Skip to content

סנונית ראשונה? השופט בדימוס יובל שדמי הודיע ליריב לוין כי הוא מתפטר מכל תפקידיו

שדמי התייחס במכתב התפטרותו לשר המשפטים על נסיבות הדברים שהובילו להתפטרותו וכתב: "בנסיבות אלו חרפה היא לשמש כשופט תחתיך, כפי שחרפה היא לשמש כשופט אצל אורבן, ארדואן ופוטין"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השופט בדימוס יובל שדמי (71), הודיע אתמול (חמישי) לנאמנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר המשפטים החדש יריב לוין כי הוא מתפטר מכל תפקידיו כשופט בדימוס. שדמי כתב כי לאחר דבריו של לוין על כוונתו לרסק את עצמאות מערכת המשפט ערב הדיון בעתירות על כשירותו של העבריין ח"כ אריה דרע (ש"ס), לתפקיד שר בממשלת ישראל, "בנסיבות אלו חרפה היא לשמש כשופט תחתיך, כפי שחרפה היא לשמש כשופט אצל אורבן, ארדואן ופוטין", כתב שדמי במכתב שהועבר ללוין באמצעות נשיא בתי המשפט בישראל. שדמי הטיל ספק בכשירות כהונתו של לוין כשר משפטים וכתב: "כהונתך כשר משפטים אינה לגיטימית, משום שמונית ע"י נאשם בעבירות חמורות, שאינו רשאי בשום צורה ואופן להשפיע על מערכת המשפט כל עוד הוא עומד לדין במסגרת".

מכתבו של שדמי (צילום מרשת הטוויטר)
השופט בדימוס יובל שדמי (צילום: דף משוב שופטים )

יתרה מכך, השופט קובע כי מהרגע שהנאשם (נתניהו א.מ) החל לנצל את כוח משרתו על מנת למנוע את בירור אשמתו, מתחלפת חזקת החפות בחזקת אשמה והנאשם שמינה אותך למשרתך מוחזק אשם במישור הציבורי בכל המיוחס לו לכתב האישום". "אתה שביזית את רצון הרוב הפרלמנטרי בפרשת אדלשטיין, מושתק מלנפנף כיום ברוב פרלמנטרי עריץ וחסר רסן המוליך אותנו למשטר של דמוקרטיה חלולה שאין בה שלטון חוק מהותי בהעדר עצמאות למערכת המשפט", כתב השופט הפורש. בפרשת אדלשטיין, שהתרחשה במרץ 2020, סירב אז יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לקיים את פסיקת בג"צ ולכנס את הכנסת לצרכי החלפת היו"ר. יריב לוין צידד בעמדתו המסוכנת של אדלשטיין לסרב לקיים את פסיקת בג"צ ואף קרא בהתרסה לנשיאת העליון, השופטת חיות, לשלוח את משמר בתי המשפט לצורך כפיית פסק הדין. בנסיבות החדשות הללו כתב השופט בדימוס, משלא נותר בכם שמץ של הגינות, לא יהא חלקי עמכם". בתוך כל אלו התפרסם אתמול בערוץ 12, כי בלשכת נתניהו עורכים רשימה סודית של עובדי השירות הציבורי שהתקבלו לעבודתם בתקופת ממשלות בנט ולפיד על מנת לפטרם לאלתר. מההסתדרות נמסר בתגובה כי "הדברים שפורסמו נשמעים הזויים עד לא רציניים. במידה ויש אמת בדברים ההסתדרות לא תיתן יד לרדיפה על רקע פוליטי ותגן משפטית וארגונית על כל עובד ועובדת". השרה לשעבר לימור לבנת הגיבה לידיעה וצייצה בחשבון הטוויטר שלה כי "אם הידיעה על הכוונה לפטר עובדי מדינה שמונו בתקופת ממשלת השינוי, נכונה-זה נורא. איום ונורא. בשנות החמישים, השישים ועד למהפך בשנת 1977, מינתה מפא״י רק בעלי פנקס אדום. להורינו, לא נתנו פרנסה. האם לכך הגענו? למנות רק מי שנאמן לנתניהו? הלוואי ורק חלמתי חלום רע."

 

4 Comments

  1. אני
    6 בינואר 2023 @ 19:41

    ממה בדיוק התפטר הזבל בדימוס הזה?

  2. ישראלה פלד
    6 בינואר 2023 @ 11:55

    יישר כחך, יובל שדמי
    כל הכבוד לך

  3. אשר אביטבול
    6 בינואר 2023 @ 10:15

    מעולה, הלאה עוד אחריך, תלכו לכל הרוחות, הרסתם את המדינה ,פסיקותיכם מעוותות ומשחיתות את המציאות.
    ערבים אויבים, עבריינים פליליים, עברייני תנועה .כולם נהנו מכם ובוודאי יצטערו על העלמותכם מהמפה הציבורית.
    אבל כל ישרי לב, אזרחי המדינה, שהם חפצי חיים, ינשמו לרווחה וישמחו מאוד מהיעלמותכם מהמציאות.
    יש לכם מחליפים טובים מכם.
    לכו ואל תחזרו !!!!!!!

    • מיכאל
      13 בינואר 2023 @ 10:01

      אני בטוח שיש לך כישורים להחליפו. אין ספק אתה איש אשכולות . ….לא פחות ממאי גולן . גם היא מוכשרת בדרכה בכתיבת חמשירים לשליט העליון

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן