Skip to content

רוה"מ לפיד " יש לנו שבועיים להחליט האם המדינה חוזרת אחורה, לפוליטיקה מושחתת, אלימה וחסרת אחריות, או שאנחנו בוחרים בעתיד של הילדים שלנו"

לפיד: ''על זה הבחירות. על השאלה אם אנחנו רוצים במדינה הזו עתיד משותף והישגים כלכליים וביטחוניים, או שאנחנו חוזרים לשנאות ולכעסים ולשחיתות של העבר. אנחנו מציעים למדינת ישראל מנהיגות, אנחנו מציעים ערכים, אנחנו מציעים תקווה, כבוד הדדי וטוב משותף''. כמו כן אמר "אחת משתי המפלגות הגדולות צריכה להרכיב את הממשלה ולעמוד בראשות הממשלה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד בפתח ישיבת הסיעה שנערכה היום (יום ג') בתל-אביב הציג את השגי הממשלה בשנה האחרונה : "מבחינת רוב אזרחי ישראל, שהיו עסוקים עד עכשיו בחגים – היום מתחילה מערכת הבחירות. יש לנו פחות משבועיים להחליט לאן מדינת ישראל הולכת. האם היא חוזרת אחורה, לפוליטיקה מושחתת, אלימה וחסרת אחריות, או שאנחנו בוחרים בעתיד של הילדים שלנו.

לפיד "צריכים לבחור האם חוזרים אחורה או בוחרים בעתיד" (צילום דן בר דוב)
לפיד "צריכים לבחור האם חוזרים אחורה או בוחרים בעתיד" (צילום דן בר דוב)

הוא הציג את תכניות הממשלה "יש שלושה דברים גדולים שאנחנו עושים עכשיו בשביל העתיד של הילדים שלנו: הראשון הוא תוכנית 'חוק וסדר'. במקום שבן גביר יתרוצץ בלילות עם אקדח ויסכן את החיילים והשוטרים שלנו, הוצאנו לדרך תוכנית אמיתית שמביאה משילות וסדר למדינה. תוספת של אלפי שוטרים לרחובות, 26 פלוגות מג"ב חדשות, משמר לאומי של 30 אלף איש. מלחמה בפרוטקשן, מלחמה באלימות בחברה הערבית, מלחמה באלימות כלפי נשים".

כמו כן התייחס לנושא יוקר המחיה. "לא דיבורים באוויר, פעולות אמיתיות. הורדנו כבר את המחיר ל-97 מוצרים דרך רפורמת התקנים, הבאנו רשתות זולות כמו 'קרפור' מחו"ל, הורדנו את מחיר הדלק, הידקנו את הפיקוח על מוצרי יסוד. זה לא קורה ביום, אבל אחרי הרבה שנים של הזנחה יצאנו לדרך"

"והדבר השלישי הוא שמירה על הדמוקרטיה הליברלית הישראלית. על עצמאות בית המשפט, על שלטון החוק, על זכויות להט"בים, על זכויות נשים. אנחנו לא ניתן לשחיתות לחזור. ישראל לא תהיה מדינה שמנוהלת בידי אנשים שרוצים להחזיר אותנו אחורה. אנחנו מגיעים לבחירות האלה עם קבלות. מעט ממשלות בתולדות ישראל הספיקו בשנה וחצי את מה שאנחנו הספקנו".

"זה מה שעשינו בשנה וחצי. תחשבו מה נוכל לעשות בארבע שנים" (צילום דן בר דוב)
"זה מה שעשינו בשנה וחצי. תחשבו מה נוכל לעשות בארבע שנים" (צילום דן בר דוב)

ראש הממשלה הזכיר: "השתלטנו על הקורונה בלי סגרים. מחקנו את הגירעון והורדנו את האבטלה. העברנו חקיקה היסטורית למען אנשים עם מוגבלויות. פתחנו שגרירויות ונציגויות באמירויות, בבחריין ובמרוקו וחתמנו איתם הסכמים כלכליים שכל אזרח ירוויח מהם. הצטרפנו למאבק הגלובלי מול משבר האקלים…נשיא ארה"ב היה פה וחתם על הצהרת ירושלים, התחייבות לביטחונה ושלומה של ישראל. יצאנו למבצע צבאי מהיר ומוצלח בעזה, פגענו בג'יהאד האיסלאמי מכה קשה. עצרנו את הסכם הגרעין עם איראן. סגרנו הסכם היסטורי עם לבנון על הגבול הימי. בנינו תוכנית להעלאת קצבאות הזקנה, העברנו רפורמות שיורידו את יוקר המחיה וחיזקנו את המשטרה ומג"ב. זה מה שעשינו בשנה וחצי. תחשבו מה נוכל לעשות בארבע שנים. כל מה שאנחנו מבקשים מאזרחי ישראל זו הזדמנות להמשיך".

על פי לפיד: "על זה הבחירות. על השאלה אם אנחנו רוצים במדינה הזו עתיד משותף והישגים כלכליים וביטחוניים, או שאנחנו חוזרים לשנאות ולכעסים ולשחיתות של העבר. אנחנו מציעים למדינת ישראל מנהיגות, אנחנו מציעים ערכים, אנחנו מציעים תקווה, כבוד הדדי וטוב משותף".

אחת משתי המפלגות הגדולות צריכה להרכיב את הממשלה (צילום דן בר דוב)
אחת משתי המפלגות הגדולות צריכה להרכיב את הממשלה (צילום דן בר דוב)

לפיד נשאל לגבי גודל המפלגה שיכולה להקים ממשלה תשובתו הייתה, עם יותר מקריצה לעבר גנץ  "אחת משתי המפלגות הגדולות צריכה להרכיב את הממשלה ולעמוד בראשות הממשלה, זה מה שיבטיח יציבות" עם זאת הוסיף ואמר "אני לא מתחרט שאפשרתי לנפתלי בנט להיות ראש ממשלה עם שישה מנדטים, זו הייתה ממשלה טובה", אך כאמור הוסיף "המסקנות מהממשלה עם בנט כי שתי המפלגות הגדולות יהיו אלה שיקימו את הממשלה הבאה".

לפיד עם אנשי סיעת יש עתיד (צילום דן בר דוב)
לפיד עם אנשי סיעת יש עתיד (צילום דן בר דוב)
לפיד עם אנשי סיעת יש עתיד (צילום דן בר דוב)
לפיד עם אנשי סיעת יש עתיד (צילום דן בר דוב)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן