Skip to content

בואו להיות קיסרים ליום אחד ב-185 יורו

אהבתם את הסידרה "הקיסרית"? עכשיו אתם יכולים להתארח באחד מחדרי הארמון המככב בסדרה, ארמון וייסנשטיין בגרמניה; האתגר: רק שני זוגות יזכו לאירוח המלכותי בקיץ הבא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נטפליקס ו- Airbnb מזמינים אתכם להפוך לקיסרים ליום אחד. במבצע מיוחד שיתקיים בעוד שבועיים, ב-2.11, תוכלו להזמין חדר בארמון המככב בסדרה "הקיסרית", בעלות של 185 יורו בלבד.

המבצע נערך בעקבות הצלחת הסדרה הגרמנית "הקיסרית" (נטפליקס) המשודרת ב"נטפליקס", וגם לרגל יום הולדתה ה-185 של קיסרית אוסטריה, אליזבת (סיסי) גיבורת הסדרה. ארמון וייסנשטיין בגרמניה – בו צולמה רוב הסדרה – ייפתח בקיץ הבא למבקרים, אך במסגרת המבצע ניתן יהיה להזמין בו לינה לשני תאריכים בלבד: ה-.19.6.23 וה-20.6.23. בכל לילה זוג אחד בלבד.

כאמור, ההרשמה ללינה בארמון תיפתח ב-2.11, בשעה 19:00, בכתובת airbnb.com/theempress,  אז הכינו את המקלדות.

אם יתמזל מזלכם ותצליחו להזמין ראשונים את האירוח בארמון, תזכו לאירוח מלכותי. המארחת, הלוא היא הרוזנת בנדיקטה פון שנברון-ויזנטהייד, תקבל את פניכם, ותוביל אתכם דרך מסדרון הכניסה המפואר לסוויטה גדולה באגף המערבי של הארמון. הסוויטה המפוארת, שמורה באופן מסורתי למשפחת שנברון, בעלת הנכס מאז בנייתה במאה ה-18. האירוח יכלול גם סיור בחלקים הסגורים לציבור, וארוחת ערב ובוקר בסגנון הנסיכה סיסי. וכל זה יעלה לכם 185 יורו, כמניין השנים שעברו מלידת הנסיכה (המחיר לא כולל מיסים ואגרות).

הרוזנת בנדיקטה פון שנבורן-ויזנטהייד: "הקיסרית אליזבת, המכונה בחיבה סיסי, היא דמות היסטורית אהובה בכל הזמנים: ספורטאית, אייקון אופנה, מטיילת, משוררת וגיבורה טרגית שנפלה ללהב של מתנקש. מכיוון שהיא נולדה בבוואריה, זה מרגש ומתאים להחזיר את האישה האגדית הזו הביתה, ולחלוק הצצה קטנה לעולמה".

משמאל: קיסרית אוסטריה, אליזבת. צילום: ויקיפדיה. מימין: דוורים לינגנאו, כסיסי, בסדרה "הקיסרית". צילום: נטפליקס

ארמון וייסנשטיין (Schloss Weissenstein) מככב בסדרה כתואם ארמון שונברון בווינה, הארמון בו חיה הנסיכה סיסי האמיתית. אם ביקרתם בווינה, בוודאי כבר נתקלתם בדמות הנסיכה חקוקה על מזכרות שונות, שכן הקיסרית או הנסיכה – כפי שאוהבים לכנות אותה – פופולרית מאוד באוסטריה, וגם בעולם בעקבות סדרות וסרטים קודמים על חייה.

הסדרה החדשה של נטפליקס מתארת את ההתאהבות בין הקיסר האוסטרי לבית הבסבורג פרנץ יוזף, והדוכסית אליזבת ויטלסבאך, תחילת חייה בארמון ויחסיה המורכבים עם החמות. סיסי צריכה להתמודד עם חיי הארמון וגם עם מתיחות פוליטית, ותככים.

ב-29.9.2022 עלתה הסדרה לשידור וצברה 47 מיליון שעות צפיה רק בשבוע הראשון לשידור הסדרה, מה שהופך אותה לסדרה המצליחה ביותר ברשת הסטרימיניג, בשפה הגרמנית.

ואיך אפשר שלא? סיפור נוגע ללב על נסיכה עזת רוח אך אומללה, תלבושות יפהפיות שנתפרו ביד, ולוקיישנים עוצרי נשימה.

למרות שמרכז חייהם של פרנץ יוזף וסיסי היה באוסטריה, הסדרה צולמה כולה בגרמניה, באיזור בוואריה. לדברי צוות ההפקה, באוסטריה בדרך כלל לא ניתנת רשות לצלם הפקות סרטים, ואילו בבוואריה יש הרבה טירות היסטוריות. גם מגבלות הקורונה שהיו בתחילת הצילומים, תרמו להחלטה לצלם את הסידרה בגרמניה.

המפיק יוהאן לאובה: "חיפשנו מקומות היסטוריים אותנטיים לצילום בגרמניה, עם דמיון מסויים למקור, והדבר חייב אותנו לרמות מאמץ בכל תחומי ההפקה, מאמץ שלא חווינו כמותו עד כה".

ארמון וייסנשטיין בגרמניה – ה"שונברון" של הסדרה "הקיסרית". צילום: מתוך הסדרה "הקיסרית" נטפליקס

"ארמון וייסנשטיין בפומרספלדן, בוואריה, הוא הסט המרכזי שלנו כארמון שונברון", אומר לאובה. "הטירה היא בבעלות פרטית, ושיתוף הפעולה בוצע באופן חלק. זה היה אתגר עבור כל מחלקות ההפקה לקבל אישור לביקורים באתר, לכן מאוד הקל עלינו שיכולנו לדון ישירות בכל נושא עם הרוזן והרוזנת. זה היה שווה אפילו בשביל גרם המדרגות הגדול, המוצג לעיתים קרובות בסידרה. באולם שבארמון גם צילמנו את מסיבת החתונה".

הצלחת הסדרה כבר מתורגמת ל"בום" תיירותי, ואוהדיה מבקשים לבקר באתרי הצילום ולחוות מעט מההוד המלכותי. כבר כיום נערכים בארמון וייסנשטיין סיורים בעקבות הסדרה, והם יימשכו עד סוף אוקטובר. הסיורים נערכים בימי חמישי וראשון בשעה 16:00. הסיור מראה את המקומות בהם צולמה הסדרה, וכיצד צולמו הסצינות השונות.

 

גרם המדרגות המרכזי בארמון וייסנשטיין, גרמניה. צילום מתוך הסדרה "הקיסרית", נטפליקס

 

נשות החצר מקבלות את פניה של הנסיכה סיסי. צילום Netflix / Die Kaiserin

להזמנת סיור ליחצו כאן:

לאתר הארמון

טירת איירכסהוף באברן (Schloss Eyrichshof in Ebern)

אם לא הצלחתם להשיג מקום בארמון וייסשנטיין, תוכלו לחוות אירוח לא פחות יוקרתי בטירת איירכסהוף (Eyrichshof), הנמצאת במרחק קילומטר מאברן. ממש כאן צולמה סצינת בוקר הציד המשותף עם בן הצאר הרוסי, בפרק 4.

הטירה נמצאת בבעלות משפחתית, ומנוהלת כיום על ידי הרמן פון רוטנהן (Rotenhan). עברה של הטירה החל בסביבות 1,200. חווה שניצבה במקום, הפכה עם השנים לטירה שהורחבה ברבות השנים, ויש בה מבנים בסגנונות שונים. מאז 1970 משמשת הטירה כרקע לסרטים. ולכן מובן למה צוות ההפקה של "הקיסרית" בחר בה.

טירת איירכסהוף באברן (Schloss Eyrichshof in Ebern). צילום: Netflix / Julia Terjung

 

סצינה על רקע טירת איירכסהוף באברן (Schloss Eyrichshof in Ebern). צילום מתוך הסדרה "הקיסרית" של נטפליקס

אתר הטירה

הארמון החדש וארמון הרמיטאז' בביירוית, גרמניה (New Palace and Hermitage Palace in Bayreuth)

 שני אתרים מרהיבים נוספים בהם צולמה הסדרה "הקיסרית" הם הארמון החדש וארמון ההרמיטאז' בביירוית. הארמון החדש, נראה אולי מעט צנוע מבחוץ, אך עיצובו הפנימי, בסגנון הרוקוקו מהווה אחת מיצירות האדריכלות הגרמנית של המאה ה-18. תוכלו להתרשם מחדר האורחים עם תקרת הזהב, החדר היפני וחדר המוזיקה הישן עם דיוקנאות של זמרים, שחקנים ורקדנים.

ההיסטוריה של ארמון ההרמיטאז' בעיר ביירוית החלה בשנת 1616, כאשר המרקגראף (תואר אצולה) דאז רכש שטח יער. לאחר 50 שנה חלק מהיער הפך לפארק צבאים, ובנוסף נבנה בית מערה ומזרקה.

רק כשהמארקגראף גאורג וילהלם (שלט 1712-1726) רכש את השליטה במקום, הוא בנה עליו ארמון. המארקגראף פרידריך (שלט בשנים 1735-1763) העניק את המתחם כולו לאשתו, וילהלמינה, לרגל יום הולדתה ב-3.7.1735. וילהלמינה, החלה לעצב את הארמון מחדש והוסיפה גנים ויצירות אדריכליות שונות, על פי טעמה המיוחד. היא לא היססה גם לנסוע לאיטליה ולהביא משם פסלים ושרידי חורבות, כדי לעצב עימם את הארמון והגנים.

הגנים של ארמון ההרמיטאז' בביירוית, גרמניה. צילום: Netflix / Julia Terjung

 

הביתן בו מרכלות נשות החצר ביום שלפני החתונה. הגנים של ארמון ההרמיטאז' בביירוית, גרמניה. צילום: Netflix / Julia Terjung

 

סצינת קבלת הפנים בפרק הראשון בסדרה "הקיסרית" צולמה ארמון בהרמיטאז' בביירוית, גרמניה. צילום: Netflix / Die Kaiserin

קישור לאתר הארמון

ארמון פאבר קאסטל בסטיין (Faber-Castell Palace in Stein)

גם הארמון המרהיב הזה שימש רקע לצילומי הסדרה "הקיסרית", כחלק מארמון "שונברון" של הסדרה. הארמון המתאפיין בקשתות, עמודים רומנסקיים, מגדלים עגולים ופינתיים. ולחזיתו החיצונית יש מראה ימי ביניימי. עיצוב הפנים מגוון: סגנון רומנסקי, גותי, רנסנס ואף אר נובו.

חוץ מגרם המדרגות היפה, הארמון מכיל חדר קבלת פנים מעוצב בקלאסיקה צרפתית, ספריות בסגנון רנסנס, אולם מרווח עם אלמנטים רומנסקיים טיפוסיים, אולם נשפים עם פריטים גותיים, וריהוט בסגנון רנסנס, בארוק וארט נובו. בקומה העליונה נמצאים אולמות האירועים הגדולים, בהם נערכו נשפים רבים וקבלות פנים לאורחים מהאצולה, הפוליטיקה והעסקים.

 

ארמון פאבר קאסטל בסטיין. צילום: Netflix / Julia Terjung – Die Kaiserin

 

גם הנסיכה סיסי מתפעלת מארמון פאבר קאסטל בסטיין. צילום: מתוך הסדרה "הקיסרית", נטפליקס

קישור לאתר

טירת פריזנהאוזן (Schloss Friesenhausen in Aidhausen)

הטירה הזאת שימשה בסדרה כביתה של סיסי, לפני נישואיה לקיסר. במציאות, היא נבנתה בשנים 1560-1730, וכיום היא ממוקמת על שפת אגם, ומוקפת גן אנגלי.

אבל לא רק אצילים התארחו בטירה. משנת 1938 ואילך שימשו חדרי הטירה כמגורים ל"עלמות" משירות העבודה של הרייך, לאחר מכן כמקום מגורים לשבויי מלחמה, בית חולים לחיילים גרמנים פצועים, ולבסוף כמחנה מעבר לאנשים שגורשו משלזיה ומחבל הסודטים. גם בית אבות שכן בטירה עד 1957. לאחר מכן הטירה התרוקנה מיושבים במשך 16 שנים, עד שהבעלים, הנסיך סאלם, מכר אותה.

טירת פריזנהאוזן כביתה של הנסיכה סיסי, לפני נישואיה. צילום מתוך "הקיסרית", נטפליקס

קישור לאתר

כנסיית סיינט ג'ורג' בדינקלסבהיל (St. George Minster in Dinkelsbühl)

אחת הסצינות היפות והמרגשות בסדרה מתרחשת בין כתלי הכנסיה המרשימה הזאת. הכוונה לחתונתם של סיסי ופרנץ יוזף בפרק השלישי של הסדרה.

כנסיית סיינט ג'ורג' מינסטר היא אחת הכנסיות הגותיות המאוחרות היפות ביותר בגרמניה. הכנסיה נבנתה בשנים 1448-1499. 11 זוגות עמודים תומכים בגג מקומר בעל דוגמה מורכבת ומרשימה. בכנסיה ניצב מזבח גבוה בסגנון ניאו גותי. ממרומי המגדל של הכנסיה ניתן ליהנות מתצפית יפה על העיירה דינקלסבהיל, אחת מערי ימי הביניים היפות בגרמניה.

אם אתם רוצים לחזור מעט אחורה בזמן קחו סיור לילי עם "שומר הלילה" ברחבי העיר העתיקה, או השתתפו באחד הסיורים שמוצעים באתר.

סצינת החתונה של סיסי ופרנץ יוזף בסדרה "הקיסרית". צולם בכנסיית סיינט ג'ורג' מינסטר בדינקלסבהיל, גרמניה. קרדיט: Netflix / Die Kaiserin

 

וכך צולמה סצינת החתונה בכנסיית סיינט ג'ורג' מינסטר בדינקלסבהיל, גרמניה. צילום: Netflix / Julia Terjung

קישור לאתר

קתדרלת במברג (Bamberg’s Cathedral Square)

מיד אחרי חתונתה יוצאת הכלה הטריה סיסי מהכנסיה, לקול תשואות הקהל. סצינה זאת צולמה באחד המבנים החשובים בגרמניה – קתדרלת במברג.

בימי הביניים המוקדמים, היתה העיר במברג בירת האימפריה הרומית עם קשרים הדוקים לאפיפיור ברומא. זה היה אמנם לזמן קצר, אך הדבר הטביע את חותמו על העיר, היושבת על שבע גבעות, כמו רומא.

על הגבעה הגבוהה ביותר ממוקמת קתדרלת במברג שנוסדה במאה ה-11 על ידי הקיסר הרומאי היינריך השני והקיסרית שלו קוניגונדה מלוקסומבורג. שניהם קבורים בקתדרלה.

הקתדרלה שהוקמה ב-1004, נהרסה חלקית בשריפה ב-1,081. הבישוף אוטו מבמברג הקים קתדרלה חדשה שנחנכה ב-1111, אך לא הושלמה עד המאה ה-13, אז קיבלה את צורתה הרומנסקית. לקתדרלה ארבעה מגדלים המעוטרים בפירמידה רב צלעית בצבע ירוק בהיר. קבר השיש של המייסד היינריך ואשתו נחשב ליצירת מופת של הפסל טילמן רימנשניידר.

הקיסרית סיסי זוכה לתשואות הקהל, על רקע קתדרלת במברג. צילום מתוך "הקיסרית". נטפליקס

קישור לאתר

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן