Skip to content

"בלאק אדם": הסרט מלא בקטעי פעולה, אבל שם זה נגמר

למרות שהסרט סובל ממעגלי עלילה שחוזרים על עצמם, לצד דמויות רזות וחסרות אופי, “בלאק אדם” מונע בעיקר מקטעי פעולה ואפקטים מרשימים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יקום DC ההולך ומתרחב של האחים וורנר ראה כמה שינויים דרסטיים בשנים האחרונות, מהתאמות של תאריכי יציאה לאקרנים ועד לשינויים יצירתיים, שלא לדבר על הפסקת הפקת תכנים, כמו הסרט "באטגירל" למשל. אם יש דבר אחד שנשאר עקבי, זו התעקשותו של דוויין ג'ונסון שהבכורה המיוחלת שלו ב-DC תהיה בתפקיד בלאק אדם, וככזו – תשנה את ההיררכיה של היקום הבדיוני לנצח. ההשפעות ארוכות הטווח של הסרט הזה עדיין לא נחשפו, אבל כהקדמה לאחד האנטי-גיבורים הגדולים של DC, הוא עושה את העבודה. מעריצים אדוקים של חוברות הקומיקס השונות עשויים למצוא ממה להנות כאן, בעוד שאלו שנשחקו-יתר מסרטי גיבורי-על אולי לא ינצחו על ידי אופיו מלא הפעולה של סרט זה. למרות שהסרט סובל ממעגלי עלילה שחוזרים על עצמם, לצד דמויות רזות וחסרות אופי, "בלאק אדם" מונע בעיקר מקטעי פעולה ואפקטים מרשימים.

לאחר הקדמה עמוסה באקספוזיציות המתרחשות בימי קדם, "בלאק אדם" משנה את המיקוד שלו לרחובות ימינו של העיר הבדיונית קאהנדק, שם ארגון נבל המכונה 'אינטר-גאנג' שומר על אזרחיו תחת שלטון צבאי. הארכיאולוגית אדריאנה (שרה שאהי, שבאופן יחסי מרשימה בתפקידה) מחפשת חפץ הרסני המכונה כתר הסאבאק (מרואן קנזרי), שנועד להעניק לחובש אותו את כוחות הגיהנום. החיפוש שלה מביא אותה לקבר שמאכלס לא רק את הכתר, אלא את תת'-אדם הכל יכול (ג'ונסון). פעם הוא היה עבד קאהנדקי, אולם קיבל את כוחות האלים לפני אלפי שנים והשתמש בהם כדי לחסל שלטון ארור. כעת, לאחר שהוא התעורר מחדש לימינו, אדם מפנה את עיניו לחברי ה-'אינטר-גאנג', ולא עובר זמן רב עד שהטקטיקות האלימות שלו תופסות את תשומת לבה של אגודת הצדק של אמריקה, בראשות קרטר הול (אלדיס הודג'), בעל דעות הרבה יותר מסורתיות, בכינויו ככגיבור-העל הוקמן.

אם יש דבר אחד שלא חסר ב-"בלאק אדם", זה קטעי פעולה. מהרגעים הראשונים הנפיצים אחרי שתת'-אדם מתעורר להתנגשות מטלטלת ברחובות קאהנדק, הבמאי ז'אומה קולייט-סרה ("זהות לא ידועה", "נון סטופ") מביים סצינות תפאורה רבות, שמרגישות אפיות, ומתאימות לדמותו של בלאק אדם, שהוא אחד היצורים החזקים ביותר ביקום DC, והסרט מבסס זאת במהירות. ג'ונסון מדבר בפתיחות על האופי האכזרי של דמותו, ו-"בלאק אדם" אינו מנסה לרכך אותה. זוהי דמות קומיקס שאין לה שום חשש להרוג את אויביה, והאלימות שלו – שעדיין מרוככת במקצת עבור קהל של בני נוער – למעשה די מרעננת בכך שהיא לא מנסה לטשטש את הקצוות הכהים יותר שלו. עם זאת, ההסתמכות של "בלאק אדם" על קטעי פעולה על חשבון התפתחות העלילה והדמויות – הולכת ופוחתת. התסריטאים אדם שטיקיאל, רורי היינס ו-סוהראב נושירוואני לא נותנים לסרט לנשום. בקושי יש זמן לדמויות לקיים אינטראקציה בין כל רצפי הפעולה.

כתוצאה מכך, מרבית הדמויות סובלות. הוקמן של הודג' – למרות שלא מקבל הרבה סיפור רקע, מבסס את עצמו בצורה ברורה כסוג הגיבור הטהור ביותר ומנהיג חזק. יש לו דינמיקה משכנעת עם דוקטור פיית' (פירס ברוסנן), חבר נוסף באגודת הצדק, שכוחותיו מוגדרים מעט, אך מוצגים בצורה מרשימה. הודג' וברוסנן עושים דרך ארוכה כדי לגרום לצופים להשקיע בידידות בין שתי הדמויות הללו, מכיוון שאין כל כך הרבה בתסריט. בתור ציקלון ואטום סמשר – החברים הצעירים באגודת הצדק, ל-קווינטסה סווינדל ו-נואה סנטינאו יש כמה רגעים מקסימים, אבל מעט מאוד עומק. אפשר בקלות לראות איך אפשר להקיש על אגודת הצדק כדי להוביל את הסרטים של DC בהמשך הקו, אבל "בלאק אדם" הוא פחות סרט של אגודת הצדק נגד תת'-אדם ויותר עימות של הוקמן נגד בלאק אדם. הסכסוך שלהם הרבה יותר משכנע מהמאבק שמתהווה בין הגיבורים השונים לבין הנבל האמיתי של הסרט, סאבאק השטני. למרות שהעלילה נותנת לכתר סאבאק נוכחות מדקות הפתיחה של הסרט, היא מרגישה כל הזמן כמו מחשבה שלאחר מכן, כאשר קולייט-סרה שם יותר דגש על המאבק על קאהנדק ועל ההתנגשויות הקבועות של אדם עם אגודת הצדק.

עם זאת, אין ספק – "בלאק אדם" הוא הסרט של ג'ונסון. 'דה רוק' זוכה לשחק קצת נגד מה שגילם עד היום, על ידי הקשה על הצד האפל של אדם. ג'ונסון לא מציע הרבה חוכמות, הומור והוא גם לא מסתמך רק על מבנה הגוף המרשים שלו. הוא הרבה יותר רציני, מה שגורם לרגעי הרכות הנדירים שלו להרגיש יעילים יותר. עם זאת, אפשר היה לקוות שהתסריט של "בלאק אדם" היה סומך על ג'ונסון קצת יותר. יש כל כך הרבה דיונים על תפיסת העולם האפורה מבחינה מוסרית של אדם, עד שיש רושם שהתסריטאים פקפקו שהקהל יבין שהוא לא כמו רוב הגיבורים. עם זאת, מה שחסר לאפיון של אדם היא עדינות – והוא מפצה בתככים, ובלי טיפת סרקזם. ברם, חשוב לציין, מאחר שהדמות בלאק אדם היא כעת שחקנית על הלוח, יש עניין אמיתי לראות מה צפוי עבור היקום של DC. סצנת פוסט קרדיטים שכבר דלפה לרשת מרמזת על עתיד מותח עבורו, ואין ספק שהיא תשאיר את המעריצים בהתלהבות עד להכרזה על סרט המשך.

בסופו של דבר, "בלאק אדם" רחוק מלהיות סרט גיבורי-העל החכם ביותר, וגם לא המשעשע ביותר. עם זאת, הוא עדיין משמש הקדמה משכנעת למדי לאחת הדמויות היותר מסקרנות שצמחו ביקום DC. ג'ונסון עבד על יצירת "בלאק אדם" כבר שנים, והתשוקה שלו לפרויקט ניכרת כמעט מההתחלה. אופי הפעולה שלו יכול להיות מתיש, ודמויות מסוימות מתחננות ליותר תשומת לב, אבל כסיפור מקור ל-תת'-אדם, הוא מצליח לשפר ממה שהצופים עשויים לראות כבכורה של ג'ונסון כגיבור-על.

הסרט "בלאק אדם" | "Black Adam" – עכשיו בבתי הקולנוע

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן