Skip to content

שעון קיץ מהלילה

לא לשכוח להזיז מחוגים בשעה קדימה, הלילה, בשתיים לפנות בוקר, יום שישי. שר הפנים אימץ את המלצות ועדת קהת להאריך את ימי שעון הקיץ ולהעמידם על 193 ימים. העניין הוא, שעדיין צריך להסדיר זאת בחקיקה. הצעת החוק עתידה לעלות לדיון בקיץ הקרוב. הוויכוח עדיין לפנינו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לא לשכוח להזיז מחוגים בשעה קדימה, הלילה, בשתיים לפנות בוקר, יום שישי. שר הפנים אימץ את המלצות ועדת קהת להאריך את ימי שעון הקיץ ולהעמידם על 193 ימים. העניין הוא, שעדיין צריך להסדיר זאת בחקיקה. הצעת החוק עתידה לעלות לדיון בקיץ הקרוב. הוויכוח עדיין לפנינו 

מאת אליק מאור

הלילה, בשתיים לפנות בוקר שבין יום חמישי לשישי, 30 במרץ, יזיזו אזרחי מדינת ישראל את שעוניהם שעה אחת קדימה. שעון הקיץ יסתיים בשבוע הראשון של חודש אוקטובר השנה.

ביוני אשתקד הודיע אלי ישי, שר הפנים, על החלטתו להאריך את ימי שעון הקיץ ולהעמידם על 193 ימים. בכך הוא אימץ למעשה את המלצת הוועדה שפעלה במשרדו, אשר קבעה ששעון הקיץ יחל בסוף חודש מרס ויסתיים באוקטובר. בכך האריך ישי ב-21 ימים נוספים את ימי שעון הקיץ הנוכחיים.

בזמנו התארגנה עצומה, שכללה גם בעלי עסקים ותעשיינים, שתבעה הארכת שעון הקיץ ועליה חתמו כ-400 אלף איש ברשת האינטרנט, כמו גם 61 חברי כנסת ורבני ארגון "צהר". השנה, אם כן, ימשך הוויכוח במושב הקיץ של הכנסת.

באתר משרד הפנים נכתב בהקשר זה: "כזכור, שר הפנים, אלי ישי, אימץ את המלצות הוועדה לבחינת ההסדרים הקבועים בחוק קביעת הזמן בראשות דב קהת, בהתאם להמלצות הוגשה הצעת חוק, שעתידה לעלות לדיון במושב הקיץ הקרוב בכנסת. הצעת החוק קובעת, שמדי שנה שעון הקיץ ימשך 193 יום, מסוף מרץ ועד תחילת אוקטובר, שעון הקיץ יחל ביום שישי הקודם ליום ראשון האחרון בחודש מרץ בשעה 2:00 ויסתיים בתחילת יום ראשון בשבוע בשעה 02:00 שאחרי הראשון באוקטובר, בכך יותאם השעון ללוח השנה הלועזי ולמשך שעות האור ביום. בהתאם לחוק הקיים כיום – שעון הקיץ יסתיים אור לז' בתשרי תשע"ג, (23.9.12). במידה ויהיה שינוי חקיקה תפורסם הודעה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן