Skip to content

אמש במחול: "בהקיץ" של להקת המחול קמע ותמיר גינץ בחגיגה של צבע ותנועה

תמיר גינץ יצר יצירה שהיא קולאג' של מופעי מחול מוקפדים, סוחפים ומרתקים, העוסקים באהבה, תשוקה, קסם ופריצת גבולות. על ההתלבושות הנפלאות אחראי הרקדן ומעצב האופנה הבינלאומי אביעד אריק הרמן 
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תמיר גינץ יצר יצירה שהיא קולאג' של מופעי מחול מוקפדים, סוחפים ומרתקים, העוסקים באהבה, תשוקה, קסם ופריצת גבולות. על התלבושות הנפלאות והתפאורה אחראי הרקדן ומעצב האופנה הבינלאומי אביעד אריק הרמן 

בכורת יצירת המחול "בהקיץ" נערכה אמש בערב חגיגי ומיוחד. את פני הבאים קידמו חברי הלהקה במחול סוחף ששיתף גם את הקהל.

צילום: שרה פלד

בעת שהאולם התמלא, על הבמה, טרח והכין רקדן בלבן, שולחן חגיגת יום הולדת. על השולחן ניצבה עוגה חגיגית שעליה הוא הציב 20 נרות. רגע לפני תחילת המופע, הוא הדליק את הנרות ונשף בהם. חגיגות ה-20 החלו.

צילום: שרה פלד

היצירה החדשה של גינץ מורכבת מפרקים קצרים. הנושא המשותף הוא אהבה ותשוקה. בתחילה מופיעה קבוצת רקדניות במחול נשי, רוחני ומאוחד. בהמשך סולואים ודואטים, המתארים יחסים בין גברים לגברים (קטע מחול חזק מאד), בין גברים לנשים ובין קבוצות נשים וגברים מעורבות. במידה מסוימת ניתן לחוש את עוצמת הנשים על הגברים, בתנועות סימבוליות של נשים רוכבות על גברים או גברים המשתטחים לרגלי הנשים.

האסתטיקה העיצובית של המופע מרהיבה. עיצוב הבמה כלל תאורה עילית ותחתית, לצד התאורות המתחלפות האחרות. אחד הקטעים החזקים היה מחול בחושך כשפנסי תאורה מונחים לרגלי כל רקדן ומאירים אותו מלמטה. גם גשר הפרחים החגיגי היה מרשים. הוא ירד מהתקרה ואף התקפל למין גשר מרובע, שתחתיו התרחשו אירועים.

צילום: כפיר בולוטין
צילום: כפיר בולוטין

ביצירה הנוכחית משתתפים 14 רקדנים. "ביצירה זו אני מרשה לעצמי לעוף על כנפי הדמיון בפקחות מלאה. ההתעוררות שאחרי תקופת הקורונה בה הרגשנו שכל עולמנו חרב עלינו, מרגישה לי כמו בריאה מחדש, רנסנס של היצירה והחיים שלי, וביצירה הזו אני חוגג בדיוק את ההתעוררות הזאת. אני בוחר באופטימיות כדי לתת לעצמי תקווה להמשך הדרך גם אם הדרך בהמשך עלולה להיות לנו קשה" מסביר גינץ.

המוזיקה המקורית היא של אבי בללי. השניים ממשיכים בשיתוף הפעולה הפורה בהמשך להצלחתם הקודמת עם היצירות "במדבר דברים", "לא נודע", "מנמוזין" ו"זעם".

ליצירה הזו חבר הרקדן ומעצב האופנה הבינלאומי אביעד אריק הרמן (עיצב תלבושות למיס תבל, "מאמא מיה!" ועוד) שרקד עם תמיר גינץ במופע הראשון של הלהקה "גן נעול" והוא אחראי על התפאורה והתלבושות ביצירה זו.

צילום: שרה פלד

"בהקיץ" להקת המחול קמע, מציגים ברחבי הארץ

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן