא יכול להצדיק לחלוטין את קיומו, הוא מספק בילוי מהנה ומלא לב, הרבה יותר מהסרט הקודם בסדרה.

בעלילה שמתקיימת מתישהו לאחר הסרט "המיניונים", "המיניונים 2: עלייתו של גרו" אינו מתחיל עם אף אחת מהדמויות המוכרות מהסרט הקודם, אלא במקום זאת עם קבוצת נבלי-על הידועה בשם ה-'Vicious 6'. לאחר שגנב בהצלחה אבן עוצמתית, המנהיג Wild Knuckles (אלן ארקין) חוטף מהלומה קשה כאשר המשנה שלו, לכאורה, בל בוטום (טאראג'י פ. הנסון), מבצעת מרד ומשתלטת על הקבוצה. במקום אחר, נבל-העל השאפתן גרו שמח לקבל הזמנה לראיון לתפקיד החדש בצוות 'Vicious 6'. גרו מתנער מעזרת המיניונים הנאמנים לו ויוצא להגשים את חלומו, אם כי הדברים לא הולכים לפי התכנון כאשר בל בוטום צוחקת עליו, במקום זאת. כדי להגיב, גרו תופס את האבן העוצמתית בניסיון להוכיח את נבלותו. באופן טבעי, הדברים אף יוצאים עוד יותר מהמסלול, ומשאירים את המיניונים בוב, סטיוארט, קווין ואוטו (כולם מדובב על ידי פייר קופין) להציל את ה'מיני בוס' שלהם.

אחת הבעיות הגדולות ביותר עם סרטי המיניונים המקוריים, היא שהסרט הקודם שם זרקור על האופן שבו היצורים הצהובים המטורפים לא היו הבחירות הטובות ביותר להוביל סרט עלילתי משלהם. תעלולי האנרגיה הגבוהים שלהם ודרך הדיבור הבלתי מובנת שלהם (המורכבת ממספר שפות אמיתיות) היו כיפיים אולי בסרט "גנוב על העולם", אבל לאורך הזמן – זה הפך לרעיון קצת פחות מצחיק. "המיניונים 2: עלייתו של גרו" עוקף את זה על ידי הבאת גרו מחודד האף בקולו של קארל. על ידי הכללת עלילה נוספת מעבר למה שהמיניונים עושים, התסריטאי מת'יו פוגל הפך את "המיניונים 2: עלייתו של גרו" לסרט מעוגל יותר. המיקוד הנוסף על גרו גורם לזה להרגיש פחות כמו "גנוב על המיניונים" ויותר כמו "גנוב על הירח", אבל מי שאוהב את המיניונים לא צריך לדאוג יותר מדי: הם עדיין מקבלים כאן הרבה קטעי פעולה וזמן מסך.

"המיניונים 2: עלייתו של גרו" לא עושה הרבה כדי לשנות את המיתולוגיה של היצורים ובעיקר שומר את הפוקוס על אותם שלושה מיניונים שהובילו את הסרט הקודם. התוספת החדשה והגדולה היחידה כאן היא אוטו – מיניון נלהב אך חסר מושג עם פלטת שיניים, שבסופו של דבר משחק תפקיד מרכזי בעלילה המערבת את האבן העוצמתית. אפילו לאחר שדיבב מספר מיניונים במהלך השנים בסרטים רבים, קופין לא איבד את המגע שלו ביכולת להעניק לכל דמות בודדת את האישיות והקול שלה. גם לאנימטורים מגיע קרדיט, אבל אין ספק שהשעשועים הקוליים של קופין הם חלק מהסיבות לכך שהמיניונים שרדו כל כך הרבה זמן. גם אם אולי אין בהם הרבה מבחינת עומק, עדיין אפשר לסמוך עליהם שיספקו כמה צחוקים מוצקים. "המיניונים 2: עלייתו של גרו" באמת מצחיק ואפילו מעלה כמה בדיחות שיתאימו לקהל המבוגרים המלווים את הילדים. אלה כוללים שפע של הפניות ושירים משנות ה-70, הנשזרים כדי לשמור על עלילת הזמן המתרחשת בסרט.

עם זאת, למרות שניתן לראות את "המיניונים 2: עלייתו של גרו" כשיפור, הוא עדיין מוצא את עצמו חסר בתחומים אחרים. בנוסף ל-קופין, קארל מצוין באופן מהימן בתור גרו, וארקין זוכה לדובב בהצלחה את נבל העל עם הלב האדיב Wild Knuckles. מעבר להם, ה-Vicious 6 אינם נשמעים יותר מדי ולאורך זמן על המסך, וזה עצוב בהתחשב באמנים המרכיבים את צוות השחקנים: לוסי לולס, דולף לונדגרן, דני טרחו ו-ז'אן-קלוד ואן דאם, אשר בקושי נשמעים בתור הנבלים שלהם, אם כי צוות האנימציה אכן נהנה מהעיצובים שלהם. מישל יאו זוכה לתפנית משעשעת כמאסטר באומנויות לחימה שמלמדת את בוב, סטיוארט וקווין כמה כישורים חיוניים. בסך הכל, הסיפור של "המיניונים 2: עלייתו של גרו" הוא כל כך מהיר ולא מתעמק, שהוא עף ללא מחשבה. עבור קהלים צעירים יותר, זמן הריצה של קצת פחות מ-90 דקות יהיה תענוג. עבור הצוות המבוגר יותר, זה נותן את הרושם ש-"המיניונים 2: עלייתו של גרו" יכול לשאוף קצת יותר גבוה.

מה שנותר לקהל הוא פרץ חלקלק ומהיר של אנרגיה וצבע. זה לא דבר רע, רק כל עוד לא התעייפתם יותר מדי מהשטיק של המיניונים בשלב זה. "המיניונים 2: עלייתו של גרו" עמוס ברפרנסים מרכזיים לסרט "גנוב על העולם", שהוכנסו כדי לקשור את ההרפתקה הזו לסרטים המקוריים. עם זאת, זה לא עושה הרבה כדי ליידע את מה שקרה קודם לכן, ובכך גורם לסרט הכללי להרגיש שלא בהכרח צריך לעשות אותו. במקביל, "המיניונים 2: עלייתו של גרו" טומן בחובו כמה הנאות אמיתיות ורגעים מתוקים באופן בלתי צפוי. משפחות בוודאי ייהנו מזה, ובסופו של דבר, זה יכול להיות הדבר הכי חשוב לחופשת הקיץ.

המיניונים 2: עלייתו של גרו | Minions: The Rise Of Gru – עכשיו בבתי הקולנוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן