Skip to content

ארבעה חודשי מאסר בגין שבעה פוסטים נגד בנימין נתניהו

צבי בינשטיין בן 78 מקריית ביאליק ירצה מאסר שהומר לעבודות שירות בשל הפוסטים שפרסם בעת מחאת בלפור כנגד ראש הממשלה לשעבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבעה חודשי עבודות שירות, נגזרו היום (רביעי) על צבי בינשטיין בן 78 תושב קריית ביאליק בשל שבעה פוסטים שהעלה בחֹדשי יולי 2020 עד יוני 2021 כנגד יו"ר הקואליציה, חבר כנסת וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. בינשטיין שיוצג על ידי עורך הדין גונן בן יצחק ירצה את עבודות השרות החל מ ה-25 לאוקטובר 2022.
"הנאשם לא כשל בפרסום בודד, אלא בשבעה פרסומים", כתב שופט השלום יוסי טורס בגזר הדין, "תוכן הפרסומים היה בוטה, תקיף וישיר וכלל עידוד גלוי של הציבור למעשי אלימות קשים כנגד ראש הממשלה דאז ובני משפחתו. כמו כן, התקופה בה בוצעו העבירות הייתה סוערת ונפיצה ולכן הסבירות שהיה בהם לגרום למעשי אלימות ולפגיעה בנפש, הייתה גבוהה )ולפחות "אפשרות ממשית" כנדרש ביסודות העבירה". שופט השלום הוסיף כי למרות באותה עת  היו לבינשטוק 54 עוקבים לדף הפייסבוק שלו ועל הפוסטים הללו הוא קיבל 3 לייקים (חיבוביות) |ואולם, בשל אופייה של הרשת החברתית יש להביא בחשבון גם את "גלי ההדף" של הפרסום, בשל אפשרות הדהודם על ידי אחרים, במיוחד בתקופה סוערת בה הפרסומים עשויים היו למצוא "אוזן קשבת"", פסק השופט וציין כי מנגד  מנגד, "יש להביא בחשבון כי הנאשם אינו אדם ידוע או בעל השפעה שיש בה להקנות לדבריו מעמד מיוחד".

צבי בינשטיין (צילום מדף הפייסבוק)

סנגורו של בינשטיין, עורך הדין גונן בן יצחק טען כי מדובר במי שחשבון הטוויטר שלו כלל מספר מצומצם של עוקבים וכי הוא לא הבין בזמן אמת את מלוא משמעות המעשים וכי קיימים מקרים דומים שתלונות לגבי פרסומים דומים נסגרו ללא אישום. מנגד טענה התביעה כי מדובר בקריאה לפגיעה בראש הממשלה והיא חמורה ופוגעת בסמל שלטון. הפרקליטות הוסיפה כי  "רשויות אכיפת החוק הזהירו את הנאשם אך הוא לא חדל ממעשיו והמשיך לפרסם אף לאחר שהוזהר". ובקשה להטיל על בינשטיין תשעה חודשי מאסר לריצוי בדרך של עבודות שירות לצד מאסר מותנה וקנס. כאמור, שופט השלום גזר בסופו של דבר על בינשטיין  4 חודשי מאסר שיומרו בעבודות שירות ללא קנס.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן