Skip to content

פסטיבל העוד הבינלאומי בירושלים: חגיגת מוסיקה אתנית ושירה ים-תיכונית

מופע מחווה למלחין היווני הדגול ואמן הבוזוקי ואסיליס ציצאניס, בהשתתפות הסולנים, אלני ויטלי ובאביס סטוקאס ובליווי התזמורת היוונית אסטודיאנטינה ניאס יוניאס יפתח את הפסטיבל. שם טוב לוי, ומיכה שיטרית ינעלו את הפסטיבל. בגיזרה הפמיניסטית: הופעות של נשים יוצרות ושרות במוסיקה האתנית מריף כהן,ויולט סלאמה, מירה עוואד, דרך לירז צ'רכי בשירים של פייטניות איראניות, ועד אום […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פסטיבל העוד הבינלאומי בירושלים 2022 חוגג 23 שנה עם הפקות מקור מיוחדות לפסטיבל.  מופע פתיחה בינלאומי יוקדש למלחין היווני הדגול ואסיליס ציצאניס בהשתתפות תזמורת אסטודיאנטינה עם גדולי הסולנים אלני ויטלי ובאביס סטוקאס. במופע הנעילה שם טוב לוי והאנסמבל שרים את שיר השירים. עוד מופעים בינלאומיים עם מאסטר העוד יורדאל טוקצ'אן  במוזיקה טורקית מסורתית בעיבודים מקוריים,  מחווה למסורת המוזיקה הפונדית בהשתתפות גדולי זמרי הפונדים ביוון. וגם מסע מסע מוזיקלי בעקבות ג'לאל א-דין רומי מטורקיה עם אמיר שהאסאר, שיארח למפגש פסגה חד פעמי את המוזיקאי הסופי הטורקי עיסא נסים והזמר סלג'וקהאן יילמאז. פסטיבל העוד הבינלאומי ייערך בהשתתפות מיטב היוצרים והיוצרות ועם 19 הפקות מיוחדות לפסטיבל, מופעי בכורה ומופעים חד-פעמיים.

מופע פתיחה עם אלני ויטלי ובאביס סטקאס הזמרים הנודעים מיוון, במחווה למלחין ואסיליס ציצאניס באולם שרובר בתיאטרון ירושלים

נשים יוצרות במוסיקה וזמרות פורצות דרך בתוכנית הפסטיבל

גם השנה יקדיש הפסטיבל מקום נרחב ליוצרות ישראליות פורצות דרך ויעלה מופעים שנוצרו במיוחד עבור הפסטיבל: ריף כהן במופע לרגל צאת האלבום החדש, המבטא פמיניזם מזרחי והעצמה נשית, תמר שאוקי במחווה למוזיקה לבנונית שעליה גדלה בבית סבה וסבתה, מירה עווד במופע ראשון בפסטיבל העוד, עם פיוז'ן ערבי, לירז צ'רכי במופע לרגל צאת האלבום החדש, שהוקלט באיסטנבול עם מוזיקאיות איראניות והפייטניות שיר יפרח ויהלה לחמיש במופע ייחודי המוקדש לשירת פיוטים בהיבט נשי.

לירז צ'רכי. עם שירים מן האלבום החדש, שהוקלט באיסטנבול עם מוזיקאיות איראניות.              צלום: שי פרנקו
ריף כהן עם אמירה פמיניסטית. צילום מיכאל ליאני
מירה עוואד בפיוז'ן ערבי בזאפה ירושלים

ערב מיוחד יוקדש לזמרת המצריה המיתולוגית אום כולת'ום. במופע הרצאה אודותיה מאת פרופ' פיני איפרגן, ולאחר מכן מופע מחווה של פרופ' תייסיר אליאס ולהקתו, יחד עם הזמרת  ויולט סלאמה והזמר -פייטן יחיאל נהרי, שיבצעו משיריה של הזמרת הגדולה.

מבחר אירועי הפסטיבל

מאסטר העוד הטורקי יורדאל טוקצ'אן יגיע עם פרויקט ÛDÎ, בו יציג גישה עכשווית למוזיקה הטורקית המסורתית, יחד עם נגני העוד אופוק קאן איצ'לי וטולגה קארסלאן. מפגש פסגה חד פעמי יתקיים עם נגן הניי אמיר שהאסאר, המוזיקאי הסופי הטורקי עיסא נסים והזמר הטורקי סלג'וקהאן יילמאז, שייצאו למסע מוזיקלי בעקבות המיסטיקן הסופי, ג'לאל א-דין רומי.

את הפסטיבל תחתום הופעה בלתי נשכחת של שם טוב לוי, שהלחין מוזיקה מקורית לשיר השירים במיוחד עבור הפסטיבל. לוי יופיע עם מיכה שטרית ומעיין ליניק, אנסמבל שם טוב לוי ואנסמבל "קול דודי" מבית הספר למוזיקה "רימון".

שם טוב לוי עם מיכה שיטרית מעין ליניק ואנסמבל קול דודי במופע הנעילה

מקום מרכזי יוקדש למופעים בועטים עבור הקהל הצעיר, שיתקיימו במזקקה. היפ-הופ פלסטיני-עברי בניהולו של נטע ויינר מסיסטם עלי, מוזיקה ערבית מסורתית ואלקטרוניקה עכשווית וחמארה תימנית.  בנוסף, יתקיימו מופעים ללא תשלום בחצר תיאטרון החאן של סטודנטים מן האקדמיה למוזיקה ומחול, שינגנו מוזיקה ערבית קלאסית אינסטרומנטלית, ווקאלית ומודרנית.

יגל הרוש בעיבוד לכתר מלכות, אחת מיצירות המופת של שלמה אבן גבירול, במופע בו יבקש להפוך את הבמה לבית תפילה, ואנסמבל היונה במופע המגיש טעימות מתור הזהב בספרד ועד המהפכן הגדול של המאה השש עשרה, רבי ישראל נג'ארה ומסורתו המיסטית.

שירה עברית עתיקה. איבן גבירול עם יגל הרוש וזיו יחזקאל בתיאטרון החאן

לדברי מנכ"ל בית הקונפדרציה והמנהל האמנותי של פסטיבל העוד, אפי בניה: "פסטיבל העוד חוזר לארח השנה מופעים בינלאומיים עם יוצרים מן השורה הראשונה בתחומם. הפסטיבל ימשיך להעניק במה מרכזית לשירה העברית העתיקה, והשנה ננעל את הפסטיבל במופע של שם טוב לוי, שהלחין טקסטים משיר השירים. גם השנה אנו נמשיך לתת דגש לנשים יוצרות ופורצות דרך שלכל אחת מהן שפה ייחודית לה, וכן נציג תוכנית עשירה הפונה גם לצעירים במופעים עדכניים של היפ-הופ פלסטיני-עברי, מוזיקה ערבית אלקטרונית וחמארה תימנית במזקקה, ובמופעים ללא תשלום בחצר תיאטרון החאן של סטודנטים מן האקדמיה למוזיקה ומחול."

אנסמבל היונה בפיוטים מיסטיים בבית הקונפדרציה.

 

מידע נוסף ותוכנית הפסטיבל באתר בית הקונפדרציה: http://www.confederationhouse.org

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן