Skip to content

מועצת העיתונות קוראת לצאת מאבק ציבורי כנגד כוונת הממשלה לפגוע בחופש העיתונות

דברי שר התקשורת בדבר כוונותיו להביא לסגירת ערוצי תאגיד כאן וגלי צה"ל האיום על חופש התקשורת וזכו הציבור לדעת, הקפיצו את המועצה שבימים כהרגלם שומרת על איפוק ובחירת מילות דבריה. נשיא המועצה: "המועצה, כלי התקשורת וציבור העיתונאים ישלבו ידיים, ינהלו מאבק ציבורי בכל האמצעים החוקיים ולא יאפשרו מהלכים הפוגעים בתקשורת חופשית ובדמוקרטיה בישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפגיעה המסתמנת בחופש הפרט, הביטוי, וזכות הציבור לדעת שעולה מכוונות הממשלה החדשה ודבריה כפי שעולה מדברי שר התקשורת ונאמנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ח"כ שלמה קרעי בכנס "DIGIT 2023" לעיתונות אונליין באוניברסיטת רייכמן, שם אמר כי "בעיניי אין מקום לתאגיד השידור הציבורי, לא בעידן שבו יש מגוון רחב של ערוצים". ודברי שר המשפטים החדש חבר הכנסת לוין שהציג את מהפיכת המשפט בישראל לפיה הממשלה והרוב הקואליציוני ישלטו בעריצות מוחלטת ללא התחשבות בדעת חציו של העם שלא בחר בהם ומבלי להתחשב בזכויות המיעוט. הוציאו משלוותם גם את חברי מועצת העיתונות והתקשורת בישראל שיצאה הבוקר בגינוי חריף לדברים אלו וקראה לניהול מאבק עיתונאי ציבורי רחב ידיים "כדי לסכל את הכוונה לפגוע בחופש העיתונות".

נשיא מועצת העיתונות, שופט העליון בדימוס – חנן מלצר (צילום: ציפי מנשה)

נשיא המועצה שופט העליון והמשנה בדימוס לנשיאת בית המשפט העליון אמר היום (שלישי) כי  "המועצה, כלי התקשורת וציבור העיתונאים ישלבו ידיים, ינהלו מאבק ציבורי בכל האמצעים החוקיים ולא יאפשרו מהלכים הפוגעים בתקשורת חופשית ובדמוקרטיה בישראל".
לדבריו ישראל עומדת בפני תופעה חמורה וחסרת תקדים, במסגרתה מתנהלת מתקפה על גופי השידור הציבורי במדינה ששר התקשורת שלמה קרעי נותן לה ביטוי  גם לאחר כניסתו לתפקידו. ולכן: "מועצת העיתונות והתקשורת בישראל, קוראת למאבק ציבורי כדי לסכל את הכוונה לאיים ולהשתיק את הביקורת והדיון הציבורי על השלטון, לפגוע בחופש העיתונות ובזכות הציבור לדעת באמצעות הצהרות על סגירת כלי תקשורת ציבוריים או הפרטתם". נשיא המועצה, המשנה בדימוס לנשיאת בית המשפט העליון, חנן מלצר, הודיע כי המועצה, כלי התקשורת וציבור העיתונאים ישלבו ידיים, ינהלו מאבק ציבורי בכל האמצעים החוקיים ולא יאפשרו מהלכים הפוגעים בתקשורת חופשית ובדמוקרטיה בישראל. הנשיא מלצר הדגיש :״ לא יקום ולא יהיה״. "מועצת העיתונות והתקשורת בישראל, קוראת למאבק ציבורי כדי לסכל את הכוונה לאיים ולהשתיק את הביקורת והדיון הציבורי על השלטון, לפגוע בחופש העיתונות ובזכות הציבור לדעת באמצעות הצהרות על סגירת כלי תקשורת ציבוריים או הפרטתם", לשון ההודעה החריפה שיצאה מטעם המועצה לתקשורת.

שר התקשורת שלמה קרעי נשאל אתמול במהלך כנס "DIGIT 2023" לעיתונות אונליין, על ידי המראיין רועי כ"ץ האם הוא סבור שהתאגיד יהיה קיים בעוד חמש שנים מהיום, השיב: "אני לא נביא, אבל התפיסה של הליכוד ושל הימין הכלכלי קוראת להסרת חסמים ורגולציה, ולהסרת גורמים שפוגעים בשוק החופשי ובתחרות". קרעי הוסיף: "שמעתי אמירות על כך שאין דמוקרטיה בלי שידור ציבורי, אבל ארה"ב היא הדמוקרטיה הגדולה בעולם ואין בה שידור ציבורי. אנחנו מדינה דמוקרטית שבה נבחרה ממשלה שהצהירה לציבור מה המטרות שלה. הציבור הלך לקלפי ובחר את הממשלה הזאת כדי שתעשה את הרפורמות במערכת המשפט ובשוק התקשורת". מועצת העיתונות קוראת למאבק ציבורי כדי לסכל את הכוונה לפגוע בחופש העיתונות". למעשה חזר שר התקשורת על דברי נתניהו שמכוון כל הזמן להגברת שליטתו בערוצי התקשורת כמו גם בערוץ 14 בו הוא שולט לחלוטין.

הרכב שניסה לדרוס (צילום מתוך סרטון של נתי יפת על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

בתוך כל אלו ניסה הבוקר נהג רכב תושב אלעד (26)  לדרוס מפגינים בפתח אוניברסיטת בן גוריון שהפגינו כנגד הממשלה וקראו בין היתר "ממשלה של גזענות מובילה לאלימות", "לא ניתן לבג"ץ להתמוטט", "כל העם יודע שדרעי הוא פושע" ו-"שוויון זכויות לכל הקהילות".
מהמשטרה נמסר כי במהלך מחאה מאושרת ברח' רגר/ מרכז מורים בבאר שבע הגיח נהג רכב, עלה עם רכבו על המדרכה לכיוונם של המוחים ועצר לפניהם בצורה מסכנת ותוך צעקות. שוטרי תחנת באר שבע שהיו במקום ביצעו מעצרו של תושב אלעד בן 26 והוא נלקח לחקירה.
תומר וינר, יו"ר צעירי יש עתיד, סיפר: "זה היה ניסיון דריסה באמצע הפגנת סטודנטים, פשוט ככה. כולם היו המומים, אין מה לומר. חששנו לחיינו, מזל שהמשטרה הייתה שם". וינר אמר עוד: "ההסתה שמתחילה אצל נתניהו ובן גביר הגיעה היום לאוניברסיטת בן גוריון. אני ממליץ לראש הממשלה ולשר לביטחון לאומי לגנות את ניסיון הרצח הנורא הזה. גם הם לא יעצרו אותנו, נמשיך לצאת לרחובות למען מדינת ישראל ולמען דור העתיד".


מתוך חשבון הטוויטר של נתי יפת
"ההסתה של הממשלה תגמר בדם. היום היא הגיעה להפגנת הסטודנטים שהוביל תא ״יש עתיד״ באוניברסיטת בן גוריון. ניסיון דריסה מסוכן של אדם שמונע משכרון הכח והטירוף שמפמפמים בן גביר ויריב לוין. בנס לא נפגע אף אחד. לא תצליחו לדרוס אותנו, לא תצליחו לדרוס את המדינה שאנחנו אוהבים", הגיב לכך יו"ר יש עתיד וראש הממשלה לשעבר, ח"כ יאיר לפיד.
קודם לכן, נעצר הלילה תושב ירושלים בשנות השלושים לחייו בחשד שאיים על ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד. אמש דיווח שטרן במשטרה על אודות שיחת טלפון אליו, שכללה איום לפגיעה בחייו. בשיחה, שהתקבלה ממספר חסום, אמר החשוד לשטרן: "אתה מסית נגד הממשלה. אם תמשיך בדרכך – תקבל רימון בבית".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן