Skip to content

חשיפת משטרה: כנופיית פשע הבריחה לארץ אזרחים מגיאורגיה ללא דרכון

רשת הפשיעה שכללה שתי נשים מלוד וגבר תושב גוש דן, השתמשה בכרטיסי מעבר של עובדי ניקיון ובאמצעותם האזרחים חדרו לישראל מבעד לשערים המיועדים לעובדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשת הברחת אזרחים מגאורגיה לישראל במסווה של חברת ניקיון חיצונית בנתב"ג, נחשפה הלילה (שלישי) בנמל התעופה בן גוריון, על פי החשד חברי כנופיית הרשת גבו סכומי עתק שך עשרות אלפי שקלים להברחת אזרח גיאורגי ארצה תוך התחמקות מביקורת דרכונים ומעברי בידוק. לשם כך עשו חברי הרשת על ידי שימוש בכרטיסי מעבר של חברת ניקיון פרטית המועסקת בנמל התעופה. ארבעה חשודים נעצרו ומעצרם הוארך היום עד יום חמישי הקרוב.

רגע מעצר חברי הכנופיה (צילום מסרטון הווידאו של המשטרה)

בתום חקירה סמויה בנתב"ג, חשפה המשטרה רשת הברחת תושבי גיאורגיה ארצה במסווה של חברת ניקיון חיצונית המועסקת במקום ועצרה הלילה 4 חשודים במעורבות בפרשה.
חוקרי המשטרה במרחב נתב"ג ניהלו בחודשים האחרונים חקירה סמויה, בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז נגד מחוללי פשיעה, שהתמקדה ברשת הברחת תושבי גיאורגיה ארצה, תוך "התחמקות מביקורת דרכונים"  וכלל מעברי הבידוק ע"י שימוש בכרטיסי מעבר של חברת ניקיון פרטית המועסקת בשדה,  שאינה שייכת לרשות שדות התעופה.


צילום המעקב והמעצר (משטרת ישראל)

בתוך כך, חוקרי מרחב נתב"ג ויחידת הבילוש המשטרתית המיוחדת 747 בצעו בשת"פ מבצעי  עם יחידה 170 של רש"ת בנתב"ג,  מעקב סמוי אחר החשודים בניהול והפעלת הרשת, תוך אפיון שיטת הפעולה מהנחיתה, ביצוע המפגש להעברת כרטיסי מעבר "במסווה של עובדי ניקיון" מחברת קבלן חיצונית, דרך היציאה מהשדה עד לחניון וההסעה מחוץ לגזרת המרחב, כאשר על פי החשד חברי הרשת  גבו עבור כל "מעבר לא חוקי", המסכן אף את בטחון הציבור, סכומי עתק במזומן של עשרות אלפי ש"ח. כאמור, הלילה בתום חקירה סמויה ואיסוף הממצאים הנדרשים,  עצרו חוקרי מרחב נתב"ג 2 תושבות לוד ותושב גוש דן בשנות ה-40 לחייהם, בחשד לניהול הרשת וכן נעצר לחקירה תושב גאורגיה שהסתנן ארצה בשיטה זו. בחיפוש שנערך בבתיהם של החשודים אתרו בלשי המשטרה עוד 2 תושבות גיאורגיה שהוברחו ארצה וכן עשרות אלפי ש"ח החשודים כפדיון הפעילות הפלילית ומסמכים שונים. בהתאם לצורכי החקיֹרה, המשטרה בקשה את הארכת מעצרם של החשודים, כאשר בשלב זה מעצרם הוארך בבימ"ש עד תאריך 15.9.22

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן