Skip to content

ארגוני המחאה הודיעו על הפגנה שתיערך ביום שני הבא מול הכנסת

במסיבת עיתונאים קראו ארגוני המחאה להשבית את המשק. משה יעלון: "ממשלת ישראל מובילה הפיכה משטרית, מדמוקרטיה לדיקטטורה - תוך ניצול החוק"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסיבת עיתונאים קראו ארגוני המחאה להשבית את המשק. משה יעלון: "ממשלת ישראל מובילה הפיכה משטרית, מדמוקרטיה לדיקטטורה – תוך ניצול החוק"

 

מטה המאבק של מארגני המחאה נגד התוכנית להחלשת מערכת המשפט הכריזו היום (שלישי) כי יפגינו מול הכנסת ביום שני הקרוב, וקראו להשבית את המשק באותו היום. מטה המאבק, כולל את כל הארגונים המובילים את ההפגנות שנערכות מאז החודש שעבר ברחבי הארץ. שר הביטחון לשעבר משה (בוגי)  יעלון אמר הערב במסיבת עיתונאים של מארגני המחאה כי ישראל מצויה במשבר הקשה ביותר שידעה מאז קום המדינה.  "התכנסו הערב כי מדינת ישראל נמצאת במשבר פוליטי, חברתי, מנהיגותי שלא ידענו כמותו מאז 1948, פתח יעלון את מסיבת העיתונאים. לדבריו "ממשלת ישראל מובילה הפיכה משטרית, מדמוקרטיה לדיקטטורה – תוך ניצול החוק, התעלמות מהחוק וחקיקת חוקים שיאפשרו לחבריה לשלוט ללא מצרים".


(צילום באדיבות דמוקרט טי.וי)

משה (בוגי) יעלון במסיבת העיתונאים (צילום: בן כהן)

במטה המאבק הכריזו היום על יום השבתה ביום שני הקרוב, היום בו אמורים לעבור חוקי הדיקטטורה הראשונים. באותו יום אנו קוראים לאזרחים והאזרחיות לעלות לירושלים להפגין מול הכנסת כבר מהשעה 12:00. בנוסף יתקיימו מוקדי מחאה בערים המרכזיות. בשבת הקרובה תערך הפגנת ענק בקפלן והפגנות ברחבי הארץ. ממטה המאבק נמסר: ״התכנית של נתניהו להעביר במחטף את חוקי הדיקטטורה תיתקל בעם ישראל, נחוש מתמיד לשמור על עצמאותו. אנו קוראים לאזרחים והאזרחיות להודיע כבר היום למקומות העבודה שלא יעבדו ביום שני ויצאו לרחובות. זהו המאבק החשוב מקום המדינה – המאבק על עצמאותה של ישראל כיהודית ודמוקרטית״.


דבריו החמורים של פרופסור ראובן גְרוֹנַאוּ (צילום: בן כהן)

פרופסור ראובן גְרוֹנַאוּ, פרופסור אמריטוס לכלכלה באוניברסיטה העברית בירושלים והמתמחה במיוחד בנושא שוק העבודה. ובמקביל עמד בראש ועדות ציבוריות אחדות הקרויות על שמו ועד אוקטובר 2021 כיהן כחבר בוועדה המוניטרית של בנק ישראל, הזהיר מפני ההשלכות הכלכליות של רפורמת לוין / נתניהו שתשנה לחלוטין את הדמוקרטיה בישראל על מצב המשק. הוא התריע מבריחת משקיעים מהמשק שישדר חוסר יציבות. ישראל עלולה להפוך "ממשק משגשג למשג מדשדש", התריע הפרופסור. יו״ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר קראה לקהילה הגאה להשתתף בהפגנות ולשבות: ״בלי דמוקרטיה אין זכויות – לא ללהט״ב ולא לאף קבוצת מיעוט. לא נסכים שיחזירו אותנו אחורה כפי שעשו בהונגריה ובפולין. המהפכה המשפטית הולכת לשנות את החיים שלנו כפי שהכרנו אותם וזה בדיוק הזמן שלנו, הקהילה הגאה, לצאת לרחובות ולהרעיד את המדינה״.

תל אביב (צילום: ציפי מנשה)

בהמשך להחלטת הארגונים הודיעה התנועה לאיכות השלטון על ביטול ההפגנה שתכננה לקיים בשבת בתל אביב, וכי פעיליה וחבריה יצטרפו להפגנה מול הכנסת ביום שני. הפגנה ביום שני הינה המשך להפגנות הענק של רבבות מפגינים שנערכו בארץ מאז ההכרזה על המהפכה המשפטית עליה הכריז לוין. במהלך ההפגנה שנערכה בשבת האחרונה נאם ראש העיר רון חולדאי ואמר: "אנחנו נלחמים על הבית, ואם ייגמרו המילים, יתחילו המעשים – לא נעצור בכיכרות". היום לפנות בוקר סולק בכוח חבר הכנסת עופר כסיף (חדש-תעל), מעל דוכן הכנסת כשקרא מעל פודיום הנואמים למרי אזרחי וכינה את המשלה כממשלת פשיסטים. כסיף התבטא בצורה חריגה וקרא למרי אזרחי נגד הממשלה המכהנת ובתגובה סולק על ידי סגן היו"ר ניסים ואטורי (ליכוד) שהורה לו להפסיק לאלתר את נאומו. כסיף סירב ו-ואטורי הורה לסדרני הגנסת לסלקו בכוח מהדוכן.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן