Skip to content

דובאי תהפוך את אתר התערוכות הענק לשעבר אקספו 2020 לעיר העתיד

במשך שישה חודשים אירחה דובאי את אקספו 2020 עם יותר מ-190 מדינות אשר הציגו את החידושים והתרבויות שלהן. האם כעת ניתן להפוך את האתר רחב הידיים בשטח של 1,000 דונם לעיר עתיד?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאורך ההיסטוריה, אתרי תערוכות האקספו העולמיות, הפכו לפיל לבן בערים שבהן התקיימו. בדובאי החליטו להציל ולהנציל את הביתנים שנותרו בשטח ולהפוך אותם לאטרקציות קבועות. חלקם יהפכו לאטרקציות תיירותיות, חלקם לעסקים, חלקם ללימודים וחלקם אף למגורים.

אקספו סיטי דובאי כרובע עירוני יונע ע"י קיימות וחדשנות ויכיל מרכז עיסקי חכם ועתידני לעסקים עם לוקיישן מנצח הקרוב לנמל ימי ולשני שדות תעופה. עלויות הבנייה של הרובע מוערכות בכ-7 מליון דולר.

המתחם יהיה נטול מכוניות, ידידותי לסביבה ויוקמו בו מוזיאון חדש, מרכז תערוכות ומרכז עסקים בר קיימא, עבור סטארט-אפים וחברות קטנות ובינוניות. אקספו סיטי תשמור על יוזמות פיתוח עירוניות חלוציות, כמו ההתקנה הגדולה בעולם של פלטפורמת טכנולוגיית ענן של סימנס, המשתמשת במדידה וחיישנים חכמים, כדי לנטר את צריכת האנרגיה והיעילות של מערכות חשמל, אור, מים ומיזוג אקלים.

החל מה-1 לאוקטובר ייפתחו 3 מתחמים לקהל הרחב בתשלום

ביתן איחוד האמירויות וביתן ממלכת ערב הסעודית יישמרו, כמו גם הביתנים המחודשים של לוקסמבורג, אוסטרליה, פקיסטן, הודו, מרוקו ומצרים. שלוש מהאטרקציות הפופולריות ביותר של Expo 2020 יישארו: אל-וואסל פלאזה, מגדל התצפית "גן בשמיים" ומפל המים הסוריאליסטי ואילו "אליף" ביתן הניידות ו"טרה" ביתן הקיימות, יהפכו לחוויות חינוכיות אינטראקטיביות.

מפל המים. צילום: ניסן יערי
ביתן האמירויות. צילום: ניסן יערי

מה בעתיד?

מתחם ה"הזדמנויות" יהפוך למוזיאון אקספו 2020 דובאי, אשר יעסוק בהיסטוריה וההשפעתן של התערוכות העולמיות. שתי אטרקציות נוספות הן ביתן הנשים, שיציג נשים מחוללות שינוי ברחבי העולם, וביתן החזון, שיציג את חזונו של הוד מעלתו השייח' מוחמד בן ראשיד אל מקטום. יהיו גם תערוכות חדשות של 'סיפורי אומות', בביתני ההזדמנויות, הניידות והקיימות, אשר יציגו LIVE  את אותן המדינות הממוקמות שם.

אקספו סיטי תכיל גם את מרכז הירידים של דובאי שימשיך לארח מגוון כנסים, אירועים ופעילויות כפי שנעשה במהלך אקספו 2020. 80% מהתשתיות והמבנים של האקספו יישמרו, כולל 123 בניינים עם אישור WELL באזור, אשר תיישם את ההשפעה החיובית של הסביבה הבנויה על הבריאות והרווחה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן