Skip to content

אישום כנגד עיתונאית פלסטינית: פרסמה בפייסבוק פרסומים המהווים דברי שבח לארגווני טרור

למא רושא, נעצרה בשבוע שעבר והיום הואשמה ב 10 פרסומים בחשבונה "המהווים דברי שבח, תמיכה או אהדה לארגוני טרור"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום בגין פרסום בחשבון הפייסבוק, הוגש היום (שני) בבית משפט השלום כנגד העיתונאית למא רושא, בת 30, תושבת ירושלים המזרחית שפרסמה בחשבונה, כך על פי כתב האישום 10 פרסומים המהווים 10 פרסומים המהווים דברי שבח, תמיכה או אהדה לארגוני טרור, ביניהם ארגון הג'יהאד הפלסטיני וארגון התנזים, המדינה אף האשימה את העיתונאית בפרסום אחד המסית.

למא רושא מגיעה לבית המשפט (צילום: חדשות קודס ורשתות חברתיות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
למא רושא (צילום מחשבון הפייסבוק )
צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

רושא עצורה 9 ימים וכתב האישום מייחס לה  עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור ועבירה של הסתה לאלימות. מכתב האישום עולה כי במרץ 2022 פרסמה העיתונאית בחשבונה תמונה של עבדאללה אלחצרי שנהרג בחילופי אש שהתפתחו לאחר שמסתערבי יחידת ימ"ס יצאו לפעילות מבצעית במחנה פליטים בג'נין וספגו אש כבדה ממספר מוקדים. בצאת הכוחות מהמקום, התפתחו הפרות סדר של כ-150 מתפרעים, ושני פלסטינים נהרגו. אחד ההרוגים – היה אלחצרי,מחבל השייך לג'יהאד האסלאמי. רושא פרסמה תמונה של אלחצרי בלבוש צבאי עם נשק ארוך בידו וכתבה: "באופן אישי, אני לא מסוגלת להתעלות מעל ההשפעה שהותיר השאהיד עבדאללה אלחצרי במוחי ובליבי. דוגמה יוצאת דופן כמו האיש הצעיר הזה היא מורכבת וחריגה בין כל הניגודים שאתה חי בהם בארץ".


למא רושא בפתח בית המשפט ( צילום: חשבון קודס, ורשתות חברתיות לפי סעיף27א לחוק זכויות יוצרים)

פרסום נוסף בו הואשמה בכתב האישום נטע כי ביום 2022.05.16 , למחרת מותו של דאוד זביידי (אחיו של זכרייה זביידי), העלתה הנאשמת תמונה של בנו של דאוד זביידי, טהא זביידי, אוחז רובה ארוך שנראה כמו אם-16 ולידו קבוצת חמושים רעולי פנים. על ראשו של טהא זביידי סרט ובו סמל וכיתוב של "כתאאב שהדא אלאקצא" (גדודי חללי אלאקצא \ התנזים), לצד זה כתבה הנאשמת: "המהפכה היא מהפכה רב דורית. טהא דאוד זבידי ממשיך בדרך השבועה אחרי מות הקדושים של אביו דאוד ודודו טהא אשר הוא נושא את שמו. ג'נין הגאה".
בפרסום אחר   פרסמה רושא תמונה של פעילים רעולי פנים חמושים ועליהם סרט ראש של ארגון הגא"פ וכתבה: "תופעת הגדודים החמושים, ברור שזה מודל שיופץ בערי הגדה המערבית, בתחילה בג'נין הגאה והעקשנית שלא נשברת, ולאחר מכן שכם הר האש, אני בטוחה באופן חד משמעי שהבאה אחריו תגרור עימותים רבים, כבר נשבר קרחון הפחד והדם חזר (לזרום) בעורקים".
בפרסום נוסף שפורסם ביום 2022.08.23 שיתפה רושא סרטון בו רואים אבנים מושלכות לעבר ג'יפ צבאי, ובו כתוב: "בסילוואד גשם של אבנים על הכיבוש", ורואים בו אבנים מושלכות על ג'יפ צבאי.
"במעשיה האמורים לעיל, עשתה הנאשמת מעשה של הזדהות עם ארגון טרור, לרבות בדרך של פרסום דברי שבח, תמיכה או אהדה בפומבי, במטרה להזדהות עם ארגון הטרור", מאשימה המדינה את הפלסטינית, ועוד:  במעשיה האמורים לעיל, פרסמה הנאשמת קריאה לעשיית מעשה אלימות, או דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות, תמיכה בו או הזדהות עמו, ועל פי תוכנו של פרסום המסית והנסיבות שבהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות", נטען בפני בית המשפט. בעילה לפיה ביקשה המדינה להאריך את מעצרה של העיתונאית עד תום הליכים נכתב כי "מסוכנותה של המשיבה מוגברת נוכח עבודתה כעיתונאית שמפרסמת תדיר ולה קהל של 741,5 עוקבים, דבר המקנה לפרסומיה ולמשמעות הזדהותה עם ארגון טרור משנה תוקף. בית המשפט האריך את מעצרה עד יום ראשון הקרוב.

לקריאת כתב אישום למא גושה לחצו כאן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן