Skip to content

"בחדרי" "ואולי": רנה שינפלד בשתי בכורות בתיאטרון מחול ענבל

"לקח לי 10 שנים ללמוד לרקוד כמו מרתה גרהאם,  וכל החיים ללמד לרקוד כמו ילדה..." רנה שינפלד על המופעים החדשים שלה שיועלו בסופשבוע בתחילת ינואר 2023. "בחדרי" מחול סולו של רנה למוסיקה של "עונות השנה" של וויואלדי. "ואולי "- בביצוע להקת מחול רנה שינפלד לשיריה של היוצרת המשוררת והמוסיקאית האמריקאית מרדית מונק... חווייה מרגשת של […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רנה שינפלד ותיאטרון מחול ענבל חוברים לסופשבוע שכולו רנה שינפלד עם שתי יצירות בבכורה : "בחדרי" סולו של רנה למוסיקה של "עונות השנה" של וויואלדי והיצירה "ואולי "– בביצוע להקת מחול רנה שינפלד לשיריה של היוצרת המשוררת והמוסיקאית האמריקאית מרדית מונק.

רנה שינפלד "בחדרי". צילום אגי בנדק

"אני חוזרת שוב ושוב על המשפט של פיקאסו 'לקח לי 4 שנים ללמוד לצייר כמו רפאל אבל לקח לי כל החיים ללמוד לצייר כמו ילד' אומרת רנה שינפלד "לרקוד כמו ילדה. לקח לי 10 שנים ללמוד לרקוד כמו מרתה גרהאם  וכל החיים ללמד לרקוד כמו ילדה…. אז לוקח לי עכשיו 10 שנים טובות להגיע לוואבי סאבי שזה להיות ילדה, לרקוד כמו ילדה ולהגיע לשרשים שלי. לא רוצה יותר קומפוזיציות חשובות, גדולות ומושלמות ביופי ובטכניקה מוגזמת. רק רוצה פשטות טבעי, אנושי. מחדשת ומתחדשת, מגלה ומכסה, מקרינה את השמש הזורחת בתוכי, את הציפור ששבה אל הקן ,את זו שעפה מהקן ואת הכלב שמבקש עוד ליטוף… "

מלים אלה מגדירות את המקום ממנו באה כיום רנה שינפלד והמקום ממנו היא יוצרת אחרי שנשקה לכל הפסגות האפשריות כיוצרת ורקדנית שזכתה בכל התארים והתיאורים האפשריים – "מלכת המחול הישראלי", "האורים והתומים של המחול הישראלי", "אחת הרקדניות החשובות בדורנו" (ניו יורק טיימס) וכמי שמאחוריה 90 יצירות וערבי מחול שהועלו על הבמות החשובות ביותר בעולם, החל מתיאטרו דה לה וויל בפריז וכלה ב- The Next Wave Festival בניו יורק וגידלה דור של יוצרים רקדנים, מנהלי להקות ומורים הפועלים בארץ ובעולם.

"אולי" להקת המחול רנה שינפלד. צילום אגי בנדק

היצירה "בחדרי " סולו שיצרה שינפלד לצלילי "עונות השנה" של ויואלדי ומוסיקה של ארי פרנקל , היא עושה  שימוש בחפצים ובחומרים שונים המאפיינים את שפתה הייחודית המשלבת רגש לצד אופי מבני מרשים במשחק עם צורה חלל וזמן. היא רוקדת את העונות, שוברת מוסכמות, מפילה חומות, חוצה קירות עוברת בין עונות החיים בליווי פרטנרים שהם 6 קירות, 2 שולחנות ו- 3 כסאות. לאחר שהצליחה לרקוד בחלל הפנוי שיצרה לעצמה ולהסתכל במראה היא משלבת שיר שכתבה ואומרת "מפרפר פרפרי בשדה, שוב רוטט לבי מבפנים, זמנים חולפים. לאן מתכוונים"?.

רנה שינפלד "בחדרי". צילום אגי בנדק

הריקוד "ואולי" לכוראוגרפיה של רנה בשיתוף להקתה ,נעשה בהשראת הזמרת המשוררת המוסיקאית האמריקאית מרדית מונק:

"הזדמנות אחרונה, ריקוד אחרון, רגע אחרון, צחוק אחרון, סבוב אחרון, סעודה אחרונה, מלה אחרונה, נשימה אחרונה" מלים קשות אלו של מונק מלוות את הריקוד כשהרקדניות ג'ואנה עופר, איילה יעקב,לנה ריקנר, דניז קליין ודורית כוכבי רוקדות ומשתמשות גם באילתורים. בסוף הריקוד הן נושאות לפיד של אש כמו בפולחן נשי בו הן צועדות לקראת עתיד יותר טוב .

 

איפה ומתי?

תיאטרון מחול ענבל והמרכז האתני הרב תחומי יחיאלי 6, מרכז סוזן דלל ת"א.

שישי, 06 ינואר 2023 בשעה 13:00.

בשבת ה-7.1.23 7.1 בשעה 20:30

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן