Skip to content

“הכל עבר בשלום”: משחק עוצמתי ועלילה מרתקת

יוצר הקולנוע הצרפתי, פרנסואה אוזון, לוקח על עצמו את נושא המתת חסד בדרמה מרטיטת לב, המבוססת על סיפור אמיתי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הקולנוען הצרפתי הפורה, פרנסואה אוזון ("בריכת שחייה", "8 נשים") לוקח על עצמו את נושא המתת חסד בדרמה מרטיטת הלב: "הכל עבר בשלום". מבוסס על ספר זיכרונות מאת שותפתו המנוחה של אוזון, עמנואלה ברנהיים ("בריכת שחייה"), מככבים בסרט החדש: סופי מרסו ("אנה קרנינה"), אנדרה דוסולייה ("אמלי") ו-ז'רלדין פאילהס ( "בתו של הקצב").

הסיפור מבוסס על אירועי חיים אמיתיים סביב ברנהיים ואביה, התעשיין היהודי הצרפתי הנודע אנדרה ברנהיים. אמה היא הפסלת המפורסמת קלוד דה סוריה, אותה מגלמת בסרט השחקנית הבריטית המוערכת שרלוט רמפלינג.

כאשר אנדרה (דוסולייה) הקשיש לוקה בשבץ, הוא מתחנן לבתו עמנואלה (מרסו) שתעזור לו לסיים את חייו בכבוד, בכך שתאפשר לו לנסוע לשוויץ, שם אפשר לבצע המתת חסד חוקית. בהתחלה היא מסרבת לדמיין ולעבור את זה, אולם מאנו – כפי שהיא מכונה על ידי אהוביה, משלימה בהדרגה עם הרעיון. מאוחר יותר, מאנו ואחותה פסקל (פאילהס) מתחילות להרגיש את ההשפעה האמיתית של דרישות אביהם על כל המשפחה. העניינים מסתבכים עוד יותר כאשר ז'ראר (גרגורי גדבואה) – בן זוגו האלים והבעייתי לשעבר של אנדרה, מנסה לקום במשפחה, על כך שהרחיקו אותו מלבקר את אב המשפחה.

בהתמודדות עם נושא המתת חסד תוך כנות ראויה לשבח, רוך ובמידה לא מבוטלת של קלילות לב, אוזון מביא עוד יצירה משובחת בדרמה חזקה ומרתקת זו. מרומם על ידי התסריט ללא דופי של ברנהיים והמשחק מלא האופי של מרסו, "הכל עבר בשלום" הוא בקלות אחד הסרטים הטובים ביותר של אוזון עד כה. למרות שהחיבור שלו לברנהיים מוסיף רובד של משיכה להליכים, הסרט שלו עדיין מצליח להרגיש מנותק מספיק מהנושאים, כדי לאפשר טיפול מפוכח ולא סנטימנטלי בנושא קוצני למדי.

בסופו של דבר, "הכל עבר בשלום" מרגיש כמו מחווה הולמת ומכבדת של אוזון לחברו המנוח ולשיתוף פעולה. למרות שהסרט עוסק בהרבה יותר מסיוע לרצון למות, הוא נשאר אחד הסרטים האמיצים והכנים ביותר בנושא עד כה.

הכל עבר בשלום | Everything Went Fine | Tout s'est bien passé – עתה בבתי הקולנוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן