Skip to content

"זומו המפתן" יתקיים השנה ב12-15.10 בשכונת יפו ד' שבתל אביב-יפו

בחול המועד סוכות יארחו הרחובות, החצרות והבניינים של השכונה הכי מגוונת בתל אביב-יפו יפו ד', 40 עבודות מקוריות, מבוססות קהילה, של מיטב אמני ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זומו המפתן ביפו ד' יהיה התחנה השביעית במסע של זומו ברחבי המדינה. זו הפעם השנייה שבה המוזיאון הנודד פועל בפורמט המפתן, במסגרתו מוזמנים אמנים מובילים ליצור עבודות קבע שמתבססות על מפגש והיכרות עם התושבים וההיסטוריה של המקום. זו הפעם הראשונה שבה זומו פועל בשכונה ולא בעיר וגם שיתוף הפעולה הראשון בינו לבין המישלמה ליפו של עיריית תל אביב-יפו.

קרדיט יחצ

במהלך חול המועד סוכות יושקו העבודות בפסטיבל אמנות ענק ובמסיבות שכנים מקומיות, סדנאות יצירה לכל המשפחה וסיורים פרפורמטיביים בין חלקי השכונה. בין היתר יוזמנו התשובות והתושבים ואורחים מבחוץ להפוך בעצמם למחוג של שעון השמש כחלק מפרויקט מיוחד שיוצר על ידי חתן פרס ישראל מיכה אולמן במרכז המסחרי; לשוטט בפרדס שנשתל בחביות כמחווה לעבודתו האייקונית של דני קרוון ז"ל ולפרדסים שהיו ונותרו בלב השכונה; ולפסוע בין חלקי הציור התלת מימדי שמציבה נעם ונקרט בין חצרות הבניינים.

במשך ארבעת ימי הפסטיבל, יובילו אמניות ומוזיקאים תהלוכות ססגוניות בין העבודות הפזורות בשכונה, האמנית לוסיאנה קפלון תזמין את המבקרות והמבקרים להצטלם בשיטת קמרה אובסקורה העתיקה; האמן דיוויד גיבס יצייר מפות אינטואיטיביות שמבוססות על הזיכרונות של תושבי השכונה; והאמנית ליאן שרקייה תזמין את המבקרים לקלף תפוזים ולהתענג על הריח והטעם של הנוסטלגיה השכונתית.

בנוסף הקולקטיב ראמלבור ברלין יגיע במיוחד מגרמניה ויצור, יחד עם התושבות והתושבים, מתחם ישיבה אלטרנטיבי ואומנתי במיוחד מתחת לאחד הבניינים; האמן צח שיף יארח את הספר המקומי בתוך דג ענק עשוי מקרטון ועץ; ואורחי הפסטיבל יוזמנו לסדנאות אורחות לכל המשפחה של מוזיאון תל אביב או ליצור בעצמם פוסטרים ותיקים שעליהן מוטבעת עבודה אייקונית של זוכה פרס ישראל דני קרוון ז"ל. בנוסף, יפעלו גם סדנאות יצירה מתחלפות לכל המשפחה בשלושה מתחמים לאורך השכונה.

בהשתתפות: גילי אבישר, מיכה אולמן, רחל אניו, שי אריק, צליל בנדריהם, אלון גיל, פאתן ג'יריס, נעם ונקרט, מלכי טסלר, עינת עריף גלנטי, שי זילברמן, צח שיף, מורן קליגר, אלעד לרום, דני קרוון, אלהם רוקני, טל ירושלמי, סוהא פרוג'ה, יעל סרלין, קרן זלץ , רונית מירסקי, אלעזר טמנו, רז גמא, שגיא אזולאי, ראמלבור ברלין (גרמניה), ריבולי 59 (צרפת), רקפת כנען,  בלה קמינסקי , גיא שרייבר, אלעד אורן, רון לוין, סטודיו נוב (עדי עזר ויותם שפרוני), אסף עיני, טל שוחט, גוסטבו סגורסקי, אמל אבו חנא ונטליה זורבובה.

צוות זומו המפתן: מנכ"לית ואוצרת ראשית: מילנה גיצין אדירם /// אוצרי משנה: שחר בן נון, אבשלום סולימן והדסה כהן

שעות פעילות: ימי חול- ימים ד'-ה' -17:00-22:00, יום שישי 11:00-16:00

מיקום: שכונת יפו ד' בתל אביב

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן