Skip to content

היועצת המשפטית לראש הממשלה: פטר לאלתר את אריה דרעי מכל תפקידי שר

ע"וד גלי בהרב מיארה, פנתה אתמול לנתניהו ודרשה ממנו להעביר יו"ר ש"ס מתפקידיו כשר הפנים ושר הבריאות וציינה כי דרעי מנוע מלתפקד כשר כלשהו בממשלת ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועצת המשפטית לממשלה פנתה אמש (רביעי) לראש הממשלה ודרשה ממנו לפטר לאלתר שר הפנים ושר הבריאות לאור פביקת בג"צ ולפיה ח"כ ארה דרעי מנוע מלכהן כשר בממשלת ישראל. במכתבה לנתניהו כתבה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מהיארה, כי "על פי פסק הדין שניתן היום בהליך שבנדון, הח"כ דרעי אינו יכול להמשיך כשר בממשלת ישראל". בהמשך למכתבה כותבת היועצת: "אשר על כן, ועל פי סמכותך הקבועה בסעיף 22(ב) לחוק יסוד, עליך לפעול בהתאם לפסק הדין ולהעביר אותו מכל תפקידיו בממשלה".

היועצת המשפטית לממשלה – גלי בהרב מיארה (צילום: לע"מ)

בגץ 894822 שיינפלד נ' הכנסת
לקריאת מכתבה של היועצת – לחצו כאן

בנוסף לכך מזהירה מיארה את נתניהו כי נוכח המגבלות שחלות עליו במסגרת ניגוד העניינים על נתניהו מוטל למנות גורם אחר בתפקידי לכהן בתפקידי שרי הבריאות והפנים. דרעי הגיב אמש להחלטת בית המשפט בעניינו ואמר כי הוא למד שאם יזרקו אותו מהדלת, הוא יכנס דרך החלון, ואם החלון יחסם בפניו ימצא חריץ, דרך נוספת להיכנס. כזכור בית המשפט העליון פסק אתמול בהרכב של 11 שופטים כי אריה דרעי מנוע מלכהן בתפקידי שר. מרבית שופטי ההרכב, למעט אחד בדעת מיעוט, קבעו כי מינוי של דרעי לוקה בחוסר סבירות קיצוני, ומשכך על ראש הממשלה להעביר את דרעי מתפקידו. זאת, בין היתר, בשל צבר הרשעותיו הפליליות, הכולל גם הרשעה בעבירות מס מחודש פברואר 2022, על פי הודאתו של דרעי במסגרת הסדר טיעון; וכן בשל המצג שהציג דרעי בפני בית משפט השלום שגזר את דינו בעבירות אלה, לפיו הוא פורש מהחיים הפוליטיים, והתנהלותו לאחר מכן. מקורות המקורבים לראש הממשלה אמרו היום כי נתניהו מתכוון להעלות את נושא פיטורי דרעי מתפקידי שר כבר בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב. אמש לאחר פרסום החלטת בית המשפט, נועדו השניים, דרעי ונתניהו בביתו של דרעי כשבסיומה סירב ראש המשלה להשיב ולפרט את תוכן השיחה.

 

ו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן