Skip to content

סוריה: ישראל תקפה בדמשק – 5 אנשי צבא נהרגו

על פי מקורות בסוריה הטילים פגעו במסלול הנחיתה בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק וכי ההרוגים הם לוחמי ההגנה האווירית ששהו בעמדות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוריה מסרה כי ישראל תקפה הלילה (שישי)  בטילים שנורו מעל אזור הכינרת את שדה התעופה בדמשק ומספר מטרות מצפון מזרח לדמשק. חמישה אנשי צבא נהרגו, כך על פי דיווחי SANA  סוכנות החדשות הרשמית של סוריה.  על פי פרסום סוכנות החדשות התקיפה אירעה ב- 00:45 הלילה.  על פי מקורות המזוהים עם הציר השיעי, הטילים הישראליים פגעו במסלול הנחיתה של שדה התעופה בדמשק וכן בסוללות של מערכות הגנה אווירית וכי ההרוגים מקרב צבא סוריה הם 5 לוחמי ההגנה האווירית הסורית ששהו בעת התקיפה בסוללת ההגנה.
הצבא הסורי אישר כי חמישה אנשי צבא נהרגו בתקיפה שמיוחסת לישראל וכי נגרמו נזקים. בהודעה נטען כי רוב הטילים יורטו בידי מערך הנ"מ הסורי וכי התקיפה כוונה לאזור נמל התעופה. בתקשורת הסורית דווחו כי אחד ההרוגים בתקיפת חיל האוויר הישראלי הלילה הוא סגן מחמוד רמדאן אל עלי ממחוז חומס.

צילום: רשתות חברתיות וחשבון הטלגרם של 'חדשות בזמן' לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

על פי רשת אל-ערבייה, ישראל הגבירה את התקיפות על שדות תעופה סוריים כדי לשבש את השימוש הגובר של טהראן בקווי אספקה אוויריים כדי להעביר יותר נשק לידי בעלות ברית בסוריה ובלבנון, כולל חיזבאללה, כך מסרו מקורות דיפלומטיים ומודיעיניים אזוריים לסוכנות הידיעות רויטרס. עוד נמסר כי טהראן אימצה את התובלה האווירית כאמצעי אמין יותר להעברת ציוד צבאי לכוחותיה וללוחמי בעלות בריתה בסוריה, בעקבות שיבושים בביצוע העברות קרקעיות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן