Skip to content

בבוקר תקפו בת 70, בלילה את חיילי צה"ל

אישה בת 70 "חטאה" ועזרה למסוק זיתים בגוש עציון - הוכתה באלות ובאבנים וחיילי צה"ל שבקשו למנוע יידויי אבנים בפלסטינים הותקפו באבנים על ידי המתנחלים. בן גביר: צה"ל משקר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמה עשרות טרוריסטים יהודים תקפו אתמול (רביעי) בבוקר פעילי זכויות אדם באדמות  הכפר כיסאן שליד מעלה עמוס בדרום מזרח גוש עציון. הפעילים מקבוצת המוסק הגיעו ללוות ולעזור לפלסטינים במסיק הזיתים, גם מהרצון לעזור במסיק וגם לאפשר להם למסוק ללא תקיפות מתנחלים שבדרך כלל עושים בהם פרעות במהלך המסיק. פעילה אחת הגר גפן, אישה בת 70, נפגעה בראשה ממכת אלה, מצלמתה נגנבה עם רכושה. ההתקפה לא גונתה בידי איש, אולם המשטרה עצרה נער פלסטיני בן 14 לאחר שהמתנחלים טענו כי הם הותקפו באבנים ופעלו להגן על עצמם. משטרת ישראל עצרה מיד את הנער לחקירה. איש מהתוקפים לא נעצר.  הלילה תקפו עשרות מתנחלים  את חיילי צה"ל באבנים וגז מדמיע ליד שכם ובאזור צומת תפוח – כך הודיע הבוקר (חמישי) דובר צה"ל. לפי ההודעה, לוחמי גדוד 202 של צנחנים שנקראו לטפל בהפרת סדר של יהודים תושבי האזור ליד חווארה, הותקפו על ידי האחרונים ושניים נפגעו. במקרה נוסף שני לוחמים הותקפו בגז מדמיע באזור צומת תפוח. בין הנפגעים, מפקד גדוד 202 של הצנחנים. חשוד תושב השומרון נעצר לאחר שעל פי החשד היה מעורב באירוע חמור של תקיפת חיילים שאירע הלילה בחווארה. כך הודיעה הבוקר (חמישי) המשטרה. בהודעת המשטרה נמסר כי בשעות הלילה התקבל דיווח אודות אירועי הפרות סדר בין יהודים לפלסטינים בכפר חווארה שבשומרון. כוחות צבא שהוזעקו למקום החלו לטפל באירוע ובמהלך ניסיון לעצור חשוד הותקפו החיילים על ידי מספר חשודים שהתעמתו עימם והתיזו לעברם גז פלפל. החשודים עלו לכלי הרכב עימם הגיעו למקום והחלו בנסיעה תוך ניסיון להימלט מהכוחות. כוחות משטרה וצבא החלו בסריקות במהלכם עצרו חשוד שישב ברכב שנמלט. החשוד בשנות ה20 לחייו נעצר לחקירה וצפויים מעצרים נוספים.  מפקד מחוז ש"י ניצב עוזי לוי הנחה להעביר את חקירת האירועים למפלג פשיעה לאומנית ביחידה המרכזית של מחוז ש"י. מפקד המחוז מגנה התנהגות אלימה המופנית כלפי כוחות הביטחון ואמר: "אנו נמשיך לפעול בנחישות ובאפס סובלנות כלפי כל אלו שהיו מעורבים באירועים האלימים האחרונים ובתקיפת כוחות הביטחון ולא נעבור לסדר היום עד שנשים ידינו על כל המעורבים ונמצה עמם את הדין בחומרה".

תקיפתה של הגר גפן (צילום מהרשתות החברתיות על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
מותקפת באלות (צילום מהרשתות החברתיות על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
מותקפת באלות (צילום מהרשתות החברתיות על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
המתנחלים (צילום מהרשתות החברתיות על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
צילום מהרשתות החברתיות על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

התגובות לא אחרו לבוא. הרמטכ״ל רב אלוף אביב כוכבי גנה בחריפות ואמר כי הוא רואה בחומרה רבה את ההתנהגות האלימה והעבריינית כפי שהתרחשה אתמול על ידי מתיישבים בחטיבה המרחבית שומרון. "מתיישבים", לא טרוריסטים יהודים ולא מתנחלים, אלא "מתיישבים".
כוכבי: ״לא מתקבל על הדעת שלוחמי צה״ל אשר מגנים בחריצות ובמסירות יותקפו באלימות ע״י מתיישבים״. עוד נמסר כי הרמטכ"ל קובע כי הפגיעה בלוחמי צה״ל, הפועלים יום וליל לשמירה על ביטחון תושבי המדינה, היא התנהגות בזויה שראויה לכל גנאי. גילוי אלימות כנגד כוחות הביטחון הוא עבריינות בלתי נסבלת המצריכה טיפול מידי ודורשת מיצוי דין מחמיר. מדברי רב-אלוף אביב כוכבי: ״מדובר באירוע חמור ביותר, המגלם התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה, הדורשת מיצוי דין מהיר ומחמיר. אני מגבה את פעילותם החשובה של לוחמי צה״ל, הפועלים מסביב לשעון להגנת תושבי מדינת ישראל. לא מתקבל על הדעת שלוחמי צה״ל אשר מגנים בחריצות ובמסירות יותקפו באלימות ע״י מתיישבים״. הוא כמו שאר מערכת הביטחון לא ציינה כי אתמול הגיעו רעולי פנים וביצעו לינץ' ב הגר גפן, הכו אותה באלות עד זוב דם, והכו בראשה אבנים. יסמין שבקשה להישאר בלי ציון שם משפחתה, הייתה שם, ראתה הכל. היא סיפרה: רעולי הפנים הגיעו מהתנחלות מעלה עמוס. זו תקופת מסיק הזיתי והגר, יחד עם מתנדבים ישראלים ופלסטינים, הלכה ללוות חקלאי מבוגר, בשם אברהים, שהאדמה שלו קרובה להתנחלות, ולכן הוא מפחד להגיע אליה לבד.  המתנחלים הגיעו, יידו אבנים ותקפו אותנו באלות ואבנים".  מוחמד עמירה הבן של מונד׳ר עמירה שארגן את העזרה למסיק נעצר מיד לאחר המקרה. מוחמד בן ה-13 נעצר יחד עם קטין נוסף והיה בחקירה של שלוש שעות בטענה שיידה אבנים.
יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי: "אזרחית ישראלית בת 70 מאושפזת אחרי שעשרות מתנחלים פורעי חוק פירקו אותה במכות, באלות ובאבנים. כעת האלימות שלהם התפשטה לעבר חיילי צה"ל שנמצאים שם כדי לשמור עליהם.  כשהבריון שלהם מנופף באקדח ברחובות ומחובק על ידי נתניהו, זו התוצאה. הם מקבלים תחושה שהם מעל החוק. הם תוקפים תושבים פלסטינים על לא עוול בכפם כעניין שבשגרה ועכשיו הם עושים את זה גם לחיילות ולחיילים שבאו להגן עליהם. הגיע הזמן להפסיק לפחד מהלובי שלהם, מהביביזם והבנגביריזם ולעצור את הטרור הזה. הגיע הזמן לפעול נגדם ביד קשה ולהעמיד את חבורת האנרכיסטים, פורעי החוק הללו לדין. עודד רביבי ראש מועצה מקומית אפרת בעקבות תקיפת מפקדי ולוחמי צנחנים "זו בושה וחוצפה של פחדנים שחצו קו אדום ומסכנים את ההתיישבות". הוא לא התייחס לתקיפת הפעילה.
ח"כ איתמר בן גביר, בחר להאשים את צה"ל. הוא גינה את התקיפה ואמר שאלימות נגד החיילים פסולה אבל האשים את צה"ל. "העובדה שדובר צה"ל בחר להוציא הודעה בה נכתב כי "הלילה התקיימה הפרת סדר אלימה של עשרות מתיישבים במרחב חווארה, במסגרתה יידו אבנים לעבר רכבים פלסטינים", מבלי לציין שקודם לכן אבנים יודו לעבר יהודים בידי "פלסטינים" במקום, כאשר הוא מציג תמונה חד צדדית באופן שקרי – היא חמורה מאוד. זוהי עוד עדות לפוליטיזציה שמנסה להכניס בני גנץ לצה"ל. גנץ מפקיר את חיי המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון, מפקיר את חיילי צה"ל וכובל את ידיהם במאבק בטרור, ומפקיר את בטחונה של מדינת ישראל. האחריות רובצת על כתפיו", האשים בן גביר.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן