Skip to content

עד סוף השנה צפויים לעבור בישראל 20 מיליון נוסעים

מתחילת השנה עברו במרחב האווירי הישראלי מעל 150,000 טיסות  מסחריות בינלאומיות. מתוך 14,409 טיסות בינלאומיות שחצו בחודש נובמבר את המרחב הישראלי 10,960 טיסות  הן לנתב"ג.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כארבע עשרה אלף וחמש מאות טיסות חצו במהלך נובמבר 2022 את המרחב האווירי בישראל. מדובר בגידול משמעותי של 43% לעומת הטיסות בשנה שעברה. מתחילת השנה עברו במרחב האווירי הישראלי מעל 150,000 טיסות  מסחריות בינלאומיות. כך נמסר היום (ראשון) מרשות שדות התעופה. מתוך 14,409 טיסות בינלאומיות שחצו בחודש נובמבר את המרחב הישראלי 10,960 טיסות  הן לנתב"ג. על פי הצפי של רשות שדות התעופה בשנת  2022 יעברו בנמל  התעופה בישראל כ 20 מיליון נוסעים.
לאחר שנתיים של משבר עולמי, פתיחת השמיים והחתימה על הסכמי אברהם חלה עלייה דרמטית  גם במספר המטוסים החוצים את ישראל ממזרח למערב וממערב למזרח בדרכם מירדן, למזרח הרחוק והמפרץ הפרסי לאירופה וצפון אמריקה ובחזרה. רובן המכריע של הטיסות הטסות במרחב האווירי של ישראל הינן הטיסות הממריאות ונוחתות בנמל התעופה בן גוריון – כאמור  10,960 טיסות  הן לנתב"ג. השאר הן  3,449  טיסות מסחריות בינלאומיות שחצו את  המרחב האווירי הישראלי. פתיחת שמי ישראל והתחרות  של חברות התעופה על החצייה של לישראל הוזילו לחברות התעופה הבינלאומיות את עלות הטיסות בין המזרח למערב. הפעלת טיסות סדירות בקווים לישראל וממנה והגדלה משמעותית בתדירויות הטיסה /על טיסות ישירות למערב ומזרח אירופה וטיסות דרך מערב ומזרח אירופה ליעדי המשך רחוקים יותר, מוסיפה על העומס הקיים בתעבורה האווירית בישראל.

צילום: REEPIK

הרחבת  הפעילות של הטיסות החוצות יהיה בתיאום ובשיתוף חיל האוויר. ניהול אזור הבקרה האווירית המרחבית של ישראל הדורש אישורי מעבר לטיסות המסחריות לטסים בתחומה של המדינה , מנוהל  ע"י  פקחי הטיסה של רשות שדות התעופה המנהלים את התעבורה האווירית האזרחית בכל המרחב האווירי של ישראל,  את  הטיסות המצטרפות וממריאות אל/מ נתב"ג ממערב וממזרח ואת הטיסות החוצות את המרחב מיחידת הבקרה הקפריסאית – דרך המרחב הישראלי – בניהול, פיקוח ובקרה של יחידות הבקרה האזרחיות של רשות שדות התעופה – למרחב הבקרה הירדני וכנ"ל בכיוון ההפוך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן