Skip to content

אגודת העיתונאים בירושלים הגישה לביה"ד בקשה דחופה להשעיית הפיטורים ברשות השידור

בימים האחרונים נשלחו לעשרות מעובדי רשות השידור מכתבי זימון דחופים לשימוע לקראת פיטורים * אגודת העיתונאים בירושלים הגישה לביה"ד בקשה דחופה להשעיית הפיטורים ברשות השידור ולהימנע מכל הליך של פיטורי צמצום של עיתונאים, שלא במסגרת הרפורמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בימים האחרונים נשלחו לעשרות מעובדי רשות השידור מכתבי זימון דחופים לשימוע לקראת פיטורים. אגודת העיתונאים בירושלים דורשת להימנע מכל הליך של פיטורי צמצום של עיתונאים, שלא במסגרת הרפורמה

מאת עמי אטינגר

אגודת העיתונאים בירושלים הגישה בקשה דחופה לבית הדין האיזורי לעבודה בירושלים, למתן צו מניעה זמני להשעיית הליכי הפיטורים ברשות השידור. האגודה ביקשה לזמן דיון דחוף בבקשה, או לחלופין, מתן צו ארעי במעמד צד אחד בלבד, אשר יורה לרשות השידור להשעות את הליכי הפיטורים, עד למתן החלטה אחרת בדיון במעמד הצדדים. זאת, לנוכח העובדה כי העיתונאים המועסקים בחוזה אישי נדרשים להגיב בעניינם בכתב עד ל-30 במרץ והשימועים בעל פה לעיתונאים, המועסקים בהסכם קיבוצי, נקבעו לתחילת השבוע הבא.

בימים האחרונים נשלחו לעשרות מעובדי רשות השידור מכתבי זימון דחופים לשימוע לקראת פיטורים. במכתבי הזימון נכתב כי סיום יחסי העבודה נשקל לנוכח מצבה הכלכלי של הרשות ובשל הצורך בהתארגנות חדשה בטלוויזיה/רדיו.

אגודת העיתונאים מבקשת מבית הדין להורות לרשות השידור להימנע מכל הליך של פיטורי צמצום של עיתונאים, שלא נעשה במסגרת הסכמי הרפורמה – בין אם מדובר בעיתונאים המועסקים בהסכם קיבוצי ובין אם מדובר בעיתונאים המועסקים בחוזה אישי; להימנע מהמשך ביצוע פיטורי צמצום ברשות השידור ללא שיתוף מוקדם של ארגון העובדים והתייעצות עמו בהתאם לכל דין; להורות לרשות השידור לחשוף בפני בית הדין ובפני ארגון העובדים את הנתונים בדבר מספר המפוטרים הכולל ברשות השידור, וכן דו"חות כספיים, וכל נתון אחר בעניין זה, שיכול לבסס את מצבה הכלכלי הנטען של המשיבה ולהורות לרשות השידור לחשוף בפני בית הדין ובפני ארגון העובדים את הנתונים ו/או המסמכים בדבר הצורך בהתארגנות חדשה ברדיו או בטלוויזיה.

על מסע הטיהורים ברשות השידור, ועל הזימון לשימועים קרא גם בידיעה של אורה עריף כץ כאן.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן