Skip to content

טיפולים משמרים וזריקות למפרקים

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אוסטיאוארתריטיס הינה בעיה רפואית שכיחה ביותר של דלקת פרקים. זוהי מחלה ניוונית שמתרחשת כאשר הסחוס שתפקידו להגן על העצמות שבמפרקים – ידיים, ירכיים, אגן וכו' – נשחקים עם הזמן. למרות שאי אפשר להחזיר את הסחוס בצורה טבעית ולהחזיר את הגלגל אחורה, בהחלט ניתן לנהל טוב יותר את המחלה, להקל על התסמינים ולהפחית את הכאבים ושאר התופעות המצערות שגורעות מאיכות החיים.

באמצעות פעילות גופנית נאותה, תזונה נכונה ובריאה, תרופות ותוספים מיוחדים כמו הזרקת חומצה היאלורונית לברך ניתן לנהל את מחלת אוסטיאוארתריטיס  בצורה משופרת וטובה יותר – ולחזור לתפקד באיכות חיים מעולה!

מהי חומצה היאלורונית ומה תפקידה?

הגוף שלנו מייצר בצורה טבעית חומצה היאלורונית, שכל מטרתה הינה לשמן את אזור המפרקים – כל צומת חיבור בין עצם לעצם. ככל שהאדם מתבגר ומזדקן, הכמות של החומצה ההיאלורונית אותה הגוף מייצר פוחתת. כאשר לא מיוצרת כמות מספקת של חומר זה המפרקים הופכים להיות נוקשים וכואבים, וזה בולט במיוחד אצל אנשים מבוגרים בפרט במפרק הברך.

מפרק הברך למעשה מחזיק את רוב משקל הגוף, מן האגן ולמעלה. מטרתו היא לשאת את משקל הגוף, וככל שהאדם עולה במשקל וגם בגיל השחיקה גבוהה יותר. לכן חומצה היאלורונית חיונית מאוד בפרט למפרק זה.

הזרקת חומצה היאלורונית לברך עוזרת לגוף של המטופל לחזור לעצמו ולשמר את מאזן החומרים החיוניים לתנועתיות המפרק. זה עוזר לשכך כאבים ולהוביל לתנועתיות טובה וחלקה יותר.

צילום: FREEPIK

היתרונות של הזרקת חומצה היאלורונית לברך

חומצה היאלורונית משמשת כחומר סיכה, במקום בו העצמות מחוברות זו לזו באזור המפרקים ויוצרת חיכוך זו בזו. רכיב היאלורונאן שבחומצה זו הינו בעל יכולת צמיגות גבוהה במיוחד, מה שמאפשר סיפוק לבלימת זעזועים ושימון נאות למפרקי הברכיים שזזות ונושאות משקל כל הזמן. החומצה מסייעת להפחית ברמה משמעותית את רמת החיכוך במפרקים, להפחית את רמת הכאב, הנוקשות ומניעה של הרס הסחוס והעצם.

משכך כאבים מצוין

עם הגיל הגוף מאבד את החיוניות הטבעית שבו, וכל כאב קטן שעד לא מזמן היינו יכולים לסבול הופך להיות משמעותי יותר. מלבד משככי כאבים מלאכותיים וטבעיים שאתם עשויים לקחת, טיפול ממוקד באזור הכאב באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית לברך תיצור מניעה של כאב ותחושת הקלה משמעותית. החומצה משמשת גם כמבודד של קצות העצבים באזור הברך, מה שמונע את העברת הסיגנלים של הכאב למוח.

מגן עליכם מפני נפילות

כאבי מפרקים הופכים עם הזמן להיות בולטים וחמורים יותר, וזה מתבטא גם בנוקשות בכל תזוזה וחשש להתנייד ממקום למקום. זה גם מוביל לסיכון נפילה. הזרקת חומצה היאלורונית לברך מסייעת לכם לא רק להקל על תסמיני המחלה אלא גם לשמור על בריאותכם הכללית ולמנוע סיכון לנפילה או מעידה חס ושלום.

האם קיימות תופעות לוואי להזרקת חומצה לברך?

בהשוואה לחומרים אחרים כמו סטרואידים ומשככי כאבים מסוימים, להזרקת חומצה היאלורונית למפרקים כמעט ולא כוללת תופעות לוואי. לאחר ההזרקה המטופל עשוי לחוש כאב קל למדי בשל הצטברות מקומית של נוזלי מפרקים, אך זה עובר תוך זמן קצר. יש לציין כי קיימים אמנם מקרים של סכנה לדלקת במקום, אך הם נדירים מאוד ויש דרך לטפל בזה.

זמן ההחלמה מההזרקה

לאחר הזרקת חומצה היאלורונית למפרקי הברך תוכלו לחזור לשגרת היום יום שלכם בלי בעיות, אך רצוי מאוד להימנע מפעילות גופנית מאומצת והרמה של חפצים כבדים, רצוי עד שלושה ימים ממועד ההזרקה האחרונה.

זה הזמן לתת לגוף שלכם להירגע ולחוות תחושת הקלה באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית – פרוצדורה קלה למדי שתקל על בעיות הברכיים והכאבים!

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן