Skip to content

דו"חות חניה שנתנו לבאי ההופעה של אייל גולן יבוטלו או שלא?

רבים מהבאים להופעה של הזמר איל גולן שהתקיימה בהיכל רוממה  בחיפה בשבוע שעבר, קיבלו דוחות חניה לאחר שחנו במקומות אסורים בסמוך. ראשת העירייה, עינת קליש רותם, הודיעה שהדו"חות יבוטלו, וקיבלה הודעה מהפרקליטות כי אין בסמכותה לעשות זאת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רבים מהבאים להופעה של הזמר איל גולן שהתקיימה בהיכל רוממה  בחיפה בשבוע שעבר, קיבלו דוחות חניה לאחר שחנו במקומות אסורים בסמוך. ראשת העירייה, עינת קליש רותם, הודיעה שהדו"חות יבוטלו, וקיבלה הודעה מהפרקליטות כי אין בסמכותה לעשות זאת

ביום חמישי(ה2.2.23) התקיימה הופעה של אייל גולן בהיכל ברוממה, להופעה נרכשו כ5000 כרטיסים, החניון במקום מספק כ400 מקומות חניה, רבים מבאים להופעה קבלו דו"חות חניה מאחר וחנו במקומות אסורים. בהמשך לכך, ראשת העירייה הורתה לבטל את דוחות החניה.

היום (שלישי) הבהירה המחלקה להנחיית תובעים מוסמכי היועמ"ש בפרקליטות המדינה, לעיריית חיפה כי ראשת העיר אינה מוסמכת להורות על ביטול דוחות חניה. בפנייתה של עו״ד רינת חנוך מהמחלקה להנחיית תובעים, נכתב כי הנחייתה של ראש העיר קליש אינה עולה בקנה אחד עם הוראות החוק, המחייבות שכל בקשה לביטול הודעת קנס תועבר לבחינת התובע העירוני..

במכתב נכתב כי "הובא לידיעתי באמצעות כלי התקשורת כי ראש העיר, הגב עינת קליש רותם הנחתה לבטל באופן גורף הודעות קנס בגין חנייה שהוטלו על בעלים של כלי רכב שחנו שלא כדין בקרבת היכל הספורט "רוממה" בעיר חיפה, במהלך הופעתו של הזמר איל גולן. צעד חריג ביותר זה, המנחה הלכה למעשה את גורמי התביעה לבטל באופן גורף את כלל הודעות הקנס שהוטלו באירוע, אינו עולה בקנה אחד עם הוראות החוק ועל כן אין בסמכות ראש הרשות להורות כן".

לקראת מכתב לתביעה בחיפה- בעקבות ביטולי קנסות

המכתב מסתיים בהוראה: "אנא העבירו מכתבי זה לידיעת היועצת המשפטית של הרשות ולכל גורם אחר ברשות המקומית הנוגע בעניין; והסבירו כי על כל בקשה לביטול הודעת קנס להגיע לבחינת תובע על פי הכלים המשפטיים הנתונים לו, וכי אין כל סמכות למי שאינו תובע להורות על ביטולם של הודעות קנס אלה".
מעיריית חיפה נמסר כי "הנחיית ראש העיר בנוגע לביטול דו"חות חניה בזמן ההופעה שנערכה ביום חמישי בהיכל הספורט ברוממה תקפה רק לאילו שהחנו לאורך הכביש, באישור קציני המשטרה שנכחו במקום. ההחלטה הסופית לביטול הדו"חות היא בידיו של התובע העירוני שיבחן כל דו"ח לגופו. ראש העיר והמנכ"ל ימליצו לתובע להתחשב בנסיבות החריגות. בכל מקרה וכפי שצוין בהודעה שהוצאנו בחמישי – דו"חות שניתנו לנהגים שהחנו בפראות על מדשאות ציבוריות ואיי תנועה – לא יבוטלו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן