Skip to content

ניסה לרצוח את בן זוגה של רופאה בה התאהב וירצה תשע וחצי שנות מאסר

גזר דין חמור הוטל היום בבית המשפט המחוזי בלוד אסף קרפל, רופא מרדים שניסה להזריק לבן זוגה של רופאה אחריה הוא חיזר, ירצה מאסר ארוך וישלם לקורבן 120 אלף ש"ח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גזר דין חמור הוטל היום בבית המשפט המחוזי בלוד אסף קרפל, רופא מרדים שניסה להזריק לבן זוגה של רופאה אחריה הוא חיזר, ירצה מאסר ארוך וישלם לקורבן 120 אלף ש"ח

תשע וחצי שנות מאסר נגזרו היום על אסף קרפל, רופא מרדים בן 37, בגין ניסיון רצח בן זוגה של רופאה שאותה הכיר במסגרת עבודתו כרופא בית החולים שיבא תל השומר. כך פסקו היום (ראשון) שופטי בית המשפט המחוזי בלוד, נשיאה רות לורך, השופטת דבורה עטר והשופט עמי קובו, שהוסיפו ופסקו גם פיצוי כספי בסך 120,000 ₪ למתלונן. מתוך סכום זה סך של 33,000 ₪ יועבר לו מהפיקדון שהופקד בהליך מעצרו והמשפט שהתנהל נגדו, והיתרה תופקד במזכירות בית המשפט ב-5 תשלומים חודשיים שווים ורצופים, שהראשון שבהם ביום 1.3.23.

"מה דינו של רופא מרדים אשר ניסה לרצוח, באמצעות הזרקת חומר מסוכן, את בן זוגה של אישה אשר חפץ בקשר רומנטי עִמה?"  פתחה השופטת לורך את דבריה בתחילת השמעת גזר הדין, וציינה כי קרפל הורשע בהתאם להודאתו בעובדות כתב אישום אשר תוקן במסגרת הסדר טיעון שנערך בין הצדדים, בביצוע עבירה של ניסיון לרצח בחוק העונשין.

על פי הסדר הטיעון הוסכם כי המאשימה תעתור לעונש ראוי של 10 שנות מאסר בפועל וההגנה תעתור לעונש של 6 שנות מאסר. כן הוסכם כי המאשימה תוותר על חילוט רכבו של הנאשם וכי סך של 33,000 ₪ שהופקד לשחרור הרכב, יועבר כפיצוי למתלונן. ההגנה תבקש להסתפק בסכום זה כפיצוי לנפגע העבירה, והמאשימה תעתור לפיצוי גבוה יותר. בית המשפט נענה כמעט לבקשת התביעה לעונש בן 10 שנים והפחית בחצי שנה את העונש. טרם ידוע באם יבקש קרפל לערער על חומרת העונש.

אסף קרפל בעת הדיון במשפטו (צילום מסך: חדשות 12)

על פי המתואר בעובדות כתב האישום המתוקן, בתקופה שקדמה למועד כתב האישום עבד קרפל כרופא מרדים בבית החולים ובמסגרת עבודתו הכיר את בת זוגו של המתלונן ובין השניים נוצרו יחסי חברות. החל מחודש מאי 21' החל הנאשם לעבוד כרופא מרדים בבית החולים וולפסון. במהלך חודש נובמבר 2020 ועד ליום 9.7.21 נהג קרפל לחפש את קרבתה של א.א (הרופאה), לעקוב אחריה, להמתין לה ליד רכבה, לקנות לה מתנות, בלונים ופרחים, ולשלוח לה הודעות רבות בהן פירט בפניה את אהבתו אליה ואת רצונו לקשר חברי או רומנטי עמה.

ביום 23.11.20 שלח הנאשם, בעצמו או באמצעות אחר, מייל לא.א ובו נטען כי המתלונן – בן זוגה של א.א – מפיץ תמונות אינטימיות שלה. עובר לכך, גמלה בליבו של הנאשם החלטה לגרום למותו של המתלונן. ביום 9.7.2021 בשעה 21:53 הגיע המרדים ברכבו לביתה של א.א בעיר רחובות ביודעו כי היא עובדת במשמרת בבית החולים וכי המתלונן נמצא לבדו בבית. הנאשם נכנס לבניין המגורים כשלראשו כובע רחב שוליים וירד במדרגות לחניון התת קרקעי. משם עלה במעלית אל הבית, וכשהגיע לקומת המגורים לבש הנאשם על בגדיו סרבל בו הצטייד מבעוד מועד, ובו שם שוקר חשמלי וסכין רפואית (סקלפל), ושני מזרקים שהכילו חומר שבכוחו להמית אדם ככל שהוא ניתן שלא במסגרת טיפול רפואי בבית חולים ובניטור של מכשיר החייאה. הנאשם עטה מסכת סקי על פניו, כפפות על ידיו וערדליים על נעליו.

הנאשם המתין כארבע שעות וחצי בחדר המדרגות ובסמוך לשעה 02:30 נכנס ללא רשות לביתם של א.א והמתלונן באמצעות מפתח הבית ונכנס לחדר השינה בו ישן באותה עת המתלונן, התנפל עליו וחנק אותו באמצעות זרועותיו והפעיל על ידו השמאלית את השוקר החשמלי, תוך שניסה להזריק לו את החומר מהמזרקים. המתלונן הקיץ משנתו והחל להיאבק בנאשם, תוך שהוציא מידו של הנאשם את השוקר החשמלי וניסה להכות את הנאשם כדי להשתחרר מאחיזתו. כתוצאה מהמאבק המזרקים נפלו מידי הנאשם ואחת ממחטי המזרק ננעצה במזרן המיטה סמוך למתלונן. בשלב זה ולאחר שעלה בידי המתלונן להשתלט על הנאשם, דרש ממנו לעזוב את הדירה ולהותיר את כלי התקיפה עמם הגיע למקום. הנאשם עשה כן ונמלט מהמקום.

"כתב האישום מתאר אירוע אחד, ומכאן שיש לקבוע בגינו מתחם עונש הולם אחד. הערכים החברתיים שנפגעו מביצוע העבירה הם ההגנה על חיי אדם, שלמות הגוף והביטחון האישי המוגנים בעבירת ניסיון הרצח, בכל מקום ובפרט בביתו מבצרו של אדם. עבירת ניסיון הרצח היא מהעבירות החמורות בספר החוקים ולא בכדי העונש המרבי שקבע המחוקק לצידה עומד על 20 שנות מאסר", פסק בית המשפט ודן את הנאשם לתשע וחצי שנות מאסר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן