Skip to content

"השחור הוא החיים | הלבן הוא האמנות" היא תערוכה דרמטית במוז"א

תערוכת צילומי הדיוקן האנושי של הצלם הבין־לאומי ראאד בואיה, מתאפיינת בקומפוזיציות פשוטות, כולן בפורמט ריבועי ובשחור־לבן והם מבקשים ליצור עבור הצופה חלונות אל הנפש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תערוכת צילומי הדיוקן האנושי של הצלם הבין־לאומי ראאד בואיה, מתאפיינת בקומפוזיציות פשוטות, כולן בפורמט ריבועי ובשחור־לבן והם מבקשים ליצור עבור הצופה חלונות אל הנפש

"דיוקן טוב מעיד על הרגע שבו שתי נשמות, זו של הצלם וזו של המצולם נפגשות". זהו המוטו המוביל את עבודות הצילום החזקות של הצלם הבין־לאומי ראאד בואיה. בואיה עוסק בצילומי דיוקן אנושי המספרים על הקושי לחיות בעולם הזה.

בואיה נולד ב־1971 בכפר קטנה (Qatanna) שליד ירושלים. ילדותו ונעוריו עברו עליו בעיסוק במגוון עבודות, בהן: רועה צאן, פועל בנין בהתנחלויות ומוכר בשוק בעיר העתיקה, שם נחשף למדיום הצילום. בראשית שנות האלפיים למד בבית הספר לצילום מוסררה בירושלים. עם סיום לימודיו התקבל למלגת שהות ויצירה בקריית האמנים "הסיטה" בפריז, ומאז 2006 חי בעיר ויוצא ממנה למסעות צילום. בלב יצירתו נמצאים אנשי קטנה, כפר הולדתו, אליו הוא חוזר לביקור מעת לעת וכן תצלומים ממקומות שונים באירופה, באפריקה, בדרום אמריקה ובאסיה.

התצלומים מוצגים על פי האזורים שבהם צילם בואיה. במצולמים שב"חים (שוהים בלתי חוקיים) ושוטרים פלסטינים, מתמודדי נפש, עובדי תעשיית הפחם, כפריים פשוטים, מהגרים, בני הרומה (צוענים), אנשי רחוב, נוער שוליים, עובדי תעשיית מין ועוד – המודרים ו"האחרים", בכולם מרגישים את האינטימיות שנוצרה במפגש בין הצלם למצולמים.

צילום בתערוכה: שרה פלד
צילום בתערוכה: שרה פלד

דרך העבודה של בואיה מתחילה במפגש הראשוני, כאשר הוא מזהה את מושא הצילום וחותר לקראת העמדת המצלמה. מבט טרום צילומי זה מאפשר לבואיה ולמצולמים להפיג את החשש ולהתמסר לצילום.

צילום בתערוכה: שרה פלד

אוצר התערוכה: גיא רז, אוצר הצילום של מוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל, תל־אביב.

 התערוכה מוצגת בביתן אלכסנדר לתולדות הדואר והבולאות עד ל-27 במאי 2023

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן